Kenmerken defecte Turbo

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
edes
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2009
Laatste bezoek: 01 sep 2010 20:49

Kenmerken defecte Turbo

Bericht door edes »

Donderdag voor het eerst problemen gekregen met de vorig jaat tweedehands gekochte espace 2.0 16 V Turbo.
Na het starten rijdt de auto gewoon weg na +/- een kilometer begint de auto te happeren, regaeert eerst later op het gaspedeaal en slaat uiteindelijk af indien het toerntal bijvoorbeeld bij een stoplicht te laag wordt. De auto start hierna de eerste 10 minuten niet meer. De airco blaast warme lucht en de claxon functioneert niet meer.

Volgend de dealer is de turbo kapot. Zelf heb ik vraagtekens of dit klopt bij bovenstaand beeld. Kan iemand hier wijs uit??

De reparatiekosten voor de turbo en het tevens vervangen van de distrbutieriem (de auto heeft 122.000 km gelopen) bedragen volgens de dealer € 5480,-.
Iemand enig idee of dit een reeel bedrag is ???

groeten
eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16680
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Dit bedrag is zeker reëel. De motor wordt naar alle waarschijnlijkheid uitgebouwd ivm de zéér weinig werkruimte.
De riem vervangen is in hierdoor een stuk makkelijker.
Het zou goed kunnen dat de turbo kapot is, dit geeft rare storingen. Of de airco hier mee te maken heeft, lijkt me stug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009
Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Ik weet niet wat voor een turbo er bij jouw inzit, centrifugaal of variabel, maar de turbo zorgt niet voor het
stationair draaien van de auto, maar voor de acceleratie van de auto, zou de turbo defect zijn, dan ben je niet
meer vooruit te branden.
Zoals je het nu beschrijft krijg ik het gevoel dat het meer een elektronisch probleem is (ontsteking/sensor/enz...)
maar ik kan het mis hebben, het blijft een Renault en ik een mens :wink: :roll:
Mischien ook handig om dit verhaal op problemcar te zetten, hoe meer ideen hoe beter het beeld en de diagnose.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16680
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

De turbo's op dit model auto zijn geen gewone turbo's. Deze zijn zoals jij ze noemt variabel.
De kosten van zoon ding zijn erg flink te noemen! En met alleen een turbo ben je er niet, leidingen/pakkingen moeten vervangen worden. Slangen reinigen, interkoeler reinigen etc.
Distributieriem met waterpomp kost je ook een €1000.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht