Heeft iemand ook een apart kraak geluid bij het bijna stilstaan en dan remmen?? Onder alle andere omstandigheden hoor je niets, maar alleen bij de laatste meter... verder fijne auto. Automaat is wellicht wat apart met doorschakelen, maar niet irritant ofzo...Zuinig is hij best want bij een rit van Rotterdam -Groningen rijdt hij 1:20,8 als je je houdt aan de snelheid limieten ! ( 100 tot 115 gem. )
Heb hem nog maar 1 maand maar rijdt beter dan mijn Toyota CHR Executive. Sturen is wat nerveus vergeleken met Toyota.
Remmen geluid
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 08 sep 2024 12:44
- Actief als: particulier
Re: Remmen geluid
Dat doet de mijne ook , ik heb hem net anderhalve week , maar dat was mij ook al opgevallen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 08 sep 2024 12:44
- Actief als: particulier
Re: Remmen geluid
Het valt me op dat bijna ieder e-tech hier last van heeft .
Ik heb het vermoeden doordat je de remmen maar half gebruikt , ze niet goed schoon(branden) .
Bij een benzine / diesel belast je de remmen zwaarder doordat er niet met de electromotor mede afgeremd word.
Bij deze modellen worden ze zwaarder belast en zal het remstof verbranden of beter worden afgevoerd , dat gebeurd bij de e-tech niet en blijft er matriaal op de schijf en of remblokken zitten dat het kraaken veroorzaakt.
Je zou kunnen proberen de remblokken even een beetje op te schuren en de schijfremmen goed schoon te maken , dan zou het kraken even weg zijn lijkt me.
Maar dit komt toch weer terug , omdat dit het resultaat is van schijfremmen in combi met electromotor , ik zie zelf dat somige merken terug gaan op trommelremmen in combinatie met electromotor.
Ik heb het vermoeden doordat je de remmen maar half gebruikt , ze niet goed schoon(branden) .
Bij een benzine / diesel belast je de remmen zwaarder doordat er niet met de electromotor mede afgeremd word.
Bij deze modellen worden ze zwaarder belast en zal het remstof verbranden of beter worden afgevoerd , dat gebeurd bij de e-tech niet en blijft er matriaal op de schijf en of remblokken zitten dat het kraaken veroorzaakt.
Je zou kunnen proberen de remblokken even een beetje op te schuren en de schijfremmen goed schoon te maken , dan zou het kraken even weg zijn lijkt me.
Maar dit komt toch weer terug , omdat dit het resultaat is van schijfremmen in combi met electromotor , ik zie zelf dat somige merken terug gaan op trommelremmen in combinatie met electromotor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-