Kangoo 1 '2000
De bovenste schokdemperlagers vervangen, nog niet goed, rammelt onderaan. Verdacht zijn de bouten van het stuurhuis, 1 moer kon ik wat aandraaien. Links kun je enkel aan de 2 lange bouten draaien.
Voor ik het stuk draai, er zouden rubber bussen inzitten. Wie kent deze?
Stuurhuis rammelt
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: Stuurhuis rammelt
Vandaag zelf nog wat gezocht na de zoveelste marteling op een kasseiweg. Op de fuseekogel r vind ik toch een 3 mm axiale speling op de fuseekogel zelf. Fuseepen zit goed vast aan lager!
Links en rechts wat minder, beide rammelen. Zijn samen ook vernieuwd geweest. Vlak na een autokeuring!, ik verdenk die trilplaten die met grote krachten op de wielen speuren naar speling.
Ik zal daar al mee beginnen.
Links en rechts wat minder, beide rammelen. Zijn samen ook vernieuwd geweest. Vlak na een autokeuring!, ik verdenk die trilplaten die met grote krachten op de wielen speuren naar speling.
Ik zal daar al mee beginnen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: Stuurhuis rammelt
Gisteren toch gemaakt gekregen. Na een paar uur zoeken en checken van alle bouten en moeren of ze vastzaten(stuurhuis, vaste versnellingsbaksteun op subchassis, subchassis zelf, uitlaat, etc).
Dan komt het plan boven van onderdelen vernieuwen tot de fout weg is.
En toch nog even gaan wringen met lange beitel tussen fuseekogel wielnaaf, dan hoorde ik de knak, knak.Die fuseekogel had bb enkel axiale speling. Dus aan wiel wringen of trilplaten van de autokeuring laten deze slijtage niet zien.
Weer wat bijgeleerd of anders zijn die fuseekogels tegenwoordig intern anders gemaakt. Voor 12/stuk moet ge niet falliet gaan.
Dan komt het plan boven van onderdelen vernieuwen tot de fout weg is.
En toch nog even gaan wringen met lange beitel tussen fuseekogel wielnaaf, dan hoorde ik de knak, knak.Die fuseekogel had bb enkel axiale speling. Dus aan wiel wringen of trilplaten van de autokeuring laten deze slijtage niet zien.
Weer wat bijgeleerd of anders zijn die fuseekogels tegenwoordig intern anders gemaakt. Voor 12/stuk moet ge niet falliet gaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16683
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 18:02
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Stuurhuis rammelt
Meestal wissel je de complete arm inclusief fusee kogel, die rubbers slijten ook vaak.
Hier wordt tijdens onderhoud met een bandenlichter gevoeld op splingen, je hebt het gevonden elk geval!
Hier wordt tijdens onderhoud met een bandenlichter gevoeld op splingen, je hebt het gevonden elk geval!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut