Lagergeluid R kant motor
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
- Actief als: particulier
Lagergeluid R kant motor
K4M met airco '06 Ontstaan bb na rijden door overgelopen straten dinsdag met die storm. Multiriem met de 2 rollen al besteld en de volledige D-riem set. Want aan die zijde komt het geluid.
Ik zou de multiriem even kunnen verwijderen en luisteren maar wacht op de onderdelen(is minder werk dan na het beluisteren).
Maar die aircopomp hangt helemaal onderaan ter hoogte van het carter. Is werkloos al een tijdje, heeft die een lager dat evtl sletig kan zijn?
Ik zou de multiriem even kunnen verwijderen en luisteren maar wacht op de onderdelen(is minder werk dan na het beluisteren).
Maar die aircopomp hangt helemaal onderaan ter hoogte van het carter. Is werkloos al een tijdje, heeft die een lager dat evtl sletig kan zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 18:55
Re: Lagergeluid R kant motor
Het lager van de airco pomp kan zeker versleten zijn inderdaad, maar controleren is de enige optie.
Desnoods even luisteren met een stethoscoop of een lange schroevendraaier, hoeft niks gedemonteerd te worden op die manier.
Let goed op de plaatsing van de multiriem, niet elke poulie heeft gelijk aantal rib banen. Sommige wel, sommige niet..
Desnoods even luisteren met een stethoscoop of een lange schroevendraaier, hoeft niks gedemonteerd te worden op die manier.
Let goed op de plaatsing van de multiriem, niet elke poulie heeft gelijk aantal rib banen. Sommige wel, sommige niet..
Hide post links |
-
Topic author - lid
Vandaag na een rit was het geluid harder, je rijd dan met R ruit dicht om het onheil niet te horen en op stationair is het bb weg.
Al auto gaan lenen bij broer. Maar toch ben ik gaan sleutelen in afwachting van de onderdelen. De spanrol zeker en de omkeerrol zijn de jankers. Is niet gemakkelijk om ze los te maken, oef.
Al auto gaan lenen bij broer. Maar toch ben ik gaan sleutelen in afwachting van de onderdelen. De spanrol zeker en de omkeerrol zijn de jankers. Is niet gemakkelijk om ze los te maken, oef.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
De 1.6 16v kangoo is niet de fijnste motor om aan te werken, de distributieriem is wat krapjes ja.
De rv wiel en modderkuip verwijderen, motorsteun los en krik eronder, dan kom je een heel eind.
De rv wiel en modderkuip verwijderen, motorsteun los en krik eronder, dan kom je een heel eind.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Vandaag de multiriem geplaatst, de buitenste ribbel was aan het lossen 20 cm lang bij de oude riem. Ik zou denken uitlijning omdat er poelies bijzijn met 6 groeven of is het toch maar versleten tot op de draad. Iets exact van vinden doe ik niet dus riempje op de blinkende oude groeven gelegd.
De rollen had ik vast getaped tegen evtl vallen bij montage, de oude was gevallen en daar was een stuk uit die plastieken rol.
Ik hoor nu geen onheilspellende geluiden meer.
De rollen had ik vast getaped tegen evtl vallen bij montage, de oude was gevallen en daar was een stuk uit die plastieken rol.
Ik hoor nu geen onheilspellende geluiden meer.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Meestal komt dat omdat de riem dan verkeerd uitgelijnd heeft gezeten.
Heb dat ooit op dit forum ergens beschreven, wat ik me herinner is dat de riem overal in de buitenste banen moet liggen. Dus van de motor af.
Niet alle organen hebben een gelijk aantal banen inderdaad en de riem kan dus wat scheef liggen.
Heb dat ooit op dit forum ergens beschreven, wat ik me herinner is dat de riem overal in de buitenste banen moet liggen. Dus van de motor af.
Niet alle organen hebben een gelijk aantal banen inderdaad en de riem kan dus wat scheef liggen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-