Snelheidsaanduiding kaarten

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Hoos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:50
Actief als: particulier

Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door Hoos »

Een half jaartje geleden heb ik een nieuwe set kaarten gekocht voor de R-link 2. Gewoon via de Renault site. Wat mij opvalt is dat er redelijk wat problemen zijn. Zo kent het systeem lang niet alle rotondes, terwijl deze helemaal niet nieuw zijn, en (en dat vind ik nog kwalijker) hij geeft op veel snelwegen de verkeerde maximum snelheid aan. Vooral wegen waar men overdag 100 mag en na 19.00 uur 120 geeft hij altijd 120 aan. Bij een servicebeurt kort geleden zijn de kaarten ge-update, maar het is nog steeds hetzelfde. Volgens de dealer in Harderwijk hoorden ze dat probleem verder nooit. Lijkt mij vreemd. Ik moest maar met Renault Nederland bellen. Toen ik zei dat dit volgens mij hun taak was om als ze iets niet weten verder te informeren waren ze het daar niet mee eens. Herkennen jullie het “snelheden probleem”? En ook de desinteresse bij de dealer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Epcot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2018 11:37
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door Epcot »

Ach is heel normaal bij Renault.
Als ik hier in de stad over de ringweg rij waar al ongeveer een jaar of 30 de maximumsnelheid 70 is geeft hij de ene kant op wel keurig 70 aan maar de andere kan op 100. Niet alleen in mijn Kadjar met de nieuwste kaart updates maar ook in nieuwe modellen waar ik recentelijk in gereden heb.
Ga je de ringweg af dan geeft hij snelheden weer van 70 terwijl je daar (binnen de bebouwde kom) nog nooit harder hebt gemogen dan 50. Zelfs in de binnenstad geeft die soms 100 aan, ja werkelijk. Als ik de maximumsnelheid van de navigatie zou volgen dan was ik mijn rijbewijs al diverse keren definitief kwijt geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hoos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:50
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door Hoos »

Oké. Dank je voor de reactie. Dan heeft reclameren bij Renault Nederland dus helemaal geen zin. Maar het verder updaten verbeterd dat ook niet, kennelijk. Dan maar gewoon via TomTom op mijn mobiel. Kleiner beeld, maar wel de juiste info.
Het is wel gênant dat een toch groot merk als Renault zich hiermee tevreden stelt. Ik heb ook een relatief nieuwe Peugeot. Daar heb ik ook vaak gezeik mee, maar de navigatie klopt wel in elk geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door exroosje »

Renault koopt de kaarten en het navigatiesysteem in bij TomTom... Maar dan alleen een niet al te actuele versie :-(

De snelheidswaarschuwingen werken bij mij echter ook vrij random omdat die niet alleen van de navi data komen maar ook van de verkeersbordenherkenner . Onderborden snapt die echter niet......
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hoos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:50
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door Hoos »

Ik dacht al zoiets. Maar voor die niet al te actuele versies betaal je wel de “actuele prijs” als je begrijpt wat ik bedoel. Het is echt gênant dat Renault op deze manier met een navigatiesysteem omgaat. Maar goed…. De insteek is helder in elk geval. Bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



This-Game
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 mei 2022 21:20
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door This-Game »

Volgens mij hangt het ook samen met de bron van de kaarten. Bij Tomtom staat vaker/beter de snelheid erbij dan de laatste Here versie. Voor de update had ik overal in de regio correcte snelheden, erna was de provinciale weg naast de wijk opeens 50 geworden en op andere plekken kreeg ik 3 puntjes ipv een snelheid.
Ook niet grappig trouwens als je dan je limiter iets te lang vasthoudt met terugzetten en ipv 80 deze dan op 50 springt.
Talisman Estate Tce150 Gris Cassiopée Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hoos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:50
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door Hoos »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
U kunt bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven. Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator
Ik rij nu een tijdje met deze Renault Megane en ik merk dat het hele Link2 systeem, inclusief kaarten en snelheidslimieten een vreselijk sneu gebeuren is. Dat Renault hiermee in zee is gegaan vind ik een raadsel. Maar goed. We moeten het er mee doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



This-Game
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 mei 2022 21:20
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door This-Game »

De here weer vervangen door iGo/TomTom en nu werkt de snelheid weer normaal, behalve dat ie overdag op de snelweg 120 aangeeft, maar dat is haagse onzin.

Irritanter is dat de kaat continu maximaal inzoomt, wat buiten de bebouwde kom erg onnuttig is.
Talisman Estate Tce150 Gris Cassiopée Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Goldvinger
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2019 21:46
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door Goldvinger »

De kaarten van Renault zijn gewoon ruk.
De eerste drie jaar waren de updates gratis.
Maar de kaarten liepen 1 / 1.5 jaar achter.
En dan nog zaten er verschillende hiaten in.

Ik gebruik nu Tomtom go.
Kost €20,- per jaar en er is elke week een update.
Telefoon aansluiten op de R- link en verbinden met auto Android zodat de kaart te zien is op de R- link.
Dit werkt vele malen beter dan de oude meuk van Renault!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hoos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:50
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door Hoos »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator
Helemaal mee eens. Ergens is het wel gênant. Maar niets aan te doen. Als ik dit bij de dealer aanhaal, halen ze hun schouders op. Interesseert ze niets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Snelheidsaanduiding kaarten

Bericht door Kata »

Ik denk dat het probleem van de dealer is dat ze dat misschien ook al -tig keren hebben aangekaart bij Renault en ook daar njet op het request krijgen.

Maar dat neemt niet weg dat ze je wel mogen zeggen dat ze het ook knudde vinden maar niks aan kunnen doen voor bovenvermelde reden.

Of ze zeggen dat gewoon niet tegen hun betrokken klanten om te vermijden dat diezelfde klanten op oa social media zeggen dat hun dealer het systeem ook op niks vinden trekken maar dat ze bij Renault geen steun krijgen. En als dat uiteindelijk bij het hoofdhuis terecht komt krijgen ze dat misschien wel ns aangerekend...
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in