aankoop nieuwe austral

jpvandriel
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 06 aug 2024 12:40
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door jpvandriel »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zou het kunnen zijn dat er meestal naar forums gekeken word en gereargeerd op het moment dat er problemen zijn...en dat het daarom vaak een wat vertekend beeld kan geven...

Wij zijn in het bezit van een austral esprit iconic alpine full options (behalve 4 control )
2 tone wit met zwart glazen dak ...altijd dacia duster gereden hiervoor, maar de nieuwe duster mag onze caravan niet meer trekken dus toen vonden we deze wel een mooie vervanger..zit ook lekker hoog en ja comfort is 10x beter maar dat mag gezien het prijsverschil ook wel...

De auto is van 2024

Wij heben 5 jaar garantie en 3 jaar onderhoud erbij
Ipv 2 jaar omdat dat op het te financieren gedeelte over 5 jaar maar 3 euro per maand scheelde omdat de rente dan flink lager is. Ik heb hem op een bedrijf staan dus dat pakte ook gunstiger uit.

Wij rijden 10 tot 15 duizend km per jaar ongeveer
En zijn uiterst tevreden net deze auto.
En ja ik lees ook wel is over het te laat reargeren op gaspedaal...en ervaar dat wel als ik er diep op trap maar hoe vaak gebruik je de sport stand en trap je hem tot de bodem in? Ik niet vaak in ieder geval...

Er zijn nog wel wat zaken wat wat beter kan zoals verbinden met een telefoon draadloos...de ene x in 1 x de andere keer suurt dat wat langer...soms hang ik zelf de telefoon aan een usb kabel gewoon omdat dat altijd werkt.
Maar om dan geen austral te willen... elk merk heeft zo z'n "problemen".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Austral-130
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 03 jul 2024 12:17

Bericht door Austral-130 »

Met de Austral na ca. 12k nog geen problemen tegengekomen, op een terugroep actie na die voor mij geen haast heeft. ( automatische stoel )
Geen tractor geluiden, geen benzine geur, spiegels komen goed terug na achteruit rijden ( automatisch inklappen heb ik altijd uit staan )
Verbinding met de telefoon werkt, heb daarnaast ook nog een Android kastje gekoppeld die alle Android apps op het scherm laat zien en niet alleen de speciale Android Auto apps en tevens een tweede gsm koppelt aan het systeem zodat beide telefoons via de carkit actief zijn. Wat mijn Octavia overigens al standaard kon. Brandstof verbruik is met ca. 5.5 gemiddeld op een tank niet bijzonder, maar ook niet echt slecht. Ik heb wat last van file naar kantoor ondanks dat het kantoor maar 20 km weg is. Jammer dat de 200 pk niet met een handbak leverbaar was, anders was dat mogelijk nog een optie geweest, maar de 130 ( zelfde 130 pk benzinemotor overigens als de 200 ) heeft vermogen genoeg.

Al met al niet ontevreden, alhoewel het een minpunt is dat de dichtstbijzijnde dealer nu een van Mossel bedrijf is, en daarom dus geen optie voor onderhoud.
Austral mild hybrid - jan 2024 - packs: look - safety - comfort - around view - adaptive cc - electrische achterklep - verwarmde voorruit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 08 sep 2024 19:58

Bericht door Frobeltech »

Even een update:
  • 7 maanden in gebruik, 40 000 km mee gereden
  • Probleemloos wat betreft motor, heeft bij de 30 000 km beurt wel een update van motor management gehad maar daar merk ik niets van
  • Minpuntje blijft het brommertje bij 50 km per uur en op andere momenten als de motor de accu bijlaadt. Is niet de kwaliteit beleving die je verwacht maar naar mijn mening vooral storend omdat de auto verder zo stil is en kwalitatief goed is.
  • Trekkracht is uitstekend, altijd genoeg voor handen, alleen moet de motor soms even denken maar is niet echt storend, ook ervaren bij andere automaten in het verleden.
  • Afgelopen vakantie 3 500 km gereden, snelweg 130 en veel bergen, verbruik 5.4 l / 100 km, heel netjes lijkt me. Mn regeneratief remmen is geweldig in de bergen. Gedurende sommige ritten kwamen er km’s bij in het bereik!
  • Koppeling telefoon werkt nu uitstekend. Issue is wel dat die verdomd heet wordt op de draadloze lader terwijl FM via CarPlay draait.
  • Navigatie via Google maps in de auto is fantastisch. Altijd snel en adequaat, goede waarschuwingen en heerlijke bediening.
Kortom, topauto, zou hem zo weer doen, echter elektrisch rijden is helemaal geweldig qua stilte (dan rijdt de Austral het fijnst), dus droom ik maar van een elektrische Austral als volgende auto over een paar jaar :D
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

scarface450
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 10 sep 2024 23:08

Bericht door scarface450 »

Lekker veel km's !
@rijden in de bergen : geen problemen dus met het vollopen van de batterij bij lange stukken "dalen" ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

LeoGroen
Lid
Lid
Laatste bezoek: 01 jul 2024 20:50

Bericht door LeoGroen »

Het rijden in de bergen gaat als een zonnetje. Regeneratief remmen werkt uitstekend. Bij de afdaling van de Mont Ventoux is het mij gelukt de Batterij helemaal vol te krijgen zodat het regeneratief remmen wordt uitgeschakeld. Dat is even wennen, je bent weer aangewezen op zelf remmen. Dit reageert overigens prima. Ook met een caravan aangekoppeld gaat en helling afdalen op de snelweg met cruisecontrol als de beste. Ben zeer tevreden met de Austral
Een Austral techno 200 in gebruik, eerste ervaring positief

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

scarface450
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 10 sep 2024 23:08

Bericht door scarface450 »

Was een vraag omdat er iemand op het clio-club forum problemen blijft hebben met het dalen en dat wanneer de batterij vol is dat z'n remmen het niet uithouden...
Ik vermoed dat het dan echt wel gaat om veel en lang dalen waarbij je dus niet op de motor kan remmen zoals met een manuele bak...
En mogelijk heeft die wagen achteraan trommelremmen en niet voor en achter schijfremmen dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Frobeltech
Lid
Lid

Idd is de batterij een keer vol, dan moet je de remmen gebruiken en de eerste keer voelt dat wel wat apart..... Ik heb nog niet ervaren dat de remmen oververhit waren, heb wel veel hoogte meters gedaan maar geen goed beeld of dat een issue is. Ik heb ook niet opgelet of hij helemaal niet op de motor remt.... heb sowieso weinig gevoel wat er in het vooronder allemaal gebeurt.....
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jpvandriel
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 06 aug 2024 12:40

Bericht door jpvandriel »

Update op bovenstaand:
voor de vakantie ietswat te hoog (boven maximum) oliepeil en slagroom op de oliedop en onderzijde reservoir waar je tegenaankijkt...maat van mij bij het rdw gebeld die zei lange rit maken dan is het weg omdat deze auto's vaak last hebben van te koude motoren doordat deze vaak bij het regelmatig overschakelen naar elektrisch niet heel warm word waardoor er veel waterdamp in de olie achterblijft waardoor het oliepeil dus ook stijgt...op zich logisch wij rijden over het algemeen alleen korte ritten minder dan 30 km. Advies af enntoe wat langere ritten maken en wat vaker meer toeren maken...verder niet niets met de oliestand gedaan.

Wij met de auto naar spanje met de caravan door de bergen de automaat is dan wat onrustig schakelt mijns inziens ietswat te vaak of te vroeg terug, maar verder kom je prima mee met het verkeer met een caravan van 1500kg en ongeveer 100km per uur is het verbruik 12 liter op 100 km in de bergen..
Tijdens een vakantietrip van 200 km in nederland was dit 8 liter op 100km met dezelfde caravan, dus die bergen doen wel wat met je brandstofverbruik..elekrisch rijden doet de auto dan ook vrij weinig...alleen bij op en afritten en als het verkeer langzamer rijd af en toe....op de camping in spanje aangekomen alle witte slagroom weg en oliepijl perfect tussen min en max in....dus dan zou de oplossing moeten zijn dat je of de olie warm houd van de motor (soort van standverwarming) zodat er minder snel condens inkomt of iets maakt om het vocht er uit te halen...of nog beter..nog wat vaker op vakantie gaat naar het buitenland....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Frobeltech
Lid
Lid

Herkenbaar, ik rijdt zeer veel km met mijn Austral en vooral lange ritten, geen probleem met smurrie of olie…..

Goed advies om vaker op vakantie te ga :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 12 sep 2024 13:14

Bericht door Pepone »

Wij met de auto naar spanje met de caravan door de bergen de automaat is dan wat onrustig schakelt mijns inziens ietswat te vaak of te vroeg terug,
Lijkt mij normaal met 1,5 ton aan je kont.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Nieuwe Austral reeds terugroepactie
    door BiancaV1989 » » in Austral
    22 Reacties
    3787 Weergaves
    Laatste bericht door Kb87
  • Tips bij aankoop nieuwe scenic. Scenic 1.2 tce?
    door Mandy1234 » » in Algemeen Scenic
    4 Reacties
    256 Weergaves
    Laatste bericht door mechanic
  • Benzinegeur Austral
    door TomD » » in Austral
    92 Reacties
    27270 Weergaves
    Laatste bericht door rteske
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties