Electronische handrem inlezen na vervanging

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
ThomasEWM
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2023 20:32
Actief als: particulier

Electronische handrem inlezen na vervanging

Bericht door ThomasEWM »

Hallo,

Ik heb een Espace IV 3.5 V6 uit 2007 waarvan de handrem helemaal de weg kwijt was/is. Om die reden heb ik een handrem module gekocht van een demontagebdrijf en deze eronder gezet ( samen met mijn garagist ). De garagist kan echter nu niet de handrem 'inleren' waarbij er gezegd wordt dat het waarschijnlijk ligt aan de beperking van hun ODB apparaat.

Ik heb even rondgezocht op het forum maar kan niet zo een vergelijkbare situatie vinden... De handrem maakt geen geluid, ik krijg geen foutmelding meer op mijn dashboard te zien, alleen doet de handrem het gewoon niet.

Weet iemand of dit inderdaad aan de beperking van de computer ligt en of ik er zelf ergens 1 kan aanschaffen om de handrem weer werkend te krijgen. Zou de auto namelijk graag weer gewoon de APK doorkrijgen want voor de rest is het nog steeds een genot om in te rijden!!

Dank!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



etollenaar
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2014 13:29
Actief als: particulier

Re: Electronische handrem inlezen na vervanging

Bericht door etollenaar »

Heb iets dergelijks bij de hand gehad. Gelukkig heeft mijn algemene garage een goede band met de Renault dealer en is het inleren daar gedaan. Voor zover ik weet zijn er een aantal beperkingen in de software van de algemene garages en dit is er een van. Maar ook op het gebied van de airco kan er een situatie ontstaan waarbij de dealersoftware nodig is. Er zijn vast forum leden die hier veel meer vanaf weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht