Kogel is door de kerk

Plaats reactie

Topic author
ikorpershoek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2015 12:30
Actief als: particulier
Locatie: Vlaaringen

Kogel is door de kerk

Bericht door ikorpershoek »

Afgelopen zaterdag een lange proefrit gemaakt met de Arkana E-Tech Engineerd ( Zwart ).
Erg tevreden over het gedrag van de auto en zijn mogelijkheden.
Een grote verrassing was dat Apple Carplay ook draadloos werkte, de dealer had aangeven alleen met een kabeltje.
Na de proefrit was het voor mijn vrouw en mij duidelijk dit wordt hem.

Contract getekend voor de levering van een Arkana E-Tech engineered zwart.
Glazen schuifdak, Highway & trafficjam, Easy Link met Bose en 10,3 display als extra toegevoegd.
Deze uitvoering was beschikbaar en wacht op transport uit België

Afwachten wanneer hij hier is, transport is door hoog ziekte uitval problematisch
Uiterlijke levering februari

:D :D
Arkana Hybride Engineered - Black/Gold

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Data58
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2012 08:28
Actief als: particulier

Re: Kogel is door de kerk

Bericht door Data58 »

En is de nieuwe auto al geleverd? Rijdt sinds oktober afgelopen jaar met veel plezier in de Arkana. Ben wel heel benieuwd hoe je dat had gedaan draadloos met Apple Carplay, want ook mijn ervaring is dat dit alleen bekabeld kan. Wel kun je de telefoon draadloos koppelen voor bellen en dergelijken. Bij mij krijg ik allen Apple Carplay als ik via de USB aansluiting koppel. Nog eens de gehele telefoon afgekoppeld en weer opnieuw specifiek gekoppeld, maar tevergeefs nog niet kunnen realiseren.
Als er medeforummeres zijn die mogelijk ook geslaagd zijn in het draadloos (Bluetooth) te koppelen van hun iPhone aan Apple Carplay in de Arkana houd ik mij aanbevolen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ikorpershoek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2015 12:30
Actief als: particulier
Locatie: Vlaaringen

Re: Kogel is door de kerk

Bericht door ikorpershoek »

Hallo, de wagen is op zaterdag 4 feb jl. Geleverd en tot op heden erg te vrede. Eigenlijk heb ik niets gedaan om draadloos te werken met Apple Car play. Op het moment dat ik mijn Iphone via Bluetooth aanmeldde was er een vraag wilt u Apple Car play draadloos gebruiken. Daarna werkte het gewoon. Wat ook heel onverwacht is dat willekeurig welk navigatie programma ik gebruik in Apple Car Play het kaartje op het dashboard blijft gewoon de navigatie info weergeven. Ik had verwacht dat dit alleen met de fabrieksnavaigatie zou werken, overigens ook TomTom. Het ontbreken van een achterruitwisser wat mij niet opgevallen was valt wel een beetje tegen.
Arkana Hybride Engineered - Black/Gold

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Data58
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2012 08:28
Actief als: particulier

Re: Kogel is door de kerk

Bericht door Data58 »

Dank voor je reactie, ik ga nog eens afmelden en aanmelden of dat verandering kan brengen in mijn koppeling. Mogelijk een nieuwe feature voor de latere Arkana's.
Het gemis van de ruitenwisser achterop herken ik. Bij de dealer destijds bij proefrit al besproken. Bijzondere is dat met een heel klein ruitje en spoiler de Electrische Megane wel een ruitenwissertje heeft en deze grote schuine ruit achterop niet. Het is vooral lastig bij wegrijden moet je echt even de natte ruit schoonmaken. Onderweg waait het er redelijk af. Je kunt niet alles hebben.
Ik ben er inmiddels al mee naar het buitenland gereden ruim 3500 km en dat is met deze eerste hybride variant voor mij erg goed bevallen. Meer dan een tank bespaart ten opzichte van mijn vorige auto. Ook hebben wij de optie voor files, waarbij de auto zelf stopt en weer automatisch meerijdt met de rest bij lagere snelheden en dat maakt het auto rijden een stuk relaxter hebben we mogen ervaren. Zeker ook in combinatie met de meesturende regeling als een van de drie varianten voor het lane departure assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Kogel is door de kerk

Bericht door scarface450 »

@optie voor files : is dat niet gewoon de adaptive cruise control?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Data58
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2012 08:28
Actief als: particulier

Re: Kogel is door de kerk

Bericht door Data58 »

Sorry voor mij late reactie. Neen, is niet hetzelfde als adaptive cruise control. Deze werkt pas na ongeveer 30km per uur. Deze optie is een uitbreiding op de adaptive cruise control. Wanneer ik de file inrijdt remt de auto geheel mee met de voorste auto tot stilstand. Wanneer de auto voor mij weer optrekt binnen bepaalde tijdspanne dan gaat mijn Arkana ook weer rijden zonder dat ik iets hoef te doen. Stop deze auto dan weer dan stop ik ook. Rijdt de file weer door dan ga ik weer mee in de rij en zal de adaptieve cruise control het weer overnemen. Totdat de file weer tot stilstand komt. Duurt dit wat langer dan schakelt het systeem zich uit en kun je met een druk op de knop op het stuur weer de Arkana met de voorste auto mee laten rijden zonder dat ik ook maar iets hoef te doen met gaspedaal of remmen als we weer stoppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Kogel is door de kerk

Bericht door scarface450 »

Raar, want mijn adaptive cc werkt net zo, je moet zelfs geen knop indrukken als je meer dan x sec. stil staat, gewoon ff op de gas en het systeem, de a cc werkt dus terug. Ook bij 2 km/uur dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht