Electronica probleem, geen compressie
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 okt 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Electronica probleem, geen compressie
Ik bezit een Renault Espace III 3.0 v6-24 AUT uit 2000.
Sinds kort doet zich een heel apart probleem voor.
Wanneer ik de auto start en wegrij duurt het gemiddeld een minuut voordat de compressie wegvalt. Het is net of de de auto in z'n "neutraal" staat. Tegelijkertijd komt het "electronica-probleem"-icoon in het scherm. Dit is hetzelfde tekentje als op een hart-monitor.
Wanneer ik de auto helemaal uitzet en opnieuw start, rijdt de Renault gewoon weer weg.... tot ongeveer een minuut, later. Dan valt de compressie weer weg en komt datzelfde icoontje weer in beeld.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Hartelijke groeten,
Matt.
Sinds kort doet zich een heel apart probleem voor.
Wanneer ik de auto start en wegrij duurt het gemiddeld een minuut voordat de compressie wegvalt. Het is net of de de auto in z'n "neutraal" staat. Tegelijkertijd komt het "electronica-probleem"-icoon in het scherm. Dit is hetzelfde tekentje als op een hart-monitor.
Wanneer ik de auto helemaal uitzet en opnieuw start, rijdt de Renault gewoon weer weg.... tot ongeveer een minuut, later. Dan valt de compressie weer weg en komt datzelfde icoontje weer in beeld.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Hartelijke groeten,
Matt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3530
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 09:33
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Er komen twee dingen in mij op:
1 - te weinig ATF in de bak
2 - druksensor van de automaat bak defect
Eigenlijk kunnen ze allebei zijn.
Toen mijn druksensor in de bak stuk ging, gooide de automaat de ATF via de ommanteling van de kabel van de druksensor er uit.
Er lag toen heel weinig amper waarneembaar op eerste gezicht wat ATF op een plek waar je dat echt niet verwachte, namelijk onder de automaat regel eenheid.
Maar ondertussen nam het ATF niveau wel af, wat resulteerde in een soort 'slippende koppeling' effect.
Ongeacht of het 1 of 2 is, of beide, pas nu heel erg op met het gebruiken van de auto. Beter helemaal niet meer gebruiken als dat kan, en gelijk de garage verwittigen. Volgens mij gaat namelijk anders de bak helemaal kapot.
1 - te weinig ATF in de bak
2 - druksensor van de automaat bak defect
Eigenlijk kunnen ze allebei zijn.
Toen mijn druksensor in de bak stuk ging, gooide de automaat de ATF via de ommanteling van de kabel van de druksensor er uit.
Er lag toen heel weinig amper waarneembaar op eerste gezicht wat ATF op een plek waar je dat echt niet verwachte, namelijk onder de automaat regel eenheid.
Maar ondertussen nam het ATF niveau wel af, wat resulteerde in een soort 'slippende koppeling' effect.
Ongeacht of het 1 of 2 is, of beide, pas nu heel erg op met het gebruiken van de auto. Beter helemaal niet meer gebruiken als dat kan, en gelijk de garage verwittigen. Volgens mij gaat namelijk anders de bak helemaal kapot.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 okt 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hartelijk dank voor je antwoord...
Er was me ook verteld dat het een soort "ketting" in de automaatbak is..
Maar in iedergeval neem ik jouw antwoord ter harte en bel morgen direct de garage.
Groeten,
Matt.
Er was me ook verteld dat het een soort "ketting" in de automaatbak is..
Maar in iedergeval neem ik jouw antwoord ter harte en bel morgen direct de garage.
Groeten,
Matt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3530
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 09:33
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Ketting in de automaat ?
Urm, denk dat ze een, hoe heet zoiets nou precies, een soort schakelband bedoelen.
Maar volgens mij zit dat systeem niet in de Espace.
http://en.wikipedia.org/wiki/Variomatic
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuous ... ansmission
Als je de motor start, wordt ook de pomp van de automaat in werking gezet.
Wanneer er te weinig ATF in zit, weet ik niet of zelfs dat wijs is.
Niet om je bang te maken, maar toch even een ramp scenario.
We hebben een R25 TXI automaat gehad, die redelijk hetzelfde euvel had.
Alleen weigerde die wat consequenter (als in 'ik rij helemaal niet meer, alleen nog maar achteruit')
Daar bleek een automatische koppeling in de automaat van stuk te zijn (de E1 koppeling heette dat)
Maar volgens mij heeft de Espace niet de AR4 automaat er onder liggen. Wel veel onderdelen van de R25, maar niet dezelfde automaat.
En van de AR4 automaat was het een bekend euvel, die was onder de capaciteit van de motor gebouwd ofzo.
Oja, en ik wilde je deze link nog meegeven : viewtopic.php?t=896
Urm, denk dat ze een, hoe heet zoiets nou precies, een soort schakelband bedoelen.
Maar volgens mij zit dat systeem niet in de Espace.
http://en.wikipedia.org/wiki/Variomatic
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuous ... ansmission
Als je de motor start, wordt ook de pomp van de automaat in werking gezet.
Wanneer er te weinig ATF in zit, weet ik niet of zelfs dat wijs is.
Niet om je bang te maken, maar toch even een ramp scenario.
We hebben een R25 TXI automaat gehad, die redelijk hetzelfde euvel had.
Alleen weigerde die wat consequenter (als in 'ik rij helemaal niet meer, alleen nog maar achteruit')
Daar bleek een automatische koppeling in de automaat van stuk te zijn (de E1 koppeling heette dat)
Maar volgens mij heeft de Espace niet de AR4 automaat er onder liggen. Wel veel onderdelen van de R25, maar niet dezelfde automaat.
En van de AR4 automaat was het een bekend euvel, die was onder de capaciteit van de motor gebouwd ofzo.
Oja, en ik wilde je deze link nog meegeven : viewtopic.php?t=896
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Voor de automaat in deze wagen geldt een zgn "longlife" olievulling "maar" dat betekend niet dat je de olie niet hoeft te controleren!! Begin dus eerst daarmee, dit dient onder specifieke omstandighden plaats te vinden, nl. auto op vlakke horzontale vloer motor laten draaien en de olietemeratuur 80 graden +/- 1 graad. Dit kan eigenlijk alleen bij de dealer gedaan worden, ze sluiten dan de XR25(diagnose-computer) aan. Ikzelf ververs altijd om de 60/80.000 km de bak-olie. en heb nooit problemen. SUC6 WillemS
Maar goed er kan ook meer loos zijn afhankelijk van het gebruik (km.stand bv.)in het verleden, en de mate van service, die de wagen heeft gehad.
Maar goed er kan ook meer loos zijn afhankelijk van het gebruik (km.stand bv.)in het verleden, en de mate van service, die de wagen heeft gehad.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 17 okt 2009
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
De xr25 word al even niet meer gebruikt, is tegenwoordig de clip.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Maakt niet uit, daarmee kan het ook.
En de meeste dealers die al een paar jaar meedraaien hebben die XR25 ook nog wel liggen en weten hem ook nog wel te gebruiken.
Antonio.
En de meeste dealers die al een paar jaar meedraaien hebben die XR25 ook nog wel liggen en weten hem ook nog wel te gebruiken.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 303 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 446 Weergaves
-
Laatste bericht door Arieva
-
- 0 Reacties
- 274 Weergaves
-
Laatste bericht door Thijs3.5
-
- 4 Reacties
- 1139 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 2 Reacties
- 662 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 12 Reacties
- 2471 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 275 Weergaves
-
Laatste bericht door MuscleMegC