Zoë proefrit

Plaats reactie

Topic author
bt78
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:55
Actief als: particulier

Zoë proefrit

Bericht door bt78 »

Hallo allemaal,

Volgende week ga ik een proefrit maken in een Zoë Q90 41kwh uit 2017. Dit wordt mijn eerste ervaring met een EV.

Hebben jullie eventueel tips waar ik op moet letten bij de proefrit, bekende problemen, dat soort dingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoë proefrit

Bericht door zoe2goe »

Het is verstandig om een auto te kopen met een abo op uitgebreide vakantie (er gaat weinig stuk, maar als er echt een elektrisch probleem is ben je vaak flink aan de beurt). Let op, dit moet al op de auto zitten, want je kunt het niet achteraf kopen, alleen maar vanaf originele aanschaf nemen een verlengen.

Als je bij een dealer koopt, niet onverstandig deze even te delen hier. Er zijn echt "goede en, ehm, minder goede"

Let op als je een auto met huuraccu koopt. Ten eerste kost het uiteraard huur (de batterij is dan ook niet je eigendom), het contract moet worden omgezet, etc. Ik zou zelf, omdat daar zelfs bij dealeraankoop nog wel eens mee geblunderd wordt, Renault Customer Service bellen en laten bevestigen of de batterij huur of koop is.

Verder natuurlijk zorg dragen voor een laadpas en eventueel een eigen laadpunt. Laadpaswereld is een jungle, en de meningen zijn (ook hier) verdeeld. Persoonlijk wil ik niet bij bv Shell zitten en ben zeer tevreden over Plugsurfing. Hebben ook een hele goede Europese dekking.

Succes!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bt78
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:55
Actief als: particulier

Re: Zoë proefrit

Bericht door bt78 »

Dankjewel voor de tips.

Het gaat om deze auto, gevonden via proefritaanhuis.nl, het is geen Renault dealer.
https://www.autoolijnsma.nl/occasions/r ... ipdcclima/

Deze auto heeft volgens de site inderdaad een huuraccu, dus ik zal eens contact opnemen met Customer Service daarover.

Ik rijd eigenlijk alleen binnen Nederland, en krijg binnenkort een Easee gemonteerd bij mij thuis, dus ik was van plan om de ANWB laadpas aan te vragen voor als het een keer nodig zou zijn om de auto ergens anders op te laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henk68
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jun 2022 12:33
Actief als: particulier

Re: Zoë proefrit

Bericht door Henk68 »

Hij is verkocht...., aan u?
Renault Zoe R135 Intens bj 2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bt78
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:55
Actief als: particulier

Re: Zoë proefrit

Bericht door bt78 »

Ik moet alleen nog de proefrit doen, dat is zo'n "proefrit aan huis". Officieel is hij nog niet verkocht, maar ik denk dat de garage er van uit gaat dat ik de auto koop.

Als er bij de proefrit geen vreemde dingen opduiken, dan kunnen ze hem inderdaad laten staan :)

Het is een beetje een rare situatie, volgens mijn verzekering is het een Q90, op de site is het een R90 (al staat Q90 in de link), maar als ik naar het chassisnummer kijk VF1AGVYF dan zou er een Renault "motor" in liggen en geen Conti.

Dat is dus een van de eerste dingen waar ik naar ga kijken tijdens de proefrit, welke erin ligt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bt78
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:55
Actief als: particulier

Re: Zoë proefrit

Bericht door bt78 »

Ik heb de auto gekocht, hij rijd lekker, en op de My Renault pagina stond dat het een R90 Intens is, dus dat klopt gewoon.

In de bumpers zaten wat krasjes en steenslag, maar daar kan ik mee leven.
Het viel me wel op dat de plastic bumpers een iets andere kleur hebben dan de rest van de auto.
Zou komen doordat ze van plastic zijn, hebben jullie een mening hierover?

Uiteindelijk ben ik voor de laadpas van Engie gegaan, voor die enkele keer dat ik de auto ergens anders moet opladen.
De Easee laadrobot werkt geweldig!

Deze week eens even bellen met Renault Financial Services voor de accuhuur. Van de verkoper heb ik niks gekregen hierover, is dat normaal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1402
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Zoë proefrit

Bericht door Pepone »

Gefeliciteerd, met de aankoop.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henk68
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jun 2022 12:33
Actief als: particulier

Re: Zoë proefrit

Bericht door Henk68 »

Gefeliciteerd met je Zoe :thumb: ..,kijk maar eens om je heen dan zie je vaker dat de kleur op kunstofbumpers anders oogt dan op het metaal van de des betrefende auto vooral met metalic lak .
Bumpers ,spoilers etc worden in een andere lakstraat gespoten en soms onder een iets andere hoek,waardoor de lak er anders op komt.
De verkoper zou een overschrijvingsformulier met je hebben moeten invullen ontrent de accu huur.
Nu betaald de verkoper nog steeds de accu huur..., op zich niet verkeerd :wink: maar dan moet er niets gebeuren met je accu want dan heb je geen poot om op te staan. :fp:
Ik heb 4 vershillende gratis laadpassen altijd handig als die ene laadpas weigerd of niet geacepteerd word.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe R135 Intens bj 2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoë proefrit

Bericht door zoe2goe »

Het is nog wat steviger: de accu kan door RCI op afstand worden uitgeschakeld. Als dat gebeurt is opladen onmogelijk geworden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bt78
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:55
Actief als: particulier

Re: Zoë proefrit

Bericht door bt78 »

Ik heb vandaag het overdrachtsformulier gekregen van de garage. Dus dat is in orde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in