Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Vandaag een half uurtje kunnen rijden in deze auto die ik* al in april besteld heb maar pas in november (zoals het er nu naar uitziet) op de oprit mag zetten. Het rijden is eigenlijk niet heel verrassend. Stil, soepel en redelijk vlot. Zitpositie is prima (ik ben 1,86m), al lijken de zittingen me wat kort maar dat hoeft niet vervelend te zijn weet ik uit ervaring. Nu ben ik prive natuurlijk al gewend aan elektrisch rijden (ZOE), maar dit is toch wel weer wennen. Bij de ZOE kun je lekker uitrollen en neemt het regeneratief remmen toe met het indrukken van het rempedaal. Bij de Megane E-tech zat ik veel (te veel) te flipperen. Maar goed, dat zal nog wel wennen. Bij het begin van de proefrit stond het verbruik op ruim 20 kWh/100 km wat ik erg hoog vond. Dat bleek ook wel want na mijn proefrit van een kilometer of 18 of 19 was het gedaald naar 18 kWh/100 km. De opgegeven 15,5 volgens WLTP zal niet makkelijk zijn om te halen, ik rijd dadelijk voornamelijk snelweg met 100 km/u, maar heel veel hoger dan de 16,9 die we langgemiddeld met de ZOE halen, hoop ik niet uit te komen. Met een 60 kWh accupakket zou ik dus de 200 km woon-werkverkeer in de zomer makkelijk moeten kunnen halen en in de winter toch ook wel.Wat ik buitengewoon vervelend vond, was de camera binnenspiegel. Het glas daarvan spiegelt bij het zonnige weer van vandaag namelijk zoveel dat je dubbel beeld hebt. Maar goed, mijn bestelde "Evolution ER" heeft dat dadelijk niet.
*lees: leasemaatschappij als vervanger voor mijn zakelijke Megane diesel.
Plaatje van mijn configuratie, de Evolution ER is de enige uitvoering zonder de mijns inziens rare F1 blade bumpers. Dit ontwerp is veel rustiger, Ik vind de 18" wielen veel beter staan dan de 20" die je op de meeste versies ziet. En dan zijn dit nog wieldoppen op stalen velgen, zie je ook niet vaak meer.
