Batterijstoring bij winters weer

Plaats reactie

Topic author
Grimpie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2016 12:07
Actief als: particulier

Batterijstoring bij winters weer

Bericht door Grimpie »

Vandaag stress momentje, vanmorgen door winters weer naar werk gereden, niks aan de hand, geparkeer met 56% accu lading.
Einde dag wil ik wegrijden, staat de accu op 0%. In de MyRenault app echter nog op 53%. aan de snellader gehangen (stond op snellaad parkeerplek) maar accu lading bleef op 0% staan. Uitstappen weg lopen en weer openen had ook geen effect.

Rijden ging nog wel alleen op heel laag vermogen, acceleratie was volledig weg (beveliging denk ik) ben dus toch op 0% 45km naar huis gereden (er moest nog meer dan 50% inzitten) en dit ging wonderwel goed.

Thuis aangekomen aan lader gehangen, nog steeds 0%. Weer van lader afgehaald na uur, geen verschil.
loop uurtje later langs auto met sleutel in mijn zak, staat hij ineens wel op 56% :hammer_head

lijkt alsof communicatie tussen boordcomputer en batterij computer weg was oid, vocht in connector wellicht.
Heeft iemand anders dit al eens gehad of enig idee hoe dit in het vervolg te resetten oid?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Benno3
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2023 10:13
Actief als: particulier

Re: Batterijstoring bij winters weer

Bericht door Benno3 »

Inderdaad vreemd,... Weet niet of dit een optie is maar bij mijn vorige EV ( bmw) was de oplossing hiervoor de startknop voor een 20 sec ingedrukt houden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht