Kapotte Elektronische handrem Renault Grand Scenic 1.9 DCI

Plaats reactie

Topic author
jansipke67
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Kapotte Elektronische handrem Renault Grand Scenic 1.9 DCI

Bericht door jansipke67 »

Sinds een aantal weken krijg ik een melding in mijn scherm dat mijn elektronische handrem kapot is. Deze melding krijg ik gemiddeld 2x in de week. Het systeem geeft wel constant aan dat er na de handrem moet worden gekeken.
Aangezien mijn auto keurig nog op de handrem gaat staan na uitzetten van de motor, dacht ik dat dit weer zo'n spookmelding is, en besteedde er weinig aandacht aan.

Afgelopen dinsdag moest mijn auto voor de APK-keuring aan daar kwam uit naar voren dat de handrem rechtsachter niet meer werkt. Linksachter scoort 100% en rechtsachter 0%. Deze APK-keuring heb ik laten uitvoeren bij Profile Tirecenter. Daar gaven ze me aan dit probleem niet te kunnen oplossen, en dat ik naar de dealer
moest gaan. De dealer gebeld en het probleem uitgelegd. Volgens de dealer is de kans zeer groot dat de kabel kapot is en dat daarvoor een compleet nieuwe kabel gemonteerd moet worden, dus zowel voor de links- en rechtsachter. [1 geheel] De kosten worden geraamd op ongeveer € 700,00.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad, en zoja hoe is dat dan afgehandeld? Mijn vraag is dan ook [als leek] is het inderdaad noodzakelijk om de kabel in zijn totaliteit te vervangen [zowel links als rechts]? en zijn de kosten van € 700 realistisch? Is er misschien een andere oplossing? Als ik niets doe krijg ik geen goedkeuring voor de APK.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ericon
lid
lid
Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door ericon »

even de zoekfuctie gebruiken en voila :D

viewtopic.php?t=5067

Als trouwens de print kapot is heb ik de oude unit nog liggen voor een gunstige prijs :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Groafer
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 09 feb 2018 22:11

Er is een oplossing

Bericht door Groafer »

Hallo, beter een late reaktie dan geen reaktie.
Misschien hebben toekomstige lezers er dan nog iets aan.

Ik heb vandaag mijn Grand Scenic ('04) voor APK naar Kleine in Doesburg gebracht nadat deze was afgekeurd door de KwikFit. (kapotte handrem kabel)
Renault garage Kleine heeft een manier gevonden om alleen de kabels te vervangen en niet de gehele box van 450 Euro ex BTW en uurloon.

linker kabel 60 Euro en de rechter kabel 75 Euro (ongeveer)

Het kan dus wel!!

gr Groafer

ModeratorEdit: Zo'n goede tip verdient een link
https://www.renaultkleine.nl/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen