Achterklep Megane 2 Cabrio (2007, facelift) gaat niet meer open.

Plaats reactie

Topic author
daveborger
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2023 17:43
Actief als: particulier

Achterklep Megane 2 Cabrio (2007, facelift) gaat niet meer open.

Bericht door daveborger »

Hallo,

Van mijn Megane 2 Cabrio (2007) werkt de kentekenverlichting niet meer (deed het eerder wel als de klep dicht zat, maar ging uit als je de achterklep opendeed) en sinds kort gaat ook de achterklep niet meer open via de ont-/vergrendelknop. Ben daarvoor bij Renault in Utrecht langs geweest en daar wordt beredeneerd dat doordat de kentekenverlichting het soms wel /niet deed, en nu ook het slot niet meer open gaat, het hoogswaarschijnlijk om twee kabelbreuken gaat. Maar dan moeten ze eerst de achterklep openkrijgen.

Mijn vraag 1: Voordat ik handen vol geld uitgeef aan Renault om de achterklep geopend te krijgen en vervolgens opzoek te gaan naar de kabelbreuken: Weet iemand of er ook een handmatige ontgrendeling van de achterklep van een M2 CC mogelijk is? Op dit forum lees ik dat andere Megane modellen dat wel hebben via een lipje naast het slot. Alleen hoe kom je daar vanaf de buitenkant bij?

Vraag 2: Als het dak dicht zit (en kan ook niet open omdat de het schuifscherm in de achterbak niet dicht is zodat het dak open kan), hoe kom je dan in de kofferbak vanuit de binnekant? Achter de achterbanken zitten staalplaten waardoor er volgens mij geen open verbinding met de kofferbak is. Daarnaast krijg je de rugleuning van de achterbank er m.i. alleen uit als het dak open is. En dat kan nu net niet.

M.a.w.: Wie kan mij hiermee helpen???

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet!
groet Dave

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Achterklep Megane 2 Cabrio (2007, facelift) gaat niet meer open.

Bericht door Hans C »

Dave,



heb je al manueel, met de sleutel geprobeerd, aast de kentekenverlichting is er een slot waar je met de sleutel de klep kan open doen. Misschien moet je eerst WD-40 in het slot spuiten

GTN Hans

Toegevoegd in 3 minuten 1 seconde:
Had het dubbele post niet gezien
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht