Naar Spanje met de Clio V Bi-Fuel

Plaats reactie

Topic author
Pieter48
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2022 10:18
Actief als: particulier

Naar Spanje met de Clio V Bi-Fuel

Bericht door Pieter48 »

In de maand juni zijn wij met onze Clio op vakantie geweest naar Noord-Spanje, totale afstand meer dan 4000 Km v.v.
Gewapend met drie verloop nippels hebben wij zowel op de heen als op terug reis zo goed als overal in België- Frankrijk en Spanje LPG kunnen tanken.
Twee keer lukte het niet om in Spanje LPG te tanken en dat had te maken met een LPG pomp die “ out of order “was.
Waar ik in het beging een beetje bang voor was of de vulnippel met de adapter en het vulpistool niet te zwaar zou zijn voor de vul aansluiting het is tenslotte maar een 10 mm aan sluiting.
Maar niets van dit alles, de vulpistolen zijn ondanks dat ze er groot uitzien vrij licht van gewicht en wanneer je de vulnippel stevig vast draait in de vulaansluiting is er niets aan de hand.
Het aanbod aan LPG tankstations in Spanje is niet groot, maar wel heel voordeling tanken, op een volle tank, kosten +/-€27 kregen wij bij de Rapsol stations gemiddeld € 6,00 korting! Waarom? geen idee, zo goed is mijn Spaans nu ook weer niet.
De Clio heeft het probleemloos gedaan, voor de zekerheid had ik één van de wielen met een winterband meegenomen als reservewiel, gelukkig hebben wij deze niet hoeven te gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Naar Spanje met de Clio V Bi-Fuel

Bericht door amvih »

https://www.spanjevandaag.com/08/07/202 ... in-spanje/

Hier een berichtje over de kassakorting.
Wij zijn nu ook in Spanje en vonden dit in eerste instantie ook vreemd maar goed na wat gegoogled te hebben toch duidelijk.
Wel een vreemde manier op zich om naderhand de korting te geven.
De verklaring is overigens dat dit maar tijdelijk is en dat de mensen dus in het achterhoofd houden wat de originele prijs is en dus straks niet gaan zeuren, wat wordt de benzine ineens duur. In Nederland als straks de accijnsverlaging van ik dacht 17 cent weer ongedaan wordt gemaakt, zullen de reacties ongehoord zijn, in Spanje zal dat denk ik minder zijn, misschien wel slim zo.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht