Geen enkele USB stick wordt herkend in MediaNav 7.0.5

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie

Topic author
ArjenA
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2023 14:13
Actief als: particulier

Geen enkele USB stick wordt herkend in MediaNav 7.0.5

Bericht door ArjenA »

Hallo, ik ben Arjen, nieuw op dit forum want sinds kort eigenaar van een Trafic uit 2017.
In deze auto zit een MediaNav systeem (software versie 7.0.5). Kaarten zijn uit 2014 (huh?? auto is uit 2017) dus ik wilde gaan updaten. Toolbox geïnstalleerd, volgens de instructies 8GB USB(2) stick FAT32 geformatteerd, in de auto naar navigatie->kaart update->options->update, stick in het USB slot geprikt, laat het systeem z'n ding maar doen... Helaas, in plaats van de fingerprint naar de stick te kopiëren krijg ik de mededeling 'opslagmedium niet gevonden'.
Andere stick dan maar (ik heb een doosje vol, van 512MB USB2 t/m 64 GB usb-c 3.1). Lang verhaal kort, na 6 verschillende sticks geprobeerd te hebben, allemaal geformatteerd op 3 verschillende computers (Mac, Linux en natuurlijk ook Windows) steeds dezelfde mededeling. Onder Windows ook nog eens de stick(s) geformatteerd met de optie 'Quick format' uit (duurt een eeuwigheid), maar ook dat maakt niet uit.
Ik heb ook geprobeerd een 'directe' update te doen door 'upgrade.lgu' op de stick(s) te zetten, maar dan krijg ik ook een foutmelding (media-apparaat niet ondersteund of iets van gelijke strekking).
Zie ik iets over het hoofd? Is er een manier om te checken waarom de sticks niet herkend worden? Mijn telefoon (iPhone) doet het prima, laad op en ik kan muziek afspelen dus alle vier de pinnen(0, 5V en rx/tx) lijken naar behoren te werken. Als ik de stick er in prik terwijl ik op de pagina met de softwareversie ben zie 'ie ook dat er een usb apparaat in geprikt wordt, alleen kan 'ie er vervolgens niks mee.
Tijd voor een (waarschijnlijk duur) bezoek aan een dealer of kan ik zelf nog iets doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ArjenA
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2023 14:13
Actief als: particulier

Re: Geen enkele USB stick wordt herkend in MediaNav 7.0.5

Bericht door ArjenA »

Kleine update: Probleem voorgelegd aan Renault, die begrijpen het ook niet en verwijzen me naar een dealer. Maar ik ben voorlopig in Duitsland (met bus) en ik heb niet heel goede ervaringen met Duitse dealers die een geel nummerbord zien. Dus ik hoop dat te kunnen vermijden...
Nog wat verder geëxperimenteerd: oude iPod (2006 geloof ik) doet het prima op de USB poort. Als ik via het 'geheime' menu naar Windows CE ga, wordt alles herkend. USB sticks, met of zonder (powered-) USB hub, zelfs een FAT32 geformatteerde harddisk van 240 GB wordt gezien door Windows. Niet dat ik daar iets mee kan, maar het is naar mijn idee wel nog een aanwijzing dat er fysiek niks mis is met de USB poort.
Maar geen van alle apparaten wordt gezien door MediaNav. Wat ook opvallend is, normaal gesproken knippert de LED bij activiteit. Als ik 'm in de MediaNav prik zie ik de LED (op de USB-sticks die daarover beschikken tenminste) één keer kort aan gaan en verder geen enkele activiteit. Als het systeem zoekt naar de opslagmedia is er geen enkele activiteit op de disk. Lijkt dus echt een software probleem van MediaNav, maar probeer dat maar eens te updaten zonder USB :(.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht