Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Ja het vloeistof niveau is goed.
Dus als ik het zo lees dan is 5 volt op de accu polen gemeten bij het starten goed (moet volgens cca boven de 3,6 volt liggen)
gr Joop
Maargoed, ik zou eens een set dikke startkabels over de bedrading zetten. Dus massa op het blok en de massa pool. En dan 1 op de plus pool en de plus van de startmotor.
Mocht het dan wel werken, dan zit het in de bedrading. Ik denk haast dat hier het probleem ook zit.
Hallo Mark,
Dat heb ik geprobeerd ,maar geen verbetering
Hij draait tergend langzaam rond en bouwd maar 3 bar aan compressiedruk op, en daardoor denk ik dat als alles gemonteerd heb de motor ook niet aan zal slaan?
Hier wat meer info
Accu geeft 6,4 volt aan
Als ik start meet ik over de accupolen 5 volt
Als ik start meet ik over de startmotor + en - 3.5 tot 4 volt.
Gr Joop
Als je op de startmotor meet, zul je daar nagenoeg het zelfde moeten meten als op de accu. Je hebt dus vet veel spanningsverlies. Vieze accupolen? Misschien een paar nieuwe accu klemmen proberen.
Hoi Mark,
Ik heb een nieuwe dikkere plus kabel en 2 nieuwe accu klemmen gemonteerd, helaas heeft het niet het gewenste resultaat.
Als ik nu start meet ik over de startmotor + en - 4 tot 4,3volt. dus iets minder verlies.
Gr Joop
Toegevoegd in 2 uren 12 minuten 55 secondes:
[img][/i
thumbnail_IMG_0345.jpg
mg]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Beste Heren,
Mag ik jullie hartelijk bedanken voor de tijd en de moeite die jullie genomen hebben om mij te helpen met het motor probleem.
Helaas ben ik er nog niet uit, maar dat ligt niet aan jullie.
Ik laat het nu voor wat het is en pak het later weer op, terzijnertijd kan ik nog een andere startmotor kopen en een nieuwe accu.
Nu ga ik weer verder met mijn plaatwerk.
Groeten Joop
Sorry dat ik zo laat reageer,
Maar het probleem is op gelost.
Met de motor naar een revisie bedrijf geweest en laten testen,met als mededeling sluit alles maar eens aan en stel de ontsteking goed af en ga dan de motor maar eens starten . (Er is niets aan de hand vlg het revisie bedrijf)
Zo gauw als hij een mengsel krijgt zal hij starten ondanks dat de accu met het starten de motor moeilik rond krijgt en de hoge compressie.
Dus alles aangesloten en afgesteld, en 2 keer starten en de motor loopt prima.
Nogmaals allemaal bedankt voor de geschreven hulp
Gr Joop
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
(Renault megane estate 1.2 uit 2015)Op de terugweg van mijn vakantie in Oostenrijk is mijn auto stil komen te staan. Auto is naar de garage gebracht en uitgelezen. Diagnose klep op 3e cilinder kapot geen compressie motoroliepeil onder minimum motor...
Na een lange rit (2700km) zie ik dat het motorcompartiment onder de olie spetters zit.
Het gaat om een Scenic 1.3TCe uit ‘21.
Er lijkt een halve liter olie te zijn verloren, afgaand op de pijlstok. Ik zie geen losse klemmen of beschadigde...
Zoals de titel al suggereert heb ik een renault master ii t35 2.5 dCi uit 2010 met een motor management storing. Wanneer ik deze uit probeer te lezen krijg ik geen storingscode. Tijdens het rijden rijden heb ik het volgende ervaren: in...
WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.19_7ce0ef87.jpg WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.05_9cae6b09.jpg Hallo, mijn naam is Hans, ik heb een vriendelijk verzoek, een vriend van mij is met zijn motor bezig,Scenic 2.0, bouwjaar niet bekend (1995???)...
Voor de twingo van mijn dochter had ik graag een extra kabel vanuit het motor gedeelte naar binnen gebracht ivm dagrijlichten te kunnen aan en uit te kunnen zetten.
Iemand ervaring hiermee of een ander idee hoe ik de lampjes zou kunnen...