Hallo allemaal,
Volgende week ga ik een proefrit maken in een Zoë Q90 41kwh uit 2017. Dit wordt mijn eerste ervaring met een EV.
Hebben jullie eventueel tips waar ik op moet letten bij de proefrit, bekende problemen, dat soort dingen.
Zoë proefrit
-
bt78
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

Re: Zoë proefrit
Het is verstandig om een auto te kopen met een abo op uitgebreide vakantie (er gaat weinig stuk, maar als er echt een elektrisch probleem is ben je vaak flink aan de beurt). Let op, dit moet al op de auto zitten, want je kunt het niet achteraf kopen, alleen maar vanaf originele aanschaf nemen een verlengen.
Als je bij een dealer koopt, niet onverstandig deze even te delen hier. Er zijn echt "goede en, ehm, minder goede"
Let op als je een auto met huuraccu koopt. Ten eerste kost het uiteraard huur (de batterij is dan ook niet je eigendom), het contract moet worden omgezet, etc. Ik zou zelf, omdat daar zelfs bij dealeraankoop nog wel eens mee geblunderd wordt, Renault Customer Service bellen en laten bevestigen of de batterij huur of koop is.
Verder natuurlijk zorg dragen voor een laadpas en eventueel een eigen laadpunt. Laadpaswereld is een jungle, en de meningen zijn (ook hier) verdeeld. Persoonlijk wil ik niet bij bv Shell zitten en ben zeer tevreden over Plugsurfing. Hebben ook een hele goede Europese dekking.
Succes!
Als je bij een dealer koopt, niet onverstandig deze even te delen hier. Er zijn echt "goede en, ehm, minder goede"
Let op als je een auto met huuraccu koopt. Ten eerste kost het uiteraard huur (de batterij is dan ook niet je eigendom), het contract moet worden omgezet, etc. Ik zou zelf, omdat daar zelfs bij dealeraankoop nog wel eens mee geblunderd wordt, Renault Customer Service bellen en laten bevestigen of de batterij huur of koop is.
Verder natuurlijk zorg dragen voor een laadpas en eventueel een eigen laadpunt. Laadpaswereld is een jungle, en de meningen zijn (ook hier) verdeeld. Persoonlijk wil ik niet bij bv Shell zitten en ben zeer tevreden over Plugsurfing. Hebben ook een hele goede Europese dekking.
Succes!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
bt78
Topic author - repeating visitor

Re: Zoë proefrit
Dankjewel voor de tips.
Het gaat om deze auto, gevonden via proefritaanhuis.nl, het is geen Renault dealer.
https://www.autoolijnsma.nl/occasions/r .…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Het gaat om deze auto, gevonden via proefritaanhuis.nl, het is geen Renault dealer.
https://www.autoolijnsma.nl/occasions/r .…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 7 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 832 -
Laatste bericht door avdhoeff
02 jun 2025 17:18
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1105 -
Laatste bericht door zoemen
02 jul 2025 14:25
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 729 -
Laatste bericht door carlh
26 mei 2025 09:53
-
-
Automatische parkeerrem zoe uitschakelen.
door Frankzoe » 02 jul 2025 14:42 » in Technische vragen Zoe -
Reacties: 9
Weergaves: 1829 -
Laatste bericht door aarthodo
08 jul 2025 18:58
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 691 -
Laatste bericht door 4f4hogehoed
04 sep 2025 18:26