Systeemupdate Capture 2013 naar 11.344?
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 14 jul 2024 20:17
- Actief als: particulier
Systeemupdate Capture 2013 naar 11.344?
hallo Forumlezers,
ik heb een Captur uit juni 2013 gekocht en wil graag updaten naar 11.344 om uiteindelijk Android auto actief te krijgen op mijn Rlink1 - Evolution.
Graag hoor ik of dit wel mogelijk is en hoe dat eventueel te doen.
Heb gisteren via RLink en de SD kaart een update gedaan maar het Rlink systeem staat nog steeds op 11.313 net als voor de update.
Weet iemand of er een beperking is vanuit het jaar van model auto of het rlink systeem?
Hoor graag van jullie.
Groeten Marcel
ik heb een Captur uit juni 2013 gekocht en wil graag updaten naar 11.344 om uiteindelijk Android auto actief te krijgen op mijn Rlink1 - Evolution.
Graag hoor ik of dit wel mogelijk is en hoe dat eventueel te doen.
Heb gisteren via RLink en de SD kaart een update gedaan maar het Rlink systeem staat nog steeds op 11.313 net als voor de update.
Weet iemand of er een beperking is vanuit het jaar van model auto of het rlink systeem?
Hoor graag van jullie.
Groeten Marcel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Re: Systeemupdate Capture 2013 naar 11.344?
Een update op eigen post.
Ik heb bij de dealer een update laten doen naar de laatste versie 11.347.
Was wel prijzig en kan waarschijnlijk ook wel goedkoper bij andere garages of personen maar ik wilde zeker weten dat er geen problemen uit voort zouden komen.
Daarna via marktplaats een persoon gevonden die met de juiste kabels de instellingen van het Rlink systeem heeft aangepast zodat ik nu beschik over Android auto.
De reden waarom ik Android auto wilde was vooral om niet afhankelijk te zijn van kaarten van Renault voor als in het buitenland ben.
Ik heb bij de dealer een update laten doen naar de laatste versie 11.347.
Was wel prijzig en kan waarschijnlijk ook wel goedkoper bij andere garages of personen maar ik wilde zeker weten dat er geen problemen uit voort zouden komen.
Daarna via marktplaats een persoon gevonden die met de juiste kabels de instellingen van het Rlink systeem heeft aangepast zodat ik nu beschik over Android auto.
De reden waarom ik Android auto wilde was vooral om niet afhankelijk te zijn van kaarten van Renault voor als in het buitenland ben.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 mei 2024 19:41
Ik was vandaag ook opzoek naar een stappenplan om in ieder geval de R-Link software te updaten naar een recente versie.
Lang verhaal kort:
Het verschil in versienummers schijnt met andere updates ook het geval geweest te zijn (bron: https://www.gps-rlink.com/r-link-1/update-software/).
Mocht iemand op zoek zijn, of wil je het de volgende keer zelf doen, kan je dit wellicht gebruiken.
Lang verhaal kort:
- Account aangemaakt op https://nl.rlinkstore.com/ (VIN is nodig tijdens registratie)
- Download tijdens het registreren gelijk de R-Link Toolbox. - Inloggen met het nieuwe account op https://nl.rlinkstore.com/
- Boven in het scherm, onder de menubalk, staan de voertuiggegevens. In het verlengde staat een knop updates, klik op die knop.
- Klik onderaan de pagina op "alle updates aanvragen".
- Open de R-Link Toolbox op je computer.
- ook te downloaden via https://nl.rlinkstore.com/installation - Haal de SD kaart uit de auto.
- Plaats de SD kaart in de computer waar de R-Link Toolbox software geopend is.
- R-Link Toolbox zal de kaart herkennen en direct de nodige updates downloaden naar de SD kaart.
- Dit proces kan zomaar 30 tot 60 minuten duren en is afhankelijk van je internet snelheid. - Als dit klaar is kan je de SD kaart veilig verwijderen uit de computer.
- Start de auto (motor aan) en wacht tot alles is opgestart.
- Plaats nu de SD kaart in de auto.
- Het update proces wordt gestart op de radio - Volg de stappen op het scherm en wacht tot de updates volledig zijn geïnstalleerd.
- Dit kan ook zomaar 30 minuten duren.
- De R-Link kan tussendoor meerdere keren herstarten.
- Als alles klaar is zal er een schermvullende pop-up verschijnen met de melding dat het systeem is bijgewerkt. Deze melding moet je wegdrukken met de "OK" knop op het scherm.
Het verschil in versienummers schijnt met andere updates ook het geval geweest te zijn (bron: https://www.gps-rlink.com/r-link-1/update-software/).
Mocht iemand op zoek zijn, of wil je het de volgende keer zelf doen, kan je dit wellicht gebruiken.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jul 2024 21:14
@dutchdodo Ik ben wel benieuwd naar de kosten en wie je op Markplaats daarvoor benaderd hebt.
Hide post links |
-
Hallo Chima,
Mogelijk heb je al een werkende Android Auto.
Ik heb mijn Captur voor wat ik mij herinner voor €40 euro laten doen.
De aanpassing zelf is minimaal. De persoon sluit een kabel aan om in computer te komen en maakt een paar instellingen zodat android auto verbinding mag maken. Duurt nog geen 5 minuten.
Ik heb het laten doen bij iemand uit Vught maar daar kan ik niet meer iets van terug vinden op Marktplaats.
Ik zie wel wat personen die het aanbieden te voor €15 of €40 euro.
Mogelijk heb je al een werkende Android Auto.
Ik heb mijn Captur voor wat ik mij herinner voor €40 euro laten doen.
De aanpassing zelf is minimaal. De persoon sluit een kabel aan om in computer te komen en maakt een paar instellingen zodat android auto verbinding mag maken. Duurt nog geen 5 minuten.
Ik heb het laten doen bij iemand uit Vught maar daar kan ik niet meer iets van terug vinden op Marktplaats.
Ik zie wel wat personen die het aanbieden te voor €15 of €40 euro.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-