Even voorstellen :-)

Plaats reactie

Topic author
RVPS
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2022 21:25
Actief als: particulier

Even voorstellen :-)

Bericht door RVPS »

Sinds 2 weken ben ook ik, na 20 jaar Opel, overgestapt op een Renault. Ik kwam toevallig een Renault Megane cabrio uit 2004 tegen met 'slechts' 160K op de teller tegen een zacht prijsje. Auto bevalt prima, zeker het rood lederen interieur bevalt me wel! Heb nog wel wat dingen die moeten gebeuren;

* Leeftijd distributieriem onbekend
* CO- waarde te hoog
* Raam links sluit langzaam en ook sluiten de ramen niet goed, er blijft een kleine ruimte over (erg irritant op de snelweg)
* Middelste display van het tellerhuis (waar het huisje op staat) valt deels uit na het starten. Bij het uitzetten van de motor wel weer prima
* Foutmelding 'Electric fault' gecombineerd met het servicelampje (olie is al gedaan en interval is gereset)
* Originele radio mist.

De distrinutieriem (met waterpomp, rollen, multiriem etc) wil ik donderdag laten vervangen. Ik heb een afspraak gemaakt bij Vermeulen in Rijsenhout (goede verhalen over gelezen), daar zal de auto eerst nog nagekeken worden (met name de electronic fault baart me zorgen, ondanks dat alles werkt). Als er niets geks uit komt kan de riem gelijk gedaan worden. Daarna nog eens een keer kijken voor de andere punten. Het liefst wil ik alles gelijk in orde hebben.

De radio heb ik al gevonden (helaas wel zonder code, die zal ik elders op dit forum proberen op te vragen). Hier komt nog een Yatour achter te hangen.
Al met al bevalt alles tot nu toe prima. Liep al wel tegen een auto aan die niet wilde starten, bleek uiteindelijk gewoon een moertje van de zekering op de accu te zijn :-)

Op naar D-Day Donderdag :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Even voorstellen :-)

Bericht door mechanic »

Leuke auto!
Laat meteen de nokkenasversteller meenemen, die gaat op zeker niet nog een termijn van 5jaar/120dkm mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 134
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Even voorstellen :-)

Bericht door ronny530 »

Raamgeleiders reinigen kan een optie zijn als de ramen moeizaam bewegen. Zodra de deuren geopend worden zakken de ramen iets naar beneden en zodra de deuren gesloten worden gaan ze weer omhoog. De raammodules zijn bij de Mégane in zowel de cabrio als ook de andere modellen een kwaal. De hogere CO waarde hoort eigenlijk niet zo te zijn want als die te hoog is gaat het motormanagementlampje branden omdat er een emissie storing is gevonden. In het ergste geval is de katalysator defect of helemaal verwijderd om meer vermogen uit de motor te persen en is hoorbaar aan het uitlaat geluid. Als de middelste display geen rode betreft maar een lcd scherm met achtergrond verlichting betreft dan is vocht vaak de oorzaak en lost het probleem zichzelf bij regelmatig gebruik zelf op. Distributieriem inclusief waterpomp e.d. sowieso laten vervangen tenzij er onder de motorkap een sticker met km stand en datum is geplakt. De melding electric fault en de servicelamp maakt dat die fout door de garage opgelost dient te worden en kan met het niet op het juiste moment openen en sluiten van de ramen van doen hebben. Als eerste de oorzaak van de te hoge Co waarde laten achterhalen en dan pas een beslissing nemen in het vervolg traject.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
RVPS
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2022 21:25
Actief als: particulier

Re: Even voorstellen :-)

Bericht door RVPS »

Dank voor de bruikbare tips, zal dit zeker meenemen.

Voor wat betreft de ramen dacht ik ergens gelezen te hebben dat die functie dat de ruiten automatisch een stukje open en dicht gaan pas in modellen vanaf 2005 zat?

Eerst de CO waarde oplossen is inderdaad wel een goede tip.

NB. De auto heeft volgens mij wel een aantal maanden stil gestaan vermoed ik. Accu was leeg, mosvorming en inderdaad wel viezigheid in de deuren (eerste keer op en neer gaan van de ramen gaf meteen een hele vieze ruit)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Even voorstellen
    door BlueMoon » » in Dacia Duster
    3 Reacties
    198 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone
  • Opnieuw voorstellen
    door R5GTE » » in Algemeen R5
    0 Reacties
    203 Weergaves
    Laatste bericht door R5GTE