Wat is het geval, daar de ZOE een kruip functie heeft zoals een conventionele automaat ben je verplicht om voor elk rood verkeerslicht met je voet op de rem te blijven staan. In de spits in de stad voor een verkeerslicht wat net voor mijn neus op rood springt vind ik dat zelf ontzettend vervelend en ben ik gewend de keuzehendel in N te zetten. Is een beetje een aanwendsel uit het fossiele tijdperk, ben ik me van bewust, want bij een conventionele automaat met koppelomvormer zorgt het voor extra verbruik.
Anyway, wat me nu al een paar keer is overkomen en dan bedoel ik echt dagelijks, is dat ik de keuzehendel van D naar N zet en als ik op het display kijk zie ik dat er gewoon nog D wordt aangegeven. Volgens mij begint de PRND aandrijving op het dashboard dan ook te knipperen. Als ik het rijpedaal bedien is er ook nog gewoon aandrijving. Hmm, raar. Opnieuw terug in D en nogmaals in N 'lost het probleem dan op'. Dit is natuurlijk al raar, maar het wordt in sommige gevallen nog erger, lees verder.
Soms gebeurt het dus (vanochtend weer) dat zodra ik de keuzehendel in N zet, ik direct een oranje waarschuwing op het display krijg "elektr. systeem controleren", met de welbekende felle sleutel op het display en het batterijtje met uitroepteken. Ook volgen er nog kort wat meldingen over hill start niet beschikbaar en regelaar of begrenzer (afhankelijk van gekozen setting) niet beschikbaar.
De handleiding biedt geen soelaas. Grappig genoeg wél voor de ZOE Ph2, daarin spreekt de Renault eGuide van
Wat in hemelsnaam heb ik hier weer aan mijn laars? Ervaringen en ideeën zijn welkom!Als bepaalde omstandigheden het schakelen in de weg staan, knippert de gewenste stand op het instrumentenpaneel.