storing: defecte inspuiting bij gebruik cruise control

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

Topic author
Martin Camperaar
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2023 11:27
Actief als: particulier

storing: defecte inspuiting bij gebruik cruise control

Bericht door Martin Camperaar »

Hoi allemaal. Ik ben Martin en ben de gelukkige eigenaar van een Renault Master 3, F3500 van 2012, D 2299cm3, 145 pk. automaat.
Ik heb deze bus zelf omgebouwd naar camper
Ik ben sinds enkele dagen lid van dit Renault-forum. Ik noem mijzelf een resetman Want vroeger kon ik de meeste storingen zelf wel opsporen en repareren, maar sinds de ECU lukt mij dat niet meer, tenzij duidelijk aangegeven wat te vervangen ( na uitlezing bij de garage). Nu heb ik het volgende probleem met mijn busje; Ik rijd meerdere malen per jaar naar Spanje (voor het klimaat) ik pik in Spanje mijn caravan op en rijd naar de camping. Maar steeds vaker kreeg ik onderweg de storing po299 of po234. Iedere keer in Nederland laten uitlezen en repareren bij de off. Renault garage (slangetjes en klep vv en laatste keer nieuwe software geladen, niets hielp (ik resette de storing steeds met een Mucar CLD20, dat repareert niets maar ik kon dan weer een stuk normaal rijden. Nu tijdens mijn rit naar Spanje in oktober merkte ik dat de storing alleen maar in kwam tijdens gebruik van mijn Cruise control (regelaar of begrenzer, maakt niks uit) Na de laatste reset is de storing niet teruggekomen, dus afspraak bij Renault Castellon afgezegd want geen storing in geheugen ECU is er nies te vinden/zoeken. Nu kom ik over een week terug naar Nederland, maar ik weet zeker dat de storing er weer in zal komen want op deze afstanden is de CC onmisbaar.
Weet iemand van jullie of dit softwarematig of mechanisch (stekkertje vervuild of zoiets) is?
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.
Grts. Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht