automatische choke
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 aug 2009
- Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
- Actief als: particulier
- Contacteer:
automatische choke
forumlezers
Wie kan mij vertellen hoe lang de automatische choke moet werken?? Van mijn espace ongeveer 4 minuten, is dit normaal??? Zowel op benzine als lpg.
groet Henk
renault espace bouwj.2000 motor 2.0 16v
Wie kan mij vertellen hoe lang de automatische choke moet werken?? Van mijn espace ongeveer 4 minuten, is dit normaal??? Zowel op benzine als lpg.
groet Henk
renault espace bouwj.2000 motor 2.0 16v
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 25 mei 2009
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
De automatische choke is gekoppeld aan je motortemperatuur, zomers start hij ook met choke, hoe kouder
buiten hoe langer het duurt, hoe kleiner het motorblok hoe sneller warm.
Maar hoe meet je die 4 minuten? sta je dan echt stil, of merk je dat tijdens het rijden?
het is slecht voor de motor om hem stationair warm te laten draaien, beter is het om direct na het starten te gaan
rijden en hem dan rustig warm te rijden.
Oké, het is geen directe antwoord op je vraag, maar mischien verklaard het wel genoeg voor je
buiten hoe langer het duurt, hoe kleiner het motorblok hoe sneller warm.
Maar hoe meet je die 4 minuten? sta je dan echt stil, of merk je dat tijdens het rijden?
het is slecht voor de motor om hem stationair warm te laten draaien, beter is het om direct na het starten te gaan
rijden en hem dan rustig warm te rijden.
Oké, het is geen directe antwoord op je vraag, maar mischien verklaard het wel genoeg voor je

Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Henk, de automatische choke is nog iets uit het verleden toen er nog carburateurs op de motoren zaten. Tegenwoordig regelt de ECU de hoeveelheid in te spuiten brandstof adh, van een aantal parameters aangereikt door sensoren t.w. Luchttemperatuur, koelwatertemperatuur, luchthoeveelheid, toerental vd motor, kwaliteit vd verbranding(Lambda-sonde en klopsensor). Als er ergens een slecht kontakt is, veelal de massa door corrosie, dan zal de ECU een verkeerd signaal krijgen en de inspuiting aanpassen. De Espace 2.0 16v heeft meen ik een F4R motor. deze is o.a. erg gevoelig voor inwendige vervuiling(korte ritjes). Normaal is dat de motor met zo'n 2@3 min. normaal loopt, tenminste als je na starten direkt rustig wegrijd. Duurt het langer, laat hem dan inwendig reinigen en nazien op fout-code's. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 aug 2009
- Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
- Actief als: particulier
- Contacteer:
automatische choke
bedankt voor jullie reacties
Ook als ik start en weg rij . ik heb een analoge water temperatuur meter ingebouwd, omdat de meter in het dashboard display niet werkt. Bij ong. 60C loopt de motor mooi stationair,maar het duurt wel ong 4 minuten. Ik zal alles even nalopen en dank voor jullie tips.
groet Henk
Ook als ik start en weg rij . ik heb een analoge water temperatuur meter ingebouwd, omdat de meter in het dashboard display niet werkt. Bij ong. 60C loopt de motor mooi stationair,maar het duurt wel ong 4 minuten. Ik zal alles even nalopen en dank voor jullie tips.
groet Henk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3497
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 18:56
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Als de meter in je dashboard niet goed werkt, en als dat komt door een defecte sensor, dan is aan de hand van de posting van WillemS volgens mij wel één en ander te verklaren ?
Zou die sensor door te meten zijn ?
Dus iets in de trend van : bij -X- graden buitentemperatuur en koude motor, moet de weerstand van de sensor -Y- Ohm zijn ?
Zou die sensor door te meten zijn ?
Dus iets in de trend van : bij -X- graden buitentemperatuur en koude motor, moet de weerstand van de sensor -Y- Ohm zijn ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 aug 2009
- Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
- Actief als: particulier
- Contacteer:
automatische choke
welke sensor bedoel je? op het thermostaat huis??
henk
henk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Klopt. De sensor heeft een bepaalde weerstand afhankelijk van de temperatuur. Doormeten kan heel goed. Geef me even door welke uitvoering de Esp. is. In de rechterdeurstijl zit een plaatje van Martra op het onderste deel staan 4 letters (bv. JEOL) Die heb ik nodig. dan zoek ik de waarden op. mvg.WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 aug 2009
- Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
- Actief als: particulier
- Contacteer:
automatische choke
willem
deze sensor heb ik al vervangen door een nieuw exemplaar,maar het blijft hetzelfde, blijf knipperen. Vorige eigenaar heeft altijd zo gereden. Misschien een draad breuk???
groet Henk
deze sensor heb ik al vervangen door een nieuw exemplaar,maar het blijft hetzelfde, blijf knipperen. Vorige eigenaar heeft altijd zo gereden. Misschien een draad breuk???
groet Henk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Kan, of een storing in het LPG systeem.
Die gebruikt alle informatie die het motormanagment krijgt om zijn eigen ECU te voorzien van de juiste waardes en zo de LPG injectie te regelen.
Laat hier dus naar kijken.
Antonio.
Die gebruikt alle informatie die het motormanagment krijgt om zijn eigen ECU te voorzien van de juiste waardes en zo de LPG injectie te regelen.
Laat hier dus naar kijken.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 aug 2009
- Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
- Actief als: particulier
- Contacteer:
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 aug 2009
- Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
- Actief als: particulier
- Contacteer:
automatische choke
Ik heb de computer laten uitlezen, de waarden hebben ze gereset,en opnieuw ingesteld, maar de tijd is korter voor de automatische choke, bij het starten van een koude motor staat deze in een zeer veel te hoog toerental, misschien de stappenmotor die niet goed reageert of deze is stuk?
groet Henk
groet Henk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Als je een koude Espcae voor het eerst start dient het toerental ca 1000/1200 tpm te bedragen. Dit dient na het wegrijden na zo'n 500 meter al gedaald te zijn naar iets onder de 1000 tpm. Lukt dit niet dan terug naar de garage.
Welke fout-code's hebben ze gewist? En is alles weer in de basis-positie gezet? Renault-dealer? SUC6
Welke fout-code's hebben ze gewist? En is alles weer in de basis-positie gezet? Renault-dealer? SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 aug 2009
- Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
- Actief als: particulier
- Contacteer:
automatische choke
Mijn toerental is veel meer,loopt veel te hard als ik start.duurt nu ong. 3min. constant, als het blok warm is daalt het toerental naar normale waarden. Dit heb ik ook vaak als de motor warm is dan gaat het toerental op en neer,wacht ik even dan zakt het toerental. De garage denkt dat de stappenmotor niet goed werkt ?
groet Henk
groet Henk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Ik denk dat je stappenmotor ok is. Het "zagen"bij warme motor komt doordat de Lambda de uitlaatgassen probeert te regelen. Dus zijn er sensoren die niet goed werken, bv. temp.sensor, druksensor of LMM. Dit is ook de reden dat ik je vroeg naar de Fout-code's !! Zonder die wordt het een raad spelletje over jouw portemonee.(zorg dat je genoeg geld hebt hoor). SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12 feb 2010
- Laatste bezoek: 03 jan 2011 13:48
Ik heb een vergelijkbaar verschijnsel op mijn espace van 2002, model III. Zou het ook gewoon een 'vuile stekker' probleem kunnen zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 aug 2009
- Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
- Actief als: particulier
- Contacteer:
automatische choke
Forumlezers,
Ik heb het uiteindelijk gevonden het bleek de rubbers te zijn bij de gasklep,(komt vaker voor) er zitten 2 ronde rubbers op, de rubbers waren plat en er zat een kier tussen de aansluiting van de zwarte inlaatkap en de gasklep, nieuwe gemonteerd loopt als een zonnetje, dit onderwerp kan gesloten worden.
bedankt voor de info willem en vele anderen
groet Henk
Ik heb het uiteindelijk gevonden het bleek de rubbers te zijn bij de gasklep,(komt vaker voor) er zitten 2 ronde rubbers op, de rubbers waren plat en er zat een kier tussen de aansluiting van de zwarte inlaatkap en de gasklep, nieuwe gemonteerd loopt als een zonnetje, dit onderwerp kan gesloten worden.
bedankt voor de info willem en vele anderen
groet Henk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1123 Weergaves
-
Laatste bericht door beachbiker
-
- 3 Reacties
- 310 Weergaves
-
Laatste bericht door Burg
-
- 2 Reacties
- 655 Weergaves
-
Laatste bericht door hansje55
-
- 1 Reacties
- 461 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault47
-
- 2 Reacties
- 286 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
-
Problemen automatische versnellingsbak met caravan
door Vertrokken - 46088 » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen van de Captur 2 - 4 Reacties
- 881 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46088
-
-
- 2 Reacties
- 565 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic