Elektronische vragen over mijn Renault Laguna 2006 Limité 2.0

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Elektronische vragen over mijn Renault Laguna 2006 Limité 2.0

Bericht door WoozyFace »

Hallo mede Renault-liefhebbers,

Ik heb een aantal elektronische vragen met betrekking tot mijn Renault Laguna 2006 Limité 2.0 en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Hier zijn de specifieke problemen waar ik tegenaan loop:

Voice control werkt niet via het knopje bij de richtingaanwijzer hendel:
Wanneer ik op het knopje bij de richtingaanwijzer hendel druk, zou mijn voice control moeten werken. Echter, op de een of andere manier werkt dit niet en ik kan niet achterhalen waarom. Heeft iemand anders met een Renault Laguna 2006 Limité 2.0 dit probleem ook ervaren en mogelijk een oplossing gevonden?
Elektrische ramen sluiten niet met de keycard:
Volgens de handleiding van mijn Laguna zou ik mijn elektrische ramen moeten kunnen sluiten door het slotje op de keycard 2 seconden ingedrukt te houden. Helaas werkt dit niet bij mijn Renault Laguna 2006 Limité 2.0 en ik vraag me af of er iets is dat ik over het hoofd zie. Hebben andere eigenaren van een Laguna 2006 Limité 2.0 hier ervaring mee en weten zij misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?
Aux-kabel voor cabase versterker en geluidsinstallatie:
Ik heb een cabase versterker en geluidsinstallatie in mijn Renault Laguna 2006 Limité 2.0 en ik zou graag een Aux-kabel willen aansluiten om muziek vanaf mijn telefoon af te spelen. Is het mogelijk om een Aux-kabel te kopen en deze aan te sluiten op de versterker? Zo ja, zijn er nog specifieke instructies of zaken waar ik rekening mee moet houden?
Ik zou het zeer waarderen als jullie me kunnen helpen met deze vragen. Alle informatie en adviezen met betrekking tot de Renault Laguna 2006 Limité 2.0 zijn welkom!

Hartelijk dank voor jullie tijd en eventuele expertise.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Elektronische vragen over mijn Renault Laguna 2006 Limité 2.0

Bericht door RichTrip »

-De Voice control knop op het einde van de stengel gaat vrijwel altijd kapot. Het werkt via twee kwetsbare draadjes die door de schakelaar lopen. Door het constant in en uit schakelen van je lichten gaan die draadjes kapot. Als je een nieuwe stengel koopt, dan kun je er op wachten alvorens ie weer defect raakt. Bad design dus......

-V.w.b. de ramen kan ik je niet helpen.

-Een AUX kabel sluit je aan op de versterker achter het dashboardkastje. Het is een kabel met een Jack stekker. Maar deze kabel is niet kant en klaar in een winkel te koop. Iemand (ik noem geen namen :mrgreen: ) maakt ze zelf. Zoek maar eens op 'MP'.......
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Elektronische vragen over mijn Renault Laguna 2006 Limité 2.0

Bericht door WoozyFace »

RichTrip schreef: 27 jun 2023 10:22 -De Voice control knop op het einde van de stengel gaat vrijwel altijd kapot. Het werkt via twee kwetsbare draadjes die door de schakelaar lopen. Door het constant in en uit schakelen van je lichten gaan die draadjes kapot. Als je een nieuwe stengel koopt, dan kun je er op wachten alvorens ie weer defect raakt. Bad design dus......
Kan dat schakelaartje makkelijk gedemonteerd worden of heeft iemand hier ervaring mee? Klinkt als gewoon even het kabeltje vervangen en eventueel het slechte design elimineren met een sterker draadje.

RichTrip schreef: 27 jun 2023 10:22 -Een AUX kabel sluit je aan op de versterker achter het dashboardkastje. Het is een kabel met een Jack stekker. Maar deze kabel is niet kant en klaar in een winkel te koop. Iemand (ik noem geen namen :mrgreen: ) maakt ze zelf. Zoek maar eens op 'MP'.......
ik zag iets van een connect box met een blauwe stekker?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Elektronische vragen over mijn Renault Laguna 2006 Limité 2.0

Bericht door RichTrip »

Je kan vanaf onder de stuurkolom de beide draden aftakken en herleiden naar een loze schakelaar links onderin het dashboard. Er zijn er een aantal die dat gedaan hebben. Dan druk je dus het schakelaartje in het dashboard in om de Voice Control te starten.

Die Connect box met blauwe stekker is voor een heel ander type radio (o.a. Tuner List). Die is voor dit Cabasse DVD systeem niet geschikt. Alleen een kabel met Jack stekker. Hier zou je dan eventueel een goede Bluetooth ontvanger op kunnen aansluiten (met koptelefoonaansluiting/Jack).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Elektronische vragen over mijn Renault Laguna 2006 Limité 2.0

Bericht door WoozyFace »

Precies wat ik weten wilden. kun je me ook vertellen welke kleur draden voor de voice control zijn en hoe kom ik in hemelsnaam bij de achterkant van men versterker in het dashboard. Ik kan een klepje openen. Heb de binnenkant van men kastje er ook al eens uit gehad maar krijg dat ding met geen mogelijkheid los…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht