Even kijken of dit vaker voorkomt, ik heb bij mijn Twingo 2 1.2 16v de distributieriem laten vervangen door de dealer.
Een week later begon het motorstoringslampje te branden.
Uit laten lezen, DF232 storing airco druksensor, de airco is zolang ik de Twingo heb al buiten werking.
DF398 storing werking brandstofcircuit en DF330 circuit van de klopsensor kwamen naar voren.
Die zijn gereset, weekje mee gereden plusminus 100 km toen brande het lampje weer, weer uit laten lezen en dezelfde storingen kwamen weer naar voren.
Toen zijn ze een uurtje ergens mee bezig geweest, das nu drie weken geleden maar vandaag begon het lampje weer te branden.
De laatste keer gaf de monteur aan indien zich dit weer voor doet moeten de kleppen gesteld worden……mmm, lijkt mij niet het probleem, kleppen staan of goed of niet goed.
Steeds als het lampje gaat branden, regent het en is de weg hobbelig, als dat lampje dan brand rijd de auto gewoon zonder problemen, al had ik vandaag wel het gevoel dat ie in vierde versnelling bij ongeveer 50kmh niet lekker liep, beetje horten en storten leek het maar niet ernstig.
Rij je lekker door heb ik nergens last van.
Zou het kunnen dat tijdens de werkzaamheden een of ander stekkertje net niet lekker teruggeplaatst is of beschadigd is aangezien vocht er iets mee te maken lijkt te hebben?
Voor het vervangen van distributieriem en onderhoud heeft er nooit een storingslampje gebrand, maandag voor de derde keer terug.
Elke keer weer hetzelfde, de kosten lopen ook aardig op zo, onderhoud en die riem was al ruim €1100,00, eerste keer uitlezen noemden ze service, tweede keer mocht ik €49,00 aftikken.
Kijken waar ze nu weer mee komen maar wat zeker is, ik betaal niets tot het dit keer afdoende en correct verholpen is.
Bedankt voor het nemen van de moeite en tijd om dit hele verhaal te lezen, kon het niet korter verwoorden
Groetjes Tjip