Clio v gebreken


Vainqueur
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2021 16:51
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door Vainqueur »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hallo A110,
Denk dat ze niet voor elke lakkleur een Clio
met dezelfde kleur op je display hebben geprogrammeerd.
Denk dat ze een paar kleuren hebben gemaakt, die het meeste voorkomen.
Wat betreft de km teller, ik heb voor geen enkele instelling een schaalverdeling of cijfers op mijn display.
De dieselmotoren en benzinemotoren hebben ze wel.
Is alleen vreemd, dat ze wel afgebeeld staan op je
grote scherm,waar je ze kan selecteren.
Misschien is dit op te lossen met software of hoort dit zo en is ontworpen speciaal voor de ETech.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Clio v gebreken

Bericht door HenkRenting »

Ik heb een zwarte Clio (toch een veel voorkomende kleur) en een zilvergrijze in beeld.
Lijkt niet echt logica in te zitten dan... :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Clio v gebreken

Bericht door Pepone »

On topic dan maar weer?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door larsdijkstra 16v »

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.Moderator

Hoezo.... ? Gaat prima toch zo?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Clio v gebreken

Bericht door Pepone »

Het gaat nu alleen over de verschillen heb ik zo het idee, terwijl het topic over de gebreken gaat.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Michael2380
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2021 15:20
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door Michael2380 »

Ik heb zelf ook een clio v van december van af dag een al problemem bordcomputer val uit achteruit camera werk niet of traag dan weer melding automaties remen werk niet verlichting in de auto ga altijd na 0 ook al meer keren gebekd en krijg te horen breng hem maar dan kijken we twee dagen geen auto. Kom hem ma halle we kunne niets vinden ben al half jaar bezig er mee iemand een oplossing merschien wat het kan zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door A110 »

[mention]Michael2380[/mention] : De problemen van de boordcomputer heb ik ook. De andere problemen die u beschrijft herken ik niet.
Behalve dat dan mijn sfeerverlichting ook wat problemen heeft. Die gaat continu naar de volle 100%. Dit heb ik uitgeschakeld, ik houd er toch niet van. Het moet bij mij als ik in de donker rijd compleet donker zijn in de auto. Daarmee bedoel ik zo min mogelijk "storende" verlichting aan. Ik zet zelfs het midden display op zwart.

Verder zijn er inderdaad problemen bekend bij Renault. Ik denk dat we helaas geduld moeten hebben. Wat ik weet is dat ze in dit eerste kwartaal een update verwachten voor al deze problemen. Het is niet leuk maar we zullen moeten blijven wachten. Ik stoor mij er allemaal niet zo erg aan. Heb 2 jaar garantie en al mijn problemen zijn al gemeld dus ik wacht rustig af.
Clio rijd nog steeds erg lekker en de hybride techniek bevalt mij perfect.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door A110 »

Kleine update met betrekking van mijn problemen in de Clio.

Vandaag een update binnen gekregen (OAT, over the air) in het easylink systeem.

Oude software versie: 283C39164R
Nieuwe software versie: 283C30559R

Wat mij gelijk opviel is dat mijn boordcomputer de elektrische kilometers nu wel optel.
En dat het instrumentenpaneel in de stand "comfort" hetzelfde is als in de stand "eco". Vind ik niet zo heel erg maar wel vreemd.
Mijn boordcomputer is al een aantal weken niet meer spontaan gereset, gelukkig. Dus ik kan niet vertellen of dat in deze update is opgelost.
Verder zal ik nog kijken of de sfeerverlichting nu wel onthoud in welke stand hij staat en niet continu naar de volle 100% gaat.

Verder niks kunnen ontdekken.
Hopelijk krijg ik binnenkort een oproep voor mijn andere problemen. Had de dealer al gebeld en die vertelden mij dat er vermoedelijk in april een update zou komen hiervoor.
We wachten maar gewoon weer af. Kan in ieder geval alweer iets van mijn lijstje afstrepen.

Verder nog steeds zeer tevreden over de Clio. Rijd nog heerlijk en mijn verbruik is nu aan het dalen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guigui
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 14:57
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door Guigui »

Mijn Clio 2019 nieuwe model heeft binnen een jaar een probleem met de airco gehad (software update heeft dat uiteindelijk opgelost).
Ook schokt de auto na wijziging versnelling.
Nu is ook nog de hele boordcomputer uitgevallen. Geen snelheid info etc. De navigatie werkt nogwel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Michael2380
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2021 15:20
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door Michael2380 »

Ik heb zelf een 1,3tci ik heb ook veel problemen er mee bluethoot die weg val met verbinding. Bij op starte geen sfeer licht seconde van voor ganger dat niet werk en wel jammer wagen ook nog is net uit garantie veel spijt van

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door A110 »

[mention]Michael2380[/mention] : Heb je al deze klachten bij de dealer in garantie termijn aangegeven?

Voor de klachten met betrekking op de bleutooth en sfeerverlichting is er een software update bij de dealer aanwezig. Misschien zelfs al op je easylink onder software updaten. Deze gaan tegenwoordig ook via OTA (over the air). En anders naar je dealer. Heeft bij mij geholpen.

Wat je met die andere klacht bedoeld weet ik niet, licht seconde van voor ganger. Dit is voor mij een onbegrijpelijke tekst.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Michael2380
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2021 15:20
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door Michael2380 »

Garage weet er van maar hun komme er nicht achter sofware is al veranderd ma geen sucses En van Die andere bedoel ik seconde die je heb op afstand van voor ganger wat die aan geef die val ook altijd uit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PeterKrabbe72
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2020 08:59
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door PeterKrabbe72 »

Helaas, helaas, ook ik heb last van niet goed werkende Lane Assist en andere elektronische storingen. Volledig uitvallen van de digitale kilometerteller. Storing in de radar en/ of camera.
Ziet de wegbelijning niet (goed).
Renault dealer doet er alles aan om het te verhelpen, maar de vreugde begint me wel te vergaan. :(
Ik vind dat als een auto deze voorzieningen heeft, dan moeten deze ook werken.

Zijn er meer eigenaren van een Clio V die problemen hebben met de elektrische systemen?

Daarnaast heeft de Clio een krakende 5e versnelling bij koude motor en alleen de 5e versnelling.
Ook dit wordt opgepakt, want dit is niet goed. Het lijkt op een synchromes probleem. We wachten af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Clio v gebreken

Bericht door HenkRenting »

Ja, zeker. Verkeersbordherkenning werkt slecht, lane keep reageert te snel, grootlichtassistent is onbetrouwbaar…
Dealer heeft alles geprobeerd, camera’s vervangen, firmware geupdate, naviagatie kletst door telefoongesprekken heen etc, etc. Maar helemaal goed is het nog steeds niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door A110 »

Daar heb ik totaal geen last van.
Ik heb geen navigatie maar verkeersborden worden goed herkend.
Rijbaan assistentie werkt ook perfect, vanmiddag nog een ingreep gehad. Zat even niet op te letten en ging te ver naar rechts, systeem begon gelijk te trillen.

Het enige wat ik nog heb zijn mijn verstralers die spontaan aangaan bij afremmen op de motor/elektromotor (e-tech hybrid) verder totaal geen problemen.
Alles wat ik had is keurig met software updates opgelost, behalve de verstralers dan. Daarvoor heeft mijn dealer Renault NL ingeschakeld omdat ik de eerste in NL ben die dit probleem heeft aangekaard.

Verder een heerlijke auto, stap elke keer met plezier in onze Clio.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door amvih »

Hier ook geen problemen, uitgezonderd dan dezelfde problemen als A110 heeft met zijn hoek/mist verlichting.
Alles werkt hier ook zoals het zou moeten en dus geen problemen met de Clio E-Tech Hybrid.
Het probleem met de verlichting is ook aangekaart bij Renault NL, zonder resultaat tot nu toe, bij mij is deze verlichting nu losgekoppeld, omdat dit zeer irritant voor voorliggers is, dat eenmaal knipperen steeds van deze verlichting bij het remmen.
Ook ik kreeg in eerste instantie te horen zo midden 2021 dat ik de enige was, in dec 2021 wisten ze me te vertellen dat er nog één was uit de omgeving Barendrecht, dat was dus A110.
Op 24 dec nog wel een update van easylink (283C34951R) ontvangen via de dealer, deze zou het spontaan rebooten van het systeem moeten tegengaan wat me sporadisch zo eens in de twee maanden overkwam, tot nu toe geen reboot meer gehad. Volgens mij wordt deze versie overigens nu via OTA verspreid, heb ik gelezen.
Wat wel is, dat het verbruik in de wintermaanden echt een stuk hoger ligt dan in de zomer, in de zomer lag het rond 4.6 ltr per 100 km, nu in de winter ligt dit rond 5.5 ltr per 100 km, dat zal wel met de kou te maken hebben.
Zoals al gezegd een heerlijke auto om in te rijden.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IanMoone
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 mei 2022 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland

Re: Clio v gebreken

Bericht door IanMoone »

Ik heb een Clio v

Nou is frond camera stuk

Bij de garage geweest front camera stuk a 875 euro,importeur wil niet vergoeden gelukkig wil de garage hen wel gratis er zitten om mij tegemoet te komen

Lane assist werkt niet meer
Brake assist werkt niet meer
Verkeersborden werkt niet
Automatisch verlichting werkt niet
Steeds weer meldingen dat de front camera of Automatisch verlichting niet goed werkt

Auto uit 2020
:idea: Moderator Renault App :!:

In bezit
Renault Clio V 1.0 TCE 100 (B7MT)
Type : Intens
Kleur : Rouge Flammé
Bouwjaar : 2020
In bezit : 12-2021
Brandstof: Benzine

Gehad Dacia Sandero ( heeft vrouw nu)
Gehad Renault Modes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Clio v gebreken

Bericht door HenkRenting »

IanMoone schreef: 30 sep 2022 16:28 importeur wil niet vergoeden gelukkig wil de garage hen wel gratis er zitten om mij tegemoet te komen
Dat de importeur niet wil vergoeden is niet interessant. Dat is het probleem van de dealer. Je hebt de auto bij de dealer gekocht dus die is verantwoordelijk. Met de importeur ben jij geen koopcontract aangegaan.
Als de garantie verlopen is heb je nog steeds recht op een goed product. Dat betekent dat je mag verwachten dat een camera in je auto langer dan 2 jaar mee gaat. En dus moet de dealer je tegemoet komen. Als je kijkt naar de levensduur/afschrijving van een camera en de kosten is alleen gratis monteren niet genoeg. Kosteloos zal het na de garantieperiode niet meer zijn, maar je mag wel meer verwachten.

Het probleem is alleen dat dat wel je recht is, maar dat je dat recht nog wel moet zien te krijgen. Kijk anders even op de site van de consumentenbond of consumentenprogramma’s als radar, kassa oid. Wellicht staan daar voorbeeldbrieven die je kan sturen aan de dealer als hij toch niet meer wil tegemoet komen. Of wellicht kun je een klacht indienen bij een geschillencommissie of een Bovag oid als de dealer daarbij is aangesloten. Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AndrewDc
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2022 22:43
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door AndrewDc »

Rijd nu al 18 maand in de clio etech 33.000kms
Alle problemen die er waren blijven wel eens terug komen..

-scherm die plots uitvalt tijdens het rijden, wat zeer handig is als je net je Gps volgt..
- verbruik word soms plots gereset zonder ik iets doe..
- bij veranderen van rijmodus gaat de sfeerverlichting soms gewoon uit ipv te veranderen naar een ander kleur
- liet ik de welkomstverlichting onder de wagen plaatsen (officiële accessoires en door dealer geplaatst) zat ik binnen in de disco omdat de wagen constant dacht dat de deuren open en dicht gingen, na 6maand heeft Renault uiteindelijk beslist gewoon de verlichting los te koppelen en een waardebon te geven.. maar je kan de accessoires wel nog blijven bestellen voor de wagen..

Nieuwste probleem die ik eigenlijk al een jaar in de garage zeg:
Bij het terug schakelen hoor ik soms een geluid die kraakt, heeft iemand daar ook last van? Bij de garage zeggen de dat dit normaal is en blijven ze aanhouden.. dus ben echt benieuwd of hier iemand met de etech versie dit ook heeft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door A110 »

[mention]AndrewDc[/mention]: Is uw Clio al eens volledig voorzien van nieuwe software? Die problemen die u aangeeft heb ik ook gehad. De dealer heeft toen handmatig het Easylink systeem voorzien van andere software en daarna heb ik totaal geen last meer gehad van deze problemen.
Het welkomstverlichting in de deuren daar gelaten want dat heb ik niet.

Voor wat betreft het geluid bij schakelen heb ik niet, ook ik rijd in een E-Tech Clio.
Het enige gekraak wat ik had was mijn achterklep. Ik heb zelf een beetje vet tussen het slot gedaan en dit gekraak was ook weer over.

Ben nog steeds zeer tevreden met de Clio. Rijd fantastisch met in de zomer maanden een verbruik van 1:25. Nu met de wat koudere en donkere dagen gaat het verbruik naar 1:22. Gemiddeld gezien over 17000km en 2 jaar zit mijn verbruik op 1:20. Wat gewoon keurig netjes is vind ik.

Het enige waar ik nog last van heb is dat mijn verstralers even gaan branden bij afremmen en dan rond de 45km/h. De dealer kan er niks aan doen en probleem ligt in Frankrijk maar die vinden het niet urgent genoeg. Het is wachten totdat dit een keer word opgepakt. Ik heb me er maar bij neergelegd. Wellicht komt er nog een keer een update voor dit probleem. Of er moeten meer mensen gaan klagen die het ook hebben/opvallen zodat er meer meldingen binnen gaan komen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AndrewDc
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2022 22:43
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door AndrewDc »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert op het voorgaande bericht, kunt bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator

Binnenkort nog eens naar de garage moeten om een update te vragen dan.

Het gekraak is al van na 5000-10000 Kms ik vind dat het erger word garage ontkent het. Nog maar eens een mail sturen hier over want in januari loopt de garantie af.

Qua verbruik ben ik niet echt de zuinigste daar ik veel snelwegen doe. verbruik ongeveer 4,8- 5,6 liter/100km ken de Nederlandse cijfers niet 😅

De verstralers vermoed ik da je de mistlichten bedoeld?
De garage moet hier van op de hoogte zijn als je verlichting aan staat kan je dit hebben tot 40km/u staat normaal zelf in het boekje van de wagen. Is iets met de bochtverlichting enz te maken, details over de precieze werking ken ik ook niet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door amvih »

Inderdaad de bochtverlichting werkt niet zoals het zou moeten, in de bochten zelf gaan ze netjes aan en uit, geen probleem.
Het probleem zit hem erin dat ze bij normaal rijden wanneer je bijvb op een rechte weg richting een stoplicht of kruising komt en dus moet afremmen, de beide bochtverlichtings lampen bij ongeveer 45 km/u even aan en weer uitgaan.
Het lijkt dus of je een seintje geeft, dat is natuurlijk zeer irritant, zeker voor een voorligger, maar ook voor bijvb iemand die op het kruispunt staat te wachten en dan het seintje interpreteerd als van ik krijg voorrang van je en mag rijden dus.
Ook ik heb hier al meermalen met Renault Nederland contact over gehad maar zonder resultaat, ook hier het verhaal dat dit is opgenomen met Renault Frankrijk.
Intussen om problemen op de weg te voorkomen heb ik de stekkers van de bochtverlichting los laten halen, dan maar zonder bochtverlichting, mis het eigenlijk ook niet.
Van Renault zelf verwacht ik eigenlijk ook niets, dit duurt al meer dan een jaar, volgens Renault NL zou er ook maar één geval meer bekend zijn, dat was dan de auto van A110, zoals hierboven en al meermalen door hem gepost.
Op zich zijn er meer Clio's met dit euvel, ben er al een paar onderweg tegengekomen. Het is overigens wel lastig constateren, daar de bochtverlichting vrij laag zit en je het dus ook zelf niet makkelijk ziet, het moet je net opvallen op bijvb als je op een donkere weg rijdt en je moet afremmen, dat afremmen kan zowel met de rem als op de motor afremmen zijn.
Vervelend probleem, tot nu toe zonder oplossing.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door A110 »

AndrewDc schreef: 03 okt 2022 22:51Nieuwste probleem die ik eigenlijk al een jaar in de garage zeg:
Bij het terug schakelen hoor ik soms een geluid die kraakt, heeft iemand daar ook last van? Bij de garage zeggen de dat dit normaal is en blijven ze aanhouden.. dus ben echt benieuwd of hier iemand met de etech versie dit ook heeft?
[mention]AndrewDc[/mention]: Uw bericht over het kraken bij terugschakelen. Hierop kom ik toch even terug. Ik had aangegeven dat ik daar geen last van had maar ik heb het afgelopen week ook 2x gehoord. Voornamelijk bij koude motor in opwarm fase. De brandstofmotor draait wat meer toeren en dan bij gas loslaten voor een rotonde heb ik het gehoord. Daarna de rest van de rit niks meer gehoord.
Ik zal het ook eens in de gaten houden. Misschien toch nog maar een keer langs de dealer voor einde garantie termijn en dit probleem ook eens voorleggen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AndrewDc
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2022 22:43
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door AndrewDc »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator
Bij koude motor en koude weer is het inderdaad het ergste, heb nu 33.000 Kms vind het zelf erger worden.. jaar geleden zei garage dat dit normaal is.. maar vind dit toch geen normaal geluid bij een recente wagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door A110 »

Goedemorgen allemaal.

Hier even een update vanaf mijn kant over onze Clio V E-tech.

Omdat de Clio op 27 november 2 jaar is geworden heb ik voor die tijd nog een afspraak gemaakt bij de dealer voor wat laatste problemen/garantie afhandelingen.

Punt 1: vocht in de linker mistlamp in de bumper -> deze is volledig onder garantie vervangen.
Punt 2: bij koude motor hoog toeren en klappen/kraken uit de versnellingsbak -> hiervoor hebben ze het hele hybride-systeem voorzien van nieuwe software en updates. Ik moet zeggen dat het daarna ook niet meer is voorgekomen. Ondanks dat we toch behoorlijke koude weken hebben gehad. De motor loopt veel rustiger, het toerental word beter verdeeld.
Qua verbruik of actieradius merk ik verder niks. Maar die klappen zijn in ieder geval niet meer voorgekomen. Ook dit hebben ze compleet onder garantie uitgevoerd.
Punt 3: probleem mistlampen/bochtverlichting die spontaan aan en uitgaan bij rechtuit rijden en dan bij afremmen en dan rond de 43km/h -> hier hebben ze helaas na 2 jaar nog steeds geen oplossing voor. Renault Frankrijk vind het niet urgent en doet er geen moeite voor. Ik heb nog geprobeerd om zelf een opname te maken maar ook dat is niet gelukt. Ik wil nu dat er iemand voor mij gaat rijden en dat mijn vrouw onze auto vanuit de voorste auto gaat filmen tijdens een rit zodat je duidelijk kan zien vanaf de voorkant van de Clio dat de lichten aan en uit gaan. Maar ook ik heb het enorm druk dus moet daar even tijd voor gaan vinden. Eigenlijk vind ik dat dat de dealer had moeten doen maar die laten het hierin ook afweten, jammer.

Verder had ik geen problemen en rijd de Clio nog steeds heerlijk.
Verbruik vind ik ook keurig. Afgelopen zomer zat ik elke tank volgens de boordcomputer tussen de 4,0 en 4,5 l/100km
Nu dat het weer wat kouder is schommelt het verbruik tussen de 4,6 tot 5,2 l/100km. Ligt eraan hoe koud het is. Met die vorstperiode zat het verbruik boven de 5,2l/100km.
Maar nu zit deze weer op 4,6l/100km. Dit resulteert in een gemiddeld verbruik gezien over 2 jaar dat ik op 4,9l/100km zit. Vind ik een keurig verbruik.
In oktober een weekendje weggeweest met onze familie. Mijn ouders reden met ons mee. Dit betekend een Clio met 4 volwassenen, volle kofferbak en een goed gevulde dakkoffer en toch een verbruik gehaald heen en terug naar Drenthe (voor ons al snel bijna 3 uur rijden) en een tank leeggereden te hebben van 4,6l/100km.
Dit vind ik echt keurig met zoveel bagage en extra kilo's wat de Clio mee moest vervoeren.

Afgelopen zomer hebben mijn vrouw en ik een vakantie gedaan van een weekje waarbij we 3 verschillende hotels hebben aangedaan in het noorden van het land. Dus we hebben een rit gemaakt vanuit de Hoeksche-Waard (waar wij wonen, ligt net onder Rotterdam) richting Groningen en zo weer terug. Hierbij hebben we een gemiddeld verbruik gehad van 4,2l/100km. Ook keurig, uiteraard was het wel goed weer en veelal snelweg kilometers gemaakt.

Al met al blijven wij nog even in de Clio rijden. En hopen dat het mistlamp probleem nog opgelost gaat worden.

Als er zich veranderingen voordoen dan meld ik dat uiteraard wel weer.

Jeroen (A110)
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Clio V
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2023 11:55
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door Clio V »

Ben in sinds 14 dagen in het bezit van de Clio Etech intens 2021 uitvoering. Mijn vraag is….heeft iemand ervaring met het ,,,botsing waarschuwings systeem ? Mijn auto heeft het AEB systeem, autonomous emergency brake met oa voetgangers detectie, maar geen idee wanneer je een waarschuwing krijgt….

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door scarface450 »

Ik neem aan dat wanneer je net wat te dicht rijdt dat je gegarandeerd een waarschuwing krijgt. Ik heb dit al zelf ondervonden en ja ik reed idd misschien wat te dicht aan de kant ☺️

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Clio V
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2023 11:55
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door Clio V »

Heb al diverse acties uitgeprobeerd, op een vluchtheuvel af rijden, tot op te dicht op een voorligger rijden.
Geen waarschuwing of iets dergelijks, wel een signaal van een parkeersensor…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door scarface450 »

Hmm... Kan het zijn dat dit systeem enkel in werking treedt als je rijd met de acc op? Ik krijg soms wel meldingen en ik meen dat dan mijn acc op staat telkens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Clio V
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2023 11:55
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door Clio V »

Mijn Clio heeft geen acc, alleen cc. Het zou zonder cc aan moeten werken. Bij mijn vorige auto, Suzuki Vitara, kreeg ik gelijk een ,,,botsing,,,waarschuwing bij de test met de vluchtheuvel….

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door scarface450 »

Ik heb eens gekeken op youtube... Het zou altijd aan staan als je de auto start. In het menu kan je het dan wel afzetten maar bij elke nieuwe start zou het dus terug aan staan. Zoek ff op aeb clio video en je kan het bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Clio V
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2023 11:55
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door Clio V »

Ik weet dat er AEB in zit en dat het normaal altijd aan staat, maar hoe kan ik simpel een botsing waarschuwing testen???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Clio v gebreken

Bericht door scarface450 »

Tja, zoiets test je niet graag zeker.... Stel dat het niet werkt om de 1 of andere reden... Bvb een laagstaande zon, hevige regen, andere... En dan zijn de kosten voor jou natuurlijk.
Bij mijn zoon z'n 1e rijexamen was er een puntje : u rijdt te rechts jongeman... Terwijl hij niets geraakt heeft... Wat vind jij te rechts en wat vind ik te rechts 🙃🤔
Ik vind dit eerder een juiste inschatting van de breedte van de auto en zo lang je niets raakt... Rij je niet te rechts lijkt me.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Clio v gebreken

Bericht door Pepone »

Ik had met onze vorige auto (Toyota Prius) ook de vraag wel eens werkt het wel?

Tot ik even niet op zat te letten voor een rotonde, begon hij vanzelf te remmen vlak voor een voorligger.

Ik schrok mij rot, maar het werkte wel gelukkig.

Ook de eigen snelheid en die van de voorligger zijn hier van belang bij de werking begreep ik later uit de boeken.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht