Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Het tanken van mijn Renault Clio Estate uit 2013 is een hele uitdaging geworden. Ongeacht het tankstation, sleutel er wel/niet inlaten, hard/zacht het pistool inknijpen, mijn Renault laat zich niet in 1x tanken. Elke 0,3 l slaat hij af dus een volle tank kost me wel ff . Ik heb hier eerder een forum over gezien maar daar werd geen, voor mij, passende oplossing beschreven.
Op de een of andere manier slaat het pistool af door terugkomende benzine.
Kan iemand mij met een ‘how to’ op weg helpen? Ik heb de beschikking over een brug dus zou overal bij moeten kunnen.
Soms komt het slangetje uit in een gaatje net boven de vulopening.
Even doorblazen of raggen.
Ik weet van Diesels dat het pijpje door een braampje of zo, door aanhangend vuil soms verstopt raakt.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Ik heb daar dus ook al jaren last van met mijn GSIII
Er is idd een klein gaatje onder de vulopening, zou ik daar dus (met beleid) kunnen in blazen met perslucht?
Of kan je er ook in met een priem/draad?
Het is voor mij ook telkens een uitdaging om de juiste snelheid te vinden van vullen.... Tot frustratie van wie achter mij komt staan bij het anken
Hallo!
Helaas heb ik nog steeds last van het probleem. Inmiddels de auto al een paar keer up de brug gehad. De tank nagelopen maar niets aan te zien, ook omdat deze uit 1 geheel bestaat.
Wat mij opvalt:
Het lijkt erop dat sommige tankpistools 'verder' in de tankopening kunnen en als ik het pistool een beetje naar rechts draai dan tankt hij relatief eenvoudig vol. Maar bepaalde tankpistolen kom
Hierdoor lijkt het mij niet dat het door de ontluchting komt maar dat het ergens anders in zit.
Ik heb overigens ook geprobeerd om met een draadje de terugslagklep open te houden, maar dit bracht helaas ook geen resultaat.
De garagist zegt dat het enige wat hij kan bedenken is om een nieuwe tank eronder te zetten a € 1000,- excl. BTW/manuren. Tweedehands kan ook maar je weet natuurlijk niet of dit euvel hier niet op van toepassing is.
Wellicht dat iemand inmiddels hier ervaring mee heeft? Het probleem is dat ik er wel mee kan tanken maar mijn vrouw niet. Daarbij, mocht ik er een keer van af willen wil ik de auto ook met een fijn gevoel kunnen verkopen.
Nope is (bijna) altijd een losse flexibele slang, soms 2. Ik weet hem bij je auto zo even niet uit mijn hoofd, soms zit de ontluchting bij de vulopening in, soms is het een los gaatje ergens nabij de vulopening.
Anders wiel even eraf halen en de modderkuip dan kan je zo zien hoe de boel loopt
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Help! Wij hebben een Scenic 3 (december 2012), 2.0-16v M4R, 140 pk, CVT-automaat en LPG. De motor slaat af in de opwarmfase, zowel op benzine als op LPG.
Wat is er allemaal vervangen? Het gasklephuis (ingeleerd bij een Renault-specialist en ook een...
vandaag kwam de monteur er achter dat de electrische koeling fan pas aanslaat bij 108 graden . wat op de thermostaat staat. wij vinden dat erg vreemd. de motor heeft album koppen. uiteraard kan koelvloeistof hogere temperaturen aan dan water. wat...
Mijn auto slaat af als huij bij stilstand stationair draait ,dit gebeurd ook als ik achteruit wil rijden en voor het stoplicht stil sta.
Heeft iemand een idee wat de oplossing is van deze storing?
Ik in oosterijk op de snelweg slaat me systeem uit dashboard alles, wel alles meteen weer aan en geeft ESC die ging weer uit en gaf melding Zijruiten achter vergrendeld.
Motor werkt wel en heeft vermogen.
Heeft iemand dit ook al een keer gehad en...
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?