Fluitende ruitenwissers

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Doffer77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2023 10:56
Actief als: particulier

Fluitende ruitenwissers

Bericht door Doffer77 »

Beste forumleden,

Ik heb een captur van 2016. Nu blijkt dat door de gaatjes in de ruitenwisser (bovenste gedeelte) een zeer irritante harde fluit wordt veroorzaakt. De gaatjes heb ik met donkere isolatietape afgeplakt. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Het zijn immers de originele ruitenwissers. Heb ze ook al eens vervangen maar zonder afplakken blijkt dit geluid.

Gr Doffer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paul81
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2022 15:50
Actief als: particulier

Re: Fluitende ruitenwissers

Bericht door Paul81 »

Dit heb ik inderdaad bij mijn talisman ook, vooral boven de 80 begint het. Bedankt voor de tip met isolatietape. Heb zojuist meteen gaan plakken. Hopelijk werkt het

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Fluitende ruitenwissers

Bericht door zandbak »

Ik heb dit issue ook sinds de dealer de fabriek gemonteerde Valeo wissers heeft vervangen voor de Renault dealer wissers van Bosch. Niet alle Renault dealers gebruiken dus de originele wissers!! (Ondanks de opgedrukte Renault logo’s)

Ik ben ook niet tevreden over de Bosch wissers, maken meer geluid en geven meer strepen. Ik heb als oplossing tegen het fluiten de gaatjes van het scharniervoetje met kit gevuld, dit was voor mij de oplossing. Tevens viel het mij op dat de wisser armen bij de Talisman nu hoger staan, wat ook niet bevordelijk kan zijn voor bijgeluiden. Ik ga dus zelf wel nieuwe Valeo wissers kopen, in mijn geval kost een setje 28 euro via Amazon https://www.amazon.nl/Valeo-Silencio-57 ... 0631&psc=1
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in