2016 Megane 4 GT 205 EDC "UUUUP" geluid
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 05 jan 2023 10:40
- Actief als: particulier
2016 Megane 4 GT 205 EDC "UUUUP" geluid
Hoi iedereen,
Ben sinds 4 maanden een gelukkige bezitter van een Megane 4 GT 205 EDC.
Nu merk ik dat de automaat tijdens het schakelen van 3 naar 4 dat een fluit achtige toon heeft.
Moeilijk te verklaren, dus heb ik hierbij even een filmpje erbij gedaan.
Heb hier ook in het forum gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden waar het aan kan liggen.
Misschien dat jullie iets meer weten?
Ben sinds 4 maanden een gelukkige bezitter van een Megane 4 GT 205 EDC.
Nu merk ik dat de automaat tijdens het schakelen van 3 naar 4 dat een fluit achtige toon heeft.
Moeilijk te verklaren, dus heb ik hierbij even een filmpje erbij gedaan.
Heb hier ook in het forum gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden waar het aan kan liggen.
Misschien dat jullie iets meer weten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 12:14
Re: 2016 Megane 4 GT 205 EDC "UUUUP" geluid
Dat is denk ik de welbekende kwaal in deze bak… daar is een modificatie/ nieuwe bak voor gekomen als het goed is. Even vragen bij de dealer. Succes
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Hide post links |
-
Thanks! Zal het idd even navragen bij de dealer.
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 04 aug 2023 16:14
Ik heb dit ook, bij opschakelen naar 2, 4 en 6.
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen/opgelost?
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen/opgelost?
Hide post links |
-
Ze hebben in mijn geval de koppeling vervangen en is nu voorlopig verholpen.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 01 dec 2023 09:26
Ik wilde toevallig een onderwerp aanmaken met hetzelfde kwaaltje en ga er morgen even mee naar de dealer....zelf een paar weken geleden trotse bezitter geworden van een Mégane gt estate en heb inderdaad hetzelfde en zoals CR010 al aangeeft heb ik het af en toe ook bij de 2e en bij de 6e versnelling.
Als ik opschakel met de flipper dan lijkt het veel minder erg te zijn...nou goed om dit alvast gezien te hebben dan weet ik dat er dus een nieuwe koppeling aan zit te komen
Ergens gerustgesteld dat dit een ''bekend'' probleem is van de andere kant geen zin in het gezeur wat dit weer met zich mee brengt.
Fijn weekend!
Als ik opschakel met de flipper dan lijkt het veel minder erg te zijn...nou goed om dit alvast gezien te hebben dan weet ik dat er dus een nieuwe koppeling aan zit te komen

Ergens gerustgesteld dat dit een ''bekend'' probleem is van de andere kant geen zin in het gezeur wat dit weer met zich mee brengt.
Fijn weekend!
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Bij mijn dealer werd het eerst afgedaan als "je moet wel erg goed luisteren om het te horen" en "we gaan de olie vervangen en de software updaten, dan is het wel opgelost", maar een paar dagen later werd ik gebeld dat de koppeling vervangen werd. Nu heb ik nergens meer last van
Het is een bekend probleem bij de eerste generatie EDC van Gertrag in de Megane GT205, en de enige oplossing is een nieuwe koppeling.
Het is een bekend probleem bij de eerste generatie EDC van Gertrag in de Megane GT205, en de enige oplossing is een nieuwe koppeling.
Hide post links |
-
- repeating visitor
Bedankt voor de snelle terugkoppeling.
Nou bij de onze is het echt zeer merkbaar aanwezig en ''schud'' de auto ook een beetje dus daar komen ze niet mee weg. Die van ons is uit 2018 dus hopelijk is dit nog steeds de eerste generatie van Gertrag, zodat ze dit wel op gaan pakken. Heb inderdaad geen zin om iedere maand bij de garage te staan om wat olie te verversen en software te updaten...
Nou bij de onze is het echt zeer merkbaar aanwezig en ''schud'' de auto ook een beetje dus daar komen ze niet mee weg. Die van ons is uit 2018 dus hopelijk is dit nog steeds de eerste generatie van Gertrag, zodat ze dit wel op gaan pakken. Heb inderdaad geen zin om iedere maand bij de garage te staan om wat olie te verversen en software te updaten...
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Het schudden herken ik niet.
De 'oude' Getrag 7DCT300 is volgens mij tot halverwege 2017 geleverd, dus ik denk niet dat het dan hetzelfde probleem is.
Het is heel duidelijk hoorbaar bij opschakelen naar 2, 4 en 6 (1 deel van de dual koppeling zeg maar), en eigenlijk altijd aanwezig, zoals je in het bijgevoege filmpje van ts hoort.
De 'oude' Getrag 7DCT300 is volgens mij tot halverwege 2017 geleverd, dus ik denk niet dat het dan hetzelfde probleem is.
Het is heel duidelijk hoorbaar bij opschakelen naar 2, 4 en 6 (1 deel van de dual koppeling zeg maar), en eigenlijk altijd aanwezig, zoals je in het bijgevoege filmpje van ts hoort.
Hide post links |
-
- repeating visitor
Ja nou ik heb het ook echt in de 2,4 en 6 dus lijkt toch wel op hetzelfde....misschien heeft de nieuwe Gertrag er ook wel last van
We gaan het zien...ik hoor het morgen wel als ik bij de dealer ben. Ik zal jullie op de hoogte houden.

We gaan het zien...ik hoor het morgen wel als ik bij de dealer ben. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 feb 2025 11:01
Al meer geweten over dit probleem? Ik heb het namelijk ook met mijn Captur II edc 2022.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-