Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
rteske schreef: ↑16 mei 2024 00:12
Voor zo ver ik heb begrepen gaat de distributie riem door de olie. De riem kan zeker niet tegen benzine en zou ook zeer snel slijten.
Voor zo ver ik heb begrepen gaat de distributie riem door de olie. De riem kan zeker niet tegen benzine en zou ook zeer snel slijten.
Dat is niet bij Renault…
Gebeld naar Renault en is inderdaad wel waar. Riem gaat door de olie. Maar ja wie ben ik.
Dat is niet bij Renault…
Gebeld naar Renault en is inderdaad wel waar. Riem gaat door de olie. Maar ja wie ben ik.
Renault heeft geen distributie riem die door de olie loopt. Sommige motoren van Renault hebben een distributie ketting en die wordt gesmeerd door olie.
Vandaag de auto naar van Mossel gebracht voor de bougie terugroepactie. Gelijk de klacht voor het hoge oliepeil doorgegeven. Olie wordt ververst en dat moet gelijk als ijkpunt worden gebruikt. Mij werd ook gelijk verteld dat Renault bekend is met het probleem en dat men hard op zoek is naar de oplossing, echter dit kan nog wel even duren. Ik moet nu het oliepeil goed in de gaten houden en als het te hoog staat (een klein beetje boven maximum was geen probleem) dan moet ik weer langs komen voor het verversen van de olie (en ik vermoed ook het filter)
Ik vermoed voor de vervanging van de bougies en de injectoren.
Renault is inderdaad op de hoogte, maar een timing voor de oplossing zou er nog niet zijn.
Er is een brief van Renault aan de dealers die aangeeft dat er gewoon verder kan gereden worden met de wagen tot op het moment van de oplossing. Bij mij werd er dus niet voorgesteld om de olie te verversen.
Sta je daar dan ook niet bijna iedere maand?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Deze topic staat verdeeld in verschillende topics dus dacht maak er 1 aan.
Ook ik heb last van Benzine in me olie. Vandaag 13-05-2024 naar de dealer geweest en gaven inderdaad toe dat dit het geval was.
Ze hebben de olie en oliefiler vervangen en...
Betreft mijn Clio V hybride bij 2022 , net geen 10 k op de teller.
Zoals beschreven : moet ik mij zorgen maken ??....betreft onder de motorkap waar de olievuldop is.
Olie is +- 9 maand terug vervangen bij de dealer en het viel mij op bij het...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind het momenteel erg moeilijk om het oliepeil van onze Renault Captur 0.9 TCE te checken.
Als ik met koude motor (nog niet gestart) voor de eerste keer mijn peilstok eruit trek staat het oliepeil exact op het...
Ik heb een Renault Laguna 2 fase 2 een 2.0 16v en wil even rond vragen welke olie er in moet en dan heb ik het niet over 0w30 of 5w40 maar de code en type olie
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen