Ervaringen Renault Bochane

Plaats reactie

Topic author
ruubster21
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2023 15:50
Actief als: particulier

Ervaringen Renault Bochane

Bericht door ruubster21 »

Hallo Relatief nieuwe ZOE rijder hier. (April 2022) met een Q90 uit uit 2017.

Mijn auto moet over 2 weekjes voor een beurt weg en ik had gewoon simpel over de telefoon gevraagd voor een beurt volgens km/leeftijd van de auto en ik was aangenaam verrast te zien dat het beurtje net iets boven de 200 euro lag. Alleen krijg ik zonder dat dit telefonisch besproken is er nog even een prijs opgave van ZE koelvloeistof vervangen á 269 euro.


Volgens afspraak zullen wij de volgende werkzaamheden aan het voertuig verrichten:

 

- All-in Renault Z.E. service B                               €217,00
- All-in koelvloeistof Z.E.                                       €269,00



Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met Bochane in en wat jullie van deze prijs vinden en evt nog tips hebben.
Wat betreft die koelvloeistof ik snap dat er wat arbeid bij komt kijken maar ik vind dit toch wel ernstige prijzen (en ik ben VW/AUDI gewend😭) voor een koelvloeistof wissel. Ze gaan natuurlijk vast nog wel meer vinden. Dus hebben jullie tips voor dat ik de auto langs breng?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ervaringen Renault Bochane

Bericht door Sordone »

Je kan de koelvloeistof wissel niet vergelijken met een ICE en ik krijg de indruk dat je dat doet. De warmtepomp gebruikt de koelvloeistof namelijk om ook warmte maken en is dus een systeem onder druk en zit dichtbij de hoogspanningsonderdelen die stroomloos gemaakt moeten worden. Dit kost dus procedure tijd om te voorkomen dat er een monteur afgefikt wordt. Verder heb ik goede ervaringen met Bochane in Arnhem en zijn het een van de weinige met echt verstand van EV. En kennis mag een prijs hebben bij mij.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Ervaringen Renault Bochane

Bericht door Riesbak »

Ik sluit me aan bij Sordone, ik heb ook goede ervaringen met Bochane, in mijn geval Veenendaal.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Ervaringen Renault Bochane

Bericht door zoe2goe »

Dit blijft een heikel issue. Onder koelvloeistof wordt over het algemeen de waterige substantie bedoelt die de electronica en (in het geval van een Q model ook) de motor koelt verstaan. 200+ euro voor de vervanging is volstrekte waanzin. Als het koelGAS wordt bedoelt van het warmtepomp systeem (zoals Sordonne suggereert), dan is dat tegenwoordig voor alle auto's een dure aangelegenheid. Dat komt vooral omdat het nu verplichte, vrijwel geen broeikas effect sorterende gas (R-1234YF) behoorlijk duurder is dan het ouderwetse R-134A. Je moet dat oudere spul ook om technische niet gebruiken, de afdichtingen zijn anders.

Ik ben zeer tevreden over mijn dealer (Hans Jongerius), en die heeft me nog nooit gepushed om het gas te vervangen.

Kortom: vraag wat het betekent (ik hoor het graag!) en trek je plan. Oh, en als je echt het koelgas laat vervangen: sta er op dat ze ook de schräder ventielen vervangen. dubbeltjeswerk en voorkomt een hoop erg dure ellende.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ruubster21
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2023 15:50
Actief als: particulier

Re: Ervaringen Renault Bochane

Bericht door ruubster21 »

Goedmorgen, Ik heb dit als antwoord gekregen. Graag jullie mening.

Goedemorgen heer .

Het is de vloeistof voor de koeling van de motor, het andere is het aircogas dat voor de warmtepomp is.
De koelvloeistof moet ververst worden op leeftijd.

Met vriendelijke groet,


Bedoeld hij nu beide? (Ik vrees van niet) Ik krijg het gevoel dat ik een beetje in de maling genomen word hier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ervaringen Renault Bochane

Bericht door Sordone »

Heb je gebeld met Bochane om uitleg te krijgen? Mondelinge communicatie werkt het best.
Als je zo (onterecht) wantrouwend bent dan zou ik de vloeistoffen en airco gas niet laten vervangen. Maar dan later niet gaan klagen dat je verwarming het niet meer doet. Okay?
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ruubster21
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2023 15:50
Actief als: particulier

Re: Ervaringen Renault Bochane

Bericht door ruubster21 »

Nee. Ik ben niet wantrouwend. Ik ben klant, geen automonteur. De term All Inclusive is mijn ogen nogal misleidend als er niet duidelijk verteld wat er wel en niet gedaan word. zoe2goe hier boven stelt ook dat 200 euro voor koelvloeistof vervangen nogal een bedrag is.

Ik heb vorige week telefonisch contact gehad met Bochane en ik heb gevraagd wat er nodig is daar kwam een beurt uit Service B uit a 217 euro. Toen ik in de mail bevestiging vroeg kwam deze 'all inclusive koelvloeistof' er bij zonder dat dit besproken is. En ik wil nu graag weten wat dit precies allemaal inhoud. Want dat is nu niet duidelijk. Behalve dat koelvloeistof (voor de motor alleen vervangen) hier boven door iemand en door mij als nogal duur ervaren word.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Ervaringen Renault Bochane

Bericht door Knarf93 »

Lees anders dit topic ook eens door: all-in-one-koelvloeistof-vervangen-t32332.html
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ruubster21
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2023 15:50
Actief als: particulier

Re: Ervaringen Renault Bochane

Bericht door ruubster21 »

Nee alleen de koelvloeistof word ververst geen aircogas

Met vriendelijke groet,


Service adviseur 



Dus. Is dit nog steeds een fatsoenlijke prijs?

Toegevoegd in 3 minuten 51 secondes:
Knarf93 schreef: 22 feb 2023 11:38 Lees anders dit topic ook eens door: all-in-one-koelvloeistof-vervangen-t32332.html


Ja gelezen idd. Al voor mijn bericht. Ik heb een Q model. Wat zouden jullie hier mee doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Ervaringen Renault Bochane

Bericht door Knarf93 »

Volgens mij moest de koelvloeistof elke 5 jaar, dus het is wel tijd.

Onderhoud kost nou eenmaal geld. De dealer vroeg mij 340,- na een klacht werd dat de helft. Anders had ik het ook zeker niet laten uitvoeren.

Net als bij een ICE kan je ook bij een EV onderhoud uitstellen of niet laten uitvoeren.
Om je auto in topstaat te houden volg je het voorschrift/advies van de fabrikant/dealer.

Sjoemelen in de marges kan altijd.

“Toch is het raadzaam om iedere paar jaar de koelvloeistof te verversen. Na verloop van tijd raken de dopes uitgewerkt en bieden ze geen bescherming meer tegen schuimen, sludge, corrosie en heeft de koelvloeistof geen smerende werking meer.“
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht