Ik verbaas mij over het regelgedrag van de cruise control:
- bij inschakelen cruise control bij 100 km/u zakt bij het voorzichtig loslaten van het gaspedaal de snelheid terug naar 97 km/u om vervolgens na 3-4 seconden te versnellen naar 112 km/u om na 2 seconden terug te zakken naar de ingestelde snelheid
- bij een resume na afremmen, als de auto dan bijvoorbeeld een snelheid van 80 km/u heeft, zakt de snelheid eerst gedurende 3-4 seconden terug naar 78 km/u alvorens te versnellen naar 100 km/u. Ook hierbij treedt er een tijdelijke overschoot op ten opzichte van de ingestelde snelheid van 4-5 km/u (dus in het voorbeeld tot 104-105 km/u) gedurende 2-3 seconden, waarna deze terugzakt naar de ingestelde snelheid van 100 km/u.
Dealer heeft storingsgegeheugen uitgelezen, kan geen storingsmelding vinden. Ook geeft hij aan dat het niet mogelijk zou zijn om de software van de cruise control te kunnen updaten. Geeft hierbij aan dat dit normaal regelgedrag zou zijn (wat ik overigens niet herken van al mij voorgaande auto’s die waren voorzien van cruise control…..

Wie heeft ook deze ervaring (gehad) en weet een oplossing?