Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Ik zou mee eerst een voorstellen.. Ik ben Robert-Jan Kempink uit Apeldoorn ben sinds gisteren in bezig van een Laguna RT 2.0 uit 94
nu is de dynamo kapot van deze auto en wil ik eerst koolstofbortels gaan vervangen kijken of dit het probleem oplost alleen heb ik dit nog nooit zelf gedaan.. Ik heb foto`s gemaakt van de achter kant van de dynamo en kan iemand mij vertellen waar de koolborstels zitten?
Mn advies is:
Haal je dynamo eraf, en breng hem even naar de revisieboer. Die kijken in 10min wat er defect is, en reparen snel.
Normaal wacht je er gewoon op, en ga je naar huis met een prima dynamo.
Het is idd. verstandig de Alternator even weg te brengen naar een revisiebedrijf. Daar worden alle draaiende delen vervangen en de koolbostelset vervangen en de loopvlakken ervan schoon gemaakt, bovendien heb je dan ook garantie op de revisie. De kosten vallen wel mee hoor. SUC6
WillemS schreef:Het is idd. verstandig de Alternator even weg te brengen naar een revisiebedrijf. Daar worden alle draaiende delen vervangen en de koolbostelset vervangen en de loopvlakken ervan schoon gemaakt, bovendien heb je dan ook garantie op de revisie. De kosten vallen wel mee hoor. SUC6
Bedankt voor je reactie maar het waren zeker de bortels.. ik kan de dynamo laten repareren en dat koste me dan 100 a 150 euro.. voor een ruil dynamo betaalde ik 200 a 250 euro.. nu heb ik voor 10 euro nieuwe borstels er in gezet en alles is weer perfect :
Mathijs schreef:Super, en waar zaten die borstels nu ?
Ben wel benieuwd.
In het rood omringde zitten de schroeven die los moeten daarna kun je volledig wit omringde gedeelte er af halen en dan zitten ze in het groen omringde gedeelte gestoken..
Ps. als je het witte dopje in het groen omringde gedeelte er af haalt (kun je er zo af pakken) dan moet je ze al kunnen zien zitten..
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds een aantal weken merk ik een aantal zaken op aan mijn Clio:
- start soms moeizaam
- dashboardverlichting wordt tijdens het rijden soms ineens minder fel om dan na een paar seconden weer 'normaal' te worden
- verlichting koplampen dimt zodra ik...
Hallo, mijn Trafic 3 uit 2017 1.6 D, geeft geen signaal meer af naar mijn scanner. Ik kan het roet gewicht niet meer uitlezen en dus ook niet meer zien of het systeem nog werkt. Tevens leest hij het dynamo afgegeven vermogen niet meer en het start...
Hierbij verkoopt de school een Laguna voor onderdelen.
Motor is perfect in orde en start direct.
De koppeling is eruit geweest maar werkcilinder afgebroken.
Lederen interieur en slechts 110500 km...
Afgelopen zaterdag deed ineens de airco van mijn Renault Laguna 2.0 dci bwjr 2012 het niet meer. Meteen maandag een afspraak gemaakt bij Kwik-Fit voor een servicebeurt reinigen, controleren op lekkage en vullen van de airco. Helaas kreeg ik te horen...
Ik ben op zoek naar een knappe set 17” velgen voor mijn Laguna 3.
Edit: ik heb eind januari een Laguna 3 gekocht waar 18” velgen onder zitten. Ik vind deze band/velg combinatie te weinig comfort leveren, vandaar dat ik op zoek ben naar een maatje...