van de Prins geen kwaad weten
van de Prins geen kwaad weten
Hallo,
recent heb ik een Prins VSI gasinstallatie laten inbouwen in mijn Avantime 2.0 16V Turbo.
Op aanraden van het inbouwstation zijn inmiddels ook de bougies vervangen, waren nog van 2003...
Helaas houdt de dame een beetje in op gas, alleen bij het optrekken in lagere versnellingen.
Advies inbouwstation: bobines en kabels vervangen.
Om echter onnodige kosten te voorkomen vraag ik me af of dit de oorzaak is.
NB op benzine heb ik nergens last van.
Wie weet raad?
Alvst bedankt!
recent heb ik een Prins VSI gasinstallatie laten inbouwen in mijn Avantime 2.0 16V Turbo.
Op aanraden van het inbouwstation zijn inmiddels ook de bougies vervangen, waren nog van 2003...
Helaas houdt de dame een beetje in op gas, alleen bij het optrekken in lagere versnellingen.
Advies inbouwstation: bobines en kabels vervangen.
Om echter onnodige kosten te voorkomen vraag ik me af of dit de oorzaak is.
NB op benzine heb ik nergens last van.
Wie weet raad?
Alvst bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
- Actief als: particulier
- Locatie: limburg
hallo,
het zou best kunnen dat het aan de bobines ligt probeer eerst 1 te vervangen kijken of dit iets uitmaakt dan evt naar de volgende, normaal gesproken kan dit wel het verschil maken tussen een goede ontsteking of niet, een andere oplossing wordt wellicht nog veel kostbaarder, een bobine kost ongeveer 35 euro ,
de bobines achter zijde vervangen kost m.i wel enige moeite ivm spruitstuk aldaar , voor heb je er zo uit, kun je gemakkelijk uitproberen
groetend rob
het zou best kunnen dat het aan de bobines ligt probeer eerst 1 te vervangen kijken of dit iets uitmaakt dan evt naar de volgende, normaal gesproken kan dit wel het verschil maken tussen een goede ontsteking of niet, een andere oplossing wordt wellicht nog veel kostbaarder, een bobine kost ongeveer 35 euro ,
de bobines achter zijde vervangen kost m.i wel enige moeite ivm spruitstuk aldaar , voor heb je er zo uit, kun je gemakkelijk uitproberen
groetend rob
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
OK.
Wat ik eigenlijk duidelijk probeer te krijgen is of het niet gewoon aan de afstelling van de gasinstallatie kan liggen.
Bougies kostten ook 100 euro en hebben niks geholpen. Ga er wel vanuit dat ik gewoon op vakantie kan, eventueel overschakelen op benzine.
Wat ik eigenlijk duidelijk probeer te krijgen is of het niet gewoon aan de afstelling van de gasinstallatie kan liggen.
Bougies kostten ook 100 euro en hebben niks geholpen. Ga er wel vanuit dat ik gewoon op vakantie kan, eventueel overschakelen op benzine.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hoi Marcel,
Als je op benzine geen last hebt en de bougies zijn ook al vervangen geloog ik niet dat het aan de bobines ligt.
Bougiekabels zoals het Prins levarancier aangeeft is onzin, de 2 liter Turbo heeft deze niet omdat de 4 bobines rechtstreeks op de bougies gemonteerd zijn.
Ik vermoed dat de LPG isnstallatie te weing gas inspuit bij lage toeren.
M.a.w je zou terug moeten gaan naar de gasinbouwer en die moet de LPG software aanpassen zodat je bij lagere toeren meer gas ingespoten krijgt.
Gr Martin
Als je op benzine geen last hebt en de bougies zijn ook al vervangen geloog ik niet dat het aan de bobines ligt.
Bougiekabels zoals het Prins levarancier aangeeft is onzin, de 2 liter Turbo heeft deze niet omdat de 4 bobines rechtstreeks op de bougies gemonteerd zijn.
Ik vermoed dat de LPG isnstallatie te weing gas inspuit bij lage toeren.
M.a.w je zou terug moeten gaan naar de gasinbouwer en die moet de LPG software aanpassen zodat je bij lagere toeren meer gas ingespoten krijgt.
Gr Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
OK.
Op weg naar Spanje gaf het gas helemaal de geest (in Nederland al!), Avantime staat nu weer bij Verkerk in Bunnik.
Wordt vervolgd. Gelukkig verder probleemloze reis van ruim 3.500 km (op benzine...) en veel bekijks.
Wel nog achterbanden en remmen rondom laten vervangen (via mijngarage.nl en autobandengids.nl) bij een vakgarage. Bleek ook een achterwiellager versleten te zijn, dat geintje kostte ruim 400 euro extra!
Kortom, gauw op gas rijden om weer het nodige terug te "verdienen"...
En, met nog geen 2.000 euro kosten over 30.000 km mag je toch eigenlijk niet klagen.
Op weg naar Spanje gaf het gas helemaal de geest (in Nederland al!), Avantime staat nu weer bij Verkerk in Bunnik.
Wordt vervolgd. Gelukkig verder probleemloze reis van ruim 3.500 km (op benzine...) en veel bekijks.
Wel nog achterbanden en remmen rondom laten vervangen (via mijngarage.nl en autobandengids.nl) bij een vakgarage. Bleek ook een achterwiellager versleten te zijn, dat geintje kostte ruim 400 euro extra!
Kortom, gauw op gas rijden om weer het nodige terug te "verdienen"...
En, met nog geen 2.000 euro kosten over 30.000 km mag je toch eigenlijk niet klagen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hoi Marcel,
Ik zou de auto naar je LPG inbouwer gebracht hebben, daar je op benzine probleemloos gereden hebt.
Bij de inbouwer hoeven ze dus niet aan te komen van de bougies of bobines werken niet, zoals ze aangegeven hadden.
Je hoort wel wat ze bij Verkerk vinden.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat de oorzaak is.
Groet Martin
Ik zou de auto naar je LPG inbouwer gebracht hebben, daar je op benzine probleemloos gereden hebt.
Bij de inbouwer hoeven ze dus niet aan te komen van de bougies of bobines werken niet, zoals ze aangegeven hadden.
Je hoort wel wat ze bij Verkerk vinden.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat de oorzaak is.
Groet Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Zojuist de Avantime weer opgehaald bij Verkerk. Er was een "stukje electronica" defect, waardoor het toerental niet gemeten kon worden. Voor het gassysteem stond de auto zeg maar "uit" en werd er dus geen gas geleverd. Dat soort van relais is vervangen, verder zijn de bougies afgesteld (iets krapper gezet) en het loopt nu echt als een naaimachine. A.s. vrijdag vertrekt mijn zoon met 3 vrienden en de Avantime naar Spanje, dus kans op een revanche!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Even een update:
hetzelfde relais is inmiddels weer 2 keer defect geraakt en na wat lieve woordjes gesproken te hebben bij Verkerk is het e.e.a. nu rechtstreeks op de bobine aangesloten. Geen idee wat dit technisch inhoudt maar gelukkig 2 jaar garantie! De Avantime loopt nu (nog) veel beter op gas, dus vol vertrouwen kijken we naar de toekomst...
hetzelfde relais is inmiddels weer 2 keer defect geraakt en na wat lieve woordjes gesproken te hebben bij Verkerk is het e.e.a. nu rechtstreeks op de bobine aangesloten. Geen idee wat dit technisch inhoudt maar gelukkig 2 jaar garantie! De Avantime loopt nu (nog) veel beter op gas, dus vol vertrouwen kijken we naar de toekomst...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2006 00:15
- Actief als: particulier
- Locatie: Lochem/Neede
Mijn devies voor de 2.0 turbo motor: Op gas moet je koken!!! M.a.w. laat lekker op benzine lopen, is weliswaar veel duurder maar, scheelt een berg gezeik...
Renault 17 TL Decouvrable 1973, Renault Avantime 2.0T 16V Privilege 2003.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 25 okt 2004 18:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Siebengewald
Wat een lekkere nutteloze en niet-onderbouwde reactie! Kook jij thuis op LPG trouwens?
Leg eerst eens uit waarom deze turbomotor het niet goed zou doen op LPG voordat je dit soort flauwe uitspraken post. Misschien heb je wel een fatsoenlijke onderbouwing, maar dat is nu niet uit je post op te maken. Overigens ligt er nu al een LPG-installatie in, ik verwacht niet dat die er uit zal gaan, beetje zonde van de investering.
Leg eerst eens uit waarom deze turbomotor het niet goed zou doen op LPG voordat je dit soort flauwe uitspraken post. Misschien heb je wel een fatsoenlijke onderbouwing, maar dat is nu niet uit je post op te maken. Overigens ligt er nu al een LPG-installatie in, ik verwacht niet dat die er uit zal gaan, beetje zonde van de investering.
La Renault 25, une voiture à vivre...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2006 00:15
- Actief als: particulier
- Locatie: Lochem/Neede
Beste Steven, je hoeft niet boos te worden, want zo is e.e.a. niet bedoeld.
Ik heb zeer goede ervaringen met Renault op LPG waaronder met R25! Echter ik heb echter via m'n werk al twee keer met een 2.0 Turbo op gas te maken gehad en dat was beide keren 1 groot drama...
Mocht jij wel goede ervaringen hebben met een Turbo op gas, dan chapeau! Ik heb het echter nog niet eerder gehoord.
Het is ook niet voor niets, dat de fabrikant er niet achter staat... Terwijl zij er alleen maar bij gebaat zouden zijn, (LPG in dit segment genereerd nu eenmaal veel meer orders...)
Ik heb zeer goede ervaringen met Renault op LPG waaronder met R25! Echter ik heb echter via m'n werk al twee keer met een 2.0 Turbo op gas te maken gehad en dat was beide keren 1 groot drama...
Mocht jij wel goede ervaringen hebben met een Turbo op gas, dan chapeau! Ik heb het echter nog niet eerder gehoord.
Het is ook niet voor niets, dat de fabrikant er niet achter staat... Terwijl zij er alleen maar bij gebaat zouden zijn, (LPG in dit segment genereerd nu eenmaal veel meer orders...)
Renault 17 TL Decouvrable 1973, Renault Avantime 2.0T 16V Privilege 2003.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 25 okt 2004 18:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Siebengewald
Hoi Macc,
Nu onderbouw je je mening, dat is beter, je had namelijk nog niet verteld dat je ervaring hebt met de turbomotor op LPG. Ik werd een beetje boos omdat het "op gas moet je koken" zo'n verschrikkelijk flauwe dooddoener is. Ik zit ook veel op AutoWeek en het forum daar, daar komen altijd heel veel flauwe reacties voorbij (diesel is voor tractors, Mercedes is een taxi, Frans is vragen om electronicaproblemen etc.) en dat is echt te kinderachtig. Aan die reacties heeft iemand die een vraag stelt niks natuurlijk.
Nu onderbouw je je mening, dat is beter, je had namelijk nog niet verteld dat je ervaring hebt met de turbomotor op LPG. Ik werd een beetje boos omdat het "op gas moet je koken" zo'n verschrikkelijk flauwe dooddoener is. Ik zit ook veel op AutoWeek en het forum daar, daar komen altijd heel veel flauwe reacties voorbij (diesel is voor tractors, Mercedes is een taxi, Frans is vragen om electronicaproblemen etc.) en dat is echt te kinderachtig. Aan die reacties heeft iemand die een vraag stelt niks natuurlijk.
La Renault 25, une voiture à vivre...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3243
- Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
...deze ook ? : wees een griezel, rij een diesel§teven schreef:...
veel flauwe reacties voorbij (diesel is voor tractors, Mercedes is een taxi, Frans is vragen om electronicaproblemen etc.) en dat is echt te kinderachtig. Aan die reacties heeft iemand die een vraag stelt niks natuurlijk.
Ik heb begrepen dat LPG moeilijker te ontsteken is dan het benzine/lucht mengsel, en dat er daardoor meer gevraagd word van de bougie's en bobine(s).
In hetzelfde stukje las ik ook dat dit tegelijkertijd een voordeel was, omdat problemen zich dan eerder manifesteerden en bijtijds opgelost konden worden, en daardoor minder kans op gevolg schade (katalysator)
Vermoedelijk haalt de LPG electronica de gegevens of de motor wel of niet loopt, en in welk toerental, normaal van de toerenteller.Marcel D schreef:
Even een update:
hetzelfde relais is inmiddels weer 2 keer defect geraakt en na wat lieve woordjes gesproken te hebben bij Verkerk is het e.e.a. nu rechtstreeks op de bobine aangesloten. Geen idee wat dit technisch inhoudt maar gelukkig 2 jaar garantie! De Avantime loopt nu (nog) veel beter op gas, dus vol vertrouwen kijken we naar de toekomst...
Maar met pen-bougies is het volgens mij zo dat deze worden aangestuurd door de motor electronica, die o.a. kijkt naar de stand van de gasklep en een sensor voor het toerental, de huidige snelheid en gekozen versnelling.
De toerenteller wordt dan niet door de bobine(s) (door zelf te meten, het tellen van pulsen) maar door de motor electronica aangestuurd.
De oplossing waarvoor nu gekozen is, is dus die informatie niet meer te vragen aan de toerenteller, maar zelf te meten aan de bobines.
...had ik trouwens al gezegd dat ik er de b*llen verstand van heb...(of hadden jullie dat zelf aldoor)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 197 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 0 Reacties
- 558 Weergaves
-
Laatste bericht door Japie
-
- 8 Reacties
- 1122 Weergaves
-
Laatste bericht door Hugo Van Herck
-
- 0 Reacties
- 67 Weergaves
-
Laatste bericht door RolfiePolfie
-
- 3 Reacties
- 210 Weergaves
-
Laatste bericht door RichTrip
-
- 13 Reacties
- 1091 Weergaves
-
Laatste bericht door 1957 Denis
-
- 3 Reacties
- 297 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone