KRAKEN BIJ SCENIC UIT 2005
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
KRAKEN BIJ SCENIC UIT 2005
Hallo,
Bij onze scenic uit mei 2005 kraakt het wanneer wij over een vluchtheuvel gaan of over een ongelijke weg rijden.
Het geluid is echt niet meer te harden, komt boven de autoradio uit.
Kunnen jullie mij aub vertellen wat er aan de hand kan zijn en wat het me mogelijk gaat kosten???
Voordat ik bij renault langsga en wederom een gepeperde nota krijg.
Weet niet echt of het van voor of van achter vandaan komt.
Auto heeft 58.000km gelopen en in mei zijn al alle 4 de remschijven en schoenen vervangen samen met een grote beurt.
HELP HELP HELP..........
Groetjes Johan.
Alvast hartelijk bedankt.
Bij onze scenic uit mei 2005 kraakt het wanneer wij over een vluchtheuvel gaan of over een ongelijke weg rijden.
Het geluid is echt niet meer te harden, komt boven de autoradio uit.
Kunnen jullie mij aub vertellen wat er aan de hand kan zijn en wat het me mogelijk gaat kosten???
Voordat ik bij renault langsga en wederom een gepeperde nota krijg.
Weet niet echt of het van voor of van achter vandaan komt.
Auto heeft 58.000km gelopen en in mei zijn al alle 4 de remschijven en schoenen vervangen samen met een grote beurt.
HELP HELP HELP..........
Groetjes Johan.
Alvast hartelijk bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Heeft te maken met de schokbrekerlagers aan de voorzijde.
Helaas, weer langs de dealer om deze te laten vervangen.
Antonio.
Helaas, weer langs de dealer om deze te laten vervangen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
heb ik ook gehad.
links voor.
een schokbreker was leeg.
weet niet meer wat het koste... maar, daarna was het wel over.
links voor.
een schokbreker was leeg.
weet niet meer wat het koste... maar, daarna was het wel over.
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 08:03
- Contacteer:
Zou het niet ook aan de stabilisator stang kunnen liggen ?
Als het de schokbrekers zijn, hoe veert de auto, is het niet te horen als de auto stilstaat en je duwt een paar keer op de verschillende hoeken van de auto ?
Bij de APK zullen ze er zeker wel achter komen als het je dempers zijn.
Als het de schokbrekers zijn, hoe veert de auto, is het niet te horen als de auto stilstaat en je duwt een paar keer op de verschillende hoeken van de auto ?
Bij de APK zullen ze er zeker wel achter komen als het je dempers zijn.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
apk heeft dit er bij mij ook niet uitgehaald.
heb hier een hele tijd mee gereden. denk wel een jaar of 2.
was alleen niet zo heel hard hoorbaar. moest de radio er echt voor uitzetten.
maar, dit was in mijn geval zo. mogelijk heeft johan23 een ander probleem...
heb hier een hele tijd mee gereden. denk wel een jaar of 2.
was alleen niet zo heel hard hoorbaar. moest de radio er echt voor uitzetten.
maar, dit was in mijn geval zo. mogelijk heeft johan23 een ander probleem...
Hide post links |
-
Beste mensen,
Allen hartelijk dank voor de reacties.
Gisteren 30-09 de auto naar de renault dealer bij ons in berkel en rodenrijs gebracht, was de auto de hele dag kwijt.
Hebben de stabilisator stang en alle bijbehorende rubbers vervangen.
Ook hebben ze extra alle bouten ingevet en aangedraaid
Totale rekening 463,70 euro.
Ging de auto ophalen rond 16.30u en dacht warempel dat het probleem was opgelost.
Wat scherts echter mijn verbazing vandaag 01-10 in de ochtend de auto gepakt(kinderen moesten naar school) en ja hoor daar was de kraak weer
Direct de dealer gebeld welke mij vertelde te wachten tot maandag 04-10 om te kijken of hij dan nog steeds kraakt.
Iemand nog een oplossing of iets wat ik kan gebruiken........
Alvast weer hartelijk bedankt allemaal.
Een radeloze renault rijder.
Johan.
Allen hartelijk dank voor de reacties.
Gisteren 30-09 de auto naar de renault dealer bij ons in berkel en rodenrijs gebracht, was de auto de hele dag kwijt.
Hebben de stabilisator stang en alle bijbehorende rubbers vervangen.

Totale rekening 463,70 euro.
Ging de auto ophalen rond 16.30u en dacht warempel dat het probleem was opgelost.
Wat scherts echter mijn verbazing vandaag 01-10 in de ochtend de auto gepakt(kinderen moesten naar school) en ja hoor daar was de kraak weer

Direct de dealer gebeld welke mij vertelde te wachten tot maandag 04-10 om te kijken of hij dan nog steeds kraakt.
Iemand nog een oplossing of iets wat ik kan gebruiken........
Alvast weer hartelijk bedankt allemaal.
Een radeloze renault rijder.
Johan.

Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Dat was dan voor niks, maar niet gratis. Mijn Scenic doet het ook, maar alleen als het vriest. Veel VW Passat's en Opel Vectra's hebben dit zelfde euvel. Ligt aan de fusee kogel. Om het voor een paar (winter) maanden op te lossen, vul ik een injectie naald met hele dunne (warme) olie en spuit dat via het rubber in de kogel.Hebben de stabilisator stang en alle bijbehorende rubbers vervangen.
Vervangen van de kogel geeft een paar maanden kraakvrije verkeers drempels en na de eerste dag vorst is het er weer (althans bij de Opel's en VW's).
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Wat ik al zei, de schokbrekerlagers.
Dit moet bij de dealers toch wel bekend zijn...
We hebben ze genoeg vervangen.
Antonio.
Dit moet bij de dealers toch wel bekend zijn...
We hebben ze genoeg vervangen.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Contacteer:
Hoi Antonio, heb je toevallig een exploded view?, wil het tzt bij mij gaan vervangen.
Hide post links |
-
Beste Mensen,
Ik ga morgen 04-10 langs bij de renault dealer en ik zal zeker zeggen dat ik via jullie heb gelezen dat het mogelijk ook aan de schokdemperlagers kan liggen.
Over de prijs moeten we het dan wel eens worden, uiteindelijk hebben zij een reparatie van 463 euro uitgevoerd die achteraf helemaal niet nodig bleek te zijn.
Nogmaals weer heel hartelijk bedankt mensen voor de reactie en ik zal jullie op de hoogte houden.
Groetjes Johan....
Ik ga morgen 04-10 langs bij de renault dealer en ik zal zeker zeggen dat ik via jullie heb gelezen dat het mogelijk ook aan de schokdemperlagers kan liggen.
Over de prijs moeten we het dan wel eens worden, uiteindelijk hebben zij een reparatie van 463 euro uitgevoerd die achteraf helemaal niet nodig bleek te zijn.
Nogmaals weer heel hartelijk bedankt mensen voor de reactie en ik zal jullie op de hoogte houden.
Groetjes Johan....
Hide post links |
-
Beste mensen.
Vandaag 5-10 terug geweest bij de renault dealer, was weer lachen.
Men ging enkele rondjes in onze auto rijden en kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat de schokbreker lagers aan beide zijde kapot waren geraamde kosten 350 euro???????????
Ik begon over het feit dat de stabilisatorstang onnodig was vervangen en dat men dat maar moest compenseren met de lagers, nou MOOI NIET dus.
Hun verhaal was dat de stabilisatorstang toch ook aan vervanging toe was en dit was meer een samenloop van omstandigheden dus dit komt er gewoon nog even bij.
LET OP:
Maart 2009 1200 euro 4x remschijven met remblokken.
sept 2009 463 euro stabilisatorstang
okt 2009 350 euro schokbrekerlagers
totaal rond de 2000 euro voor een scenic van 4 1/2 jaar met 58.000 km VIVE LA RENAULT.
Hierop heb ik naar het hoofdkantoor van Renault nederland gebeld en mijn klacht daar neergelegd, ik ben het er absoluut niet mee eens en ook op het hoofdkantoor vonden ze de gang van zaken hoogst opmerkelijk.
Het hoofdkantoor gaat het een en ander uitzoeken en komt hier morgen 6-10 op terug.
Ik blijf jullie op de hoogte houden.
VIVE,VIVE,VIVE LA RENAULT..................
Vandaag 5-10 terug geweest bij de renault dealer, was weer lachen.
Men ging enkele rondjes in onze auto rijden en kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat de schokbreker lagers aan beide zijde kapot waren geraamde kosten 350 euro???????????
Ik begon over het feit dat de stabilisatorstang onnodig was vervangen en dat men dat maar moest compenseren met de lagers, nou MOOI NIET dus.
Hun verhaal was dat de stabilisatorstang toch ook aan vervanging toe was en dit was meer een samenloop van omstandigheden dus dit komt er gewoon nog even bij.
LET OP:
Maart 2009 1200 euro 4x remschijven met remblokken.
sept 2009 463 euro stabilisatorstang
okt 2009 350 euro schokbrekerlagers
totaal rond de 2000 euro voor een scenic van 4 1/2 jaar met 58.000 km VIVE LA RENAULT.
Hierop heb ik naar het hoofdkantoor van Renault nederland gebeld en mijn klacht daar neergelegd, ik ben het er absoluut niet mee eens en ook op het hoofdkantoor vonden ze de gang van zaken hoogst opmerkelijk.
Het hoofdkantoor gaat het een en ander uitzoeken en komt hier morgen 6-10 op terug.
Ik blijf jullie op de hoogte houden.
VIVE,VIVE,VIVE LA RENAULT..................

Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19
Mooi stel dombo's bij die dealer. Elke monteur die bij renault werkt, kan het geluid van die lagers wel dromen. Dus idd onnodig die stabilisatorstang vervangen.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Ik weet het niet, maar ik heb ook nog niet eerder gehoord, dat bij een jonge auto als deze de stabilisator stang defect zou zijn. Tenzij je iets flink geraakt hebt. Het blijft een beetje een vreemde gang van zaken met die stang.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Nogmaals, heeft er iemand een exploded view van hoe dit in elkaar steekt please?
Wil ze een keer vervangen en wil graag weten wat ik tegenkom.
@ mechanic, is dit veel werk om te doen?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Je hebt dan in ieder geval Van winden weer een beetje uit de brand geholpen.
Gaat namelijk niet zo goed daar (crisis).
Waarschijnlijk doet Renault Nederland er ook weinig aan. Ze zullen wel een tik op de vingers krijgen.
Waarschijnlijk doet Renault Nederland er ook weinig aan. Ze zullen wel een tik op de vingers krijgen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
ja... MAAR dat is wel een beetje recht praten wat krom is hewesley015 schreef:Je hebt dan in ieder geval Van winden weer een beetje uit de brand geholpen.

Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 08:03
- Contacteer:
Ik krijg hem niet ge-opend, misschien omdat ik geen Adobe gebruik. Maar misschien heb je hier wat aan:ericon schreef:Nogmaals, heeft er iemand een exploded view van hoe dit in elkaar steekt please?
http://www.autosmanual.com/246/renault- ... anual.html
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Ik krijg hem ook helaas niet geopend, wel bedankt voor je moeite.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Je moet er voor betalen toch?Mathijs schreef:Ik krijg hem niet ge-opend, misschien omdat ik geen Adobe gebruik. Maar misschien heb je hier wat aan:ericon schreef:Nogmaals, heeft er iemand een exploded view van hoe dit in elkaar steekt please?
http://www.autosmanual.com/246/renault- ... anual.html
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik zal eens zien wat ik voor je kan doen.
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19
Zal stap voor stap proberen met tekst uit te leggen hoe het in mekaar steekt.
-Demonteer de paravan, ruitenwisser armen. Nu zie je aan beide kanten de bovenste 3 bevestigingsbouten van de veerpoot. Draai deze nog niet los!!
-Verwijder beide voorwielen, maak de centrale bout aan de onderkant van de veerpoot los. Maak de tussenstang van de stabilisatorstang los. Maak de remslang los van de veerpoot. Sla hierna met een hamer de naaf uit de veerpoot. Vergt soms een flink aantal meppen, maar hij komt los.
-Nu is de onderkant van de veerpoot helemaal los, en kan je de bovenste 3 boutjes losmaken onder de paravan.
-Span de veer in met een verenklem, zorg dat deze goed strak zit anders schiet de schokdemper los bij het demonteren van het veerpootlager. Het lager zit vast met de goudkleurige centrale moer. Deze is met perslucht gereedschap los te draaien, anders met een imbus en ringsleutel. Wijst zichzelf.
-Het nieuwe lager monteer je zo op de veer, zorg dat deze goed aanligt.
-Monteer hierna de veerpoot weer terug op de auto. Zorg hierbij dat de pas stang van de schokdemper goed in de uitspraring van de naaf valt.
Het is eigenlijk een werk van niks.
-Demonteer de paravan, ruitenwisser armen. Nu zie je aan beide kanten de bovenste 3 bevestigingsbouten van de veerpoot. Draai deze nog niet los!!
-Verwijder beide voorwielen, maak de centrale bout aan de onderkant van de veerpoot los. Maak de tussenstang van de stabilisatorstang los. Maak de remslang los van de veerpoot. Sla hierna met een hamer de naaf uit de veerpoot. Vergt soms een flink aantal meppen, maar hij komt los.
-Nu is de onderkant van de veerpoot helemaal los, en kan je de bovenste 3 boutjes losmaken onder de paravan.
-Span de veer in met een verenklem, zorg dat deze goed strak zit anders schiet de schokdemper los bij het demonteren van het veerpootlager. Het lager zit vast met de goudkleurige centrale moer. Deze is met perslucht gereedschap los te draaien, anders met een imbus en ringsleutel. Wijst zichzelf.
-Het nieuwe lager monteer je zo op de veer, zorg dat deze goed aanligt.
-Monteer hierna de veerpoot weer terug op de auto. Zorg hierbij dat de pas stang van de schokdemper goed in de uitspraring van de naaf valt.
Het is eigenlijk een werk van niks.

Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Super bedankt voor de uitleg mechanic, top
Binnenkort aan de slag!

Binnenkort aan de slag!
Hide post links |
-
- lid
(Ter info met mensen die ook een krakend auto hebben) Ikzelf heb een gekraak niet van voren maar van achteren...
De ophangrubbers van de uitlaat zijn OK, de uitlaat zelf komt ook nergens aan (wel in het verleden op 1 puntje, zit inmiddels roest op).
Schijnt dat de as of wiel ophanging achter (?) ook in rubbers zit en die geeft dat gekraak als je over een klinkerweg rijdt of over een drempel.
Ik heb die rubbers laten invetten, maar nu na 2 dagen begint het weer terug te komen. Dan wordt het waarschijnlijk tijd voor andere rubbers, lijkt me...
De ophangrubbers van de uitlaat zijn OK, de uitlaat zelf komt ook nergens aan (wel in het verleden op 1 puntje, zit inmiddels roest op).
Schijnt dat de as of wiel ophanging achter (?) ook in rubbers zit en die geeft dat gekraak als je over een klinkerweg rijdt of over een drempel.
Ik heb die rubbers laten invetten, maar nu na 2 dagen begint het weer terug te komen. Dan wordt het waarschijnlijk tijd voor andere rubbers, lijkt me...
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Tegenwoordig worden de rubbers vast gevulcaniseerd (lijkt op lijmen maar dan anders) aan hun behuizing, na verloop van tijd en vooral door het woud aan drempels die vaak te snel worden genomen, raakt de vulcanisatie los en kan het rubber bewegen tov. het metaal (de behuizing), smeren helpt maar even, vervangen is de enige oplossing. Sorry maar het is niet anders.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50
FF off-topic:
Leuke avatar Ericon! Ik loop zelf ook met een Rambler
Hide post links |
-
- lid
Bedankt voor je reactie.WillemS schreef:Tegenwoordig worden de rubbers vast gevulcaniseerd (lijkt op lijmen maar dan anders) aan hun behuizing, na verloop van tijd en vooral door het woud aan drempels die vaak te snel worden genomen, raakt de vulcanisatie los en kan het rubber bewegen tov. het metaal (de behuizing), smeren helpt maar even, vervangen is de enige oplossing. Sorry maar het is niet anders.
Het betreft de boodschappenwagen en die wordt binnenkort ingerolen, dus dat doe ik dan niet meer zelf

Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
off topic
Omdat ik geen tijd had om een nieuwe te maken, heb ik meteen een orginele gekocht.
3 jaar geleden vond ik hem te duur, nu echter zie ik de waarde in en is hij elke cent waard!
Hij gaat overal mee naartoe en is reuze handig met 3 kinderen en een hoop bagage.
Winkelcentra worden niet ontzien, je moet wel tegen de (positieve) reactie's van de mensen kunnen, hij trekt veel bekijks.
Heb jij ook de Explorer?
Top he! Had hem 3 jaar geleden 1 op 1 exact nagemaakt, deze zomer heeft hij het loodje gelegd.Zuma schreef:FF off-topic:
Omdat ik geen tijd had om een nieuwe te maken, heb ik meteen een orginele gekocht.
3 jaar geleden vond ik hem te duur, nu echter zie ik de waarde in en is hij elke cent waard!
Hij gaat overal mee naartoe en is reuze handig met 3 kinderen en een hoop bagage.
Winkelcentra worden niet ontzien, je moet wel tegen de (positieve) reactie's van de mensen kunnen, hij trekt veel bekijks.
Heb jij ook de Explorer?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50
Ja ook een explorer maar ik doe er wat andere dingen mee dan winkelen.
Wij gebruiken hem voornamelijk voor het wandelen met de kinderen. We trekken dan met lichtgewichtkampeerspullen van kampeerplek naar kampeerplek. laatste tochtje was in de Hoekse Waard 3 dagen trekken. tent, eten, drinken en kids in de Explorer, de rest op onze rug. Dit karretje heeft het voor ons mogelijk gemaakt om onze oude hobby voort te kunnen zetten met de kinderen. Ben inmiddels al in de Ardennen en Eifel geweest met de kids...

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-