K4M 2006 koelvloeistof type D
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
- Actief als: particulier
K4M 2006 koelvloeistof type D
Mijn motor wordt niet of zeer traag warm. Bij de nieuwe themostaat sluit die klep af op rubber bij open toe gaan. Ik denk dat hij scheef zit of het rubber is stuk. 't Enig wat ik nog hoorde is dat de injectie dan telkens rijker staat.
Bij de Action heeft men roze koelvloeistof (type D) en die blauwkleurige. In mijn auto zit roze, wat type het is is een grote wirwar.
Altijd ietjes met type D bijgevuld, denkelijk vreet dat geen rubber aan?
Bij de Action heeft men roze koelvloeistof (type D) en die blauwkleurige. In mijn auto zit roze, wat type het is is een grote wirwar.
Altijd ietjes met type D bijgevuld, denkelijk vreet dat geen rubber aan?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16669
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Heb je een merk thermostaat genomen of een goedkope?
Dat scheelt in de werking aanzienlijk.
De groene koelvloeistof van renault is erg corrosief, als het systeem leeg is kun je prima de rode g12+ gebruiken.
Dat scheelt in de werking aanzienlijk.
De groene koelvloeistof van renault is erg corrosief, als het systeem leeg is kun je prima de rode g12+ gebruiken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
- Actief als: particulier
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16669
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Mogelijk is de nieuwe thermostaat defect, zal niet de eerste/laatste zijn.
Heb je de temperatuur eens uitgelezen, en is het systeem goed ontlucht?
Heb je de temperatuur eens uitgelezen, en is het systeem goed ontlucht?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 20 mar 2020
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 16:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Ongeveer het eerste wat ik leerde op de monteursopleiding was een thermostaat testen.
Dun stukje garen tussen het klepje klemmen.
In een pan water hangen met een temperatuurmeter er in.
Opwarmen en als de thermostaat valt, de temperatuur aflezen, dat is de openingstemperatuur.
Groet, Ron.
Dun stukje garen tussen het klepje klemmen.
In een pan water hangen met een temperatuurmeter er in.
Opwarmen en als de thermostaat valt, de temperatuur aflezen, dat is de openingstemperatuur.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
- Actief als: particulier
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
De oude heb ik met een pillamp moeten checken en liet licht door. Met het blote oog naar licht gericht blijft ie donker.
Zo'n miniem spleetje je motor koud houden?-Verwarming heb ik ook terug nu.
Ontluchtingsvijsje heb ik moeten googlen.
Mss is er nu wat minder verwarring ivm antwoorden, dank.
Zo'n miniem spleetje je motor koud houden?-Verwarming heb ik ook terug nu.
Ontluchtingsvijsje heb ik moeten googlen.
Mss is er nu wat minder verwarring ivm antwoorden, dank.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16669
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Thermostaat moet geheel sluiten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
- Actief als: particulier
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Dun draadje klemmen klemmen lijkt me wel iets, ook bij scheefzitten?
Het moet terug open, lekt een lekje rondom de 3 schroefjes maar was voordien ook zo. Wit rondom de schroefjes.
Het ganse huis moet er ook af tov die lange onderste lange vijs die zot draait(maar niet lekt. Meteen ook maar zo'n alu huis gekocht omdat de sensor niet zou passen. En is met vlakke pakking. En natuurlijk ook die helicoil.
Bij de plastik en alu stolp zit de uitsparingsgroef en is voor de thermostat, het huis is vlak telkens. (dikkere o-ring of aparte pakking?)
Voorloping een busje radiatorleak erin.
Het moet terug open, lekt een lekje rondom de 3 schroefjes maar was voordien ook zo. Wit rondom de schroefjes.
Het ganse huis moet er ook af tov die lange onderste lange vijs die zot draait(maar niet lekt. Meteen ook maar zo'n alu huis gekocht omdat de sensor niet zou passen. En is met vlakke pakking. En natuurlijk ook die helicoil.
Bij de plastik en alu stolp zit de uitsparingsgroef en is voor de thermostat, het huis is vlak telkens. (dikkere o-ring of aparte pakking?)
Voorloping een busje radiatorleak erin.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 20 mar 2020
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 16:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Daar is onze Mechanic het vast niet mee eens.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16669
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
In mijn autootje komt die zooi er niet in nee!
Komt vast goed, maar het systeem is zeker lekvrij te krijgen. Gebruik elk geval goede materialen.
Komt vast goed, maar het systeem is zeker lekvrij te krijgen. Gebruik elk geval goede materialen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
- Actief als: particulier
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Openingstemperatuur voor mijne K4M 745 zou 83° ipv die 89° moeten zijn, ik zie temp meter nu hoger staan. Of het kwaad kan? (injectie & armer mengsel)
Allemaal besteld en wordt geplaatst in lente incl de D riem. Die rot-vijs van de krukaspoelie(spieloos) zint me niet, sommigen laten die krukaswang-controlepen zitten om het vast te draaien en een schroevendraaier in de starterkrans. Nooit iets gevonden ervoor, wel het zoveelste YT filmpje met die faze eruit.
Allemaal besteld en wordt geplaatst in lente incl de D riem. Die rot-vijs van de krukaspoelie(spieloos) zint me niet, sommigen laten die krukaswang-controlepen zitten om het vast te draaien en een schroevendraaier in de starterkrans. Nooit iets gevonden ervoor, wel het zoveelste YT filmpje met die faze eruit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16669
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Heb in mijn dealer tijd ongeveer 1000 distributieriemen vervangen (tot dat aantal gedocumenteerd), en 0x iets mis gegaan.
De krukaspoulie bout draai je inderdaad aan tegen de blokkeerstift en wanneer de nokkenas lineaal erin zit. 40nm plus 110graden.
De ideale koelvloeistof temperatuur is plm 90 graden, het liefst zo snel mogelijk na het starten.
De meter zal iets rond het midden of net erboven moeten blijven staan.
De krukaspoulie bout draai je inderdaad aan tegen de blokkeerstift en wanneer de nokkenas lineaal erin zit. 40nm plus 110graden.
De ideale koelvloeistof temperatuur is plm 90 graden, het liefst zo snel mogelijk na het starten.
De meter zal iets rond het midden of net erboven moeten blijven staan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
- Actief als: particulier
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Daarom dat je die nokkenaswielen iets loszet tijdens het vastrekken. Het verschuift allemaal ietjes zodat de D riem de krachten moet opvangen.
Na het spannen van de D riem de nokkenastandwielen vastzetten of ervoor al?
Bij die F8Q's van Peugeot heb ik dat nooit gedaan, een betonijzer in't vliegwiel en je deed wat je wou doen.
Na het spannen van de D riem de nokkenastandwielen vastzetten of ervoor al?
Bij die F8Q's van Peugeot heb ik dat nooit gedaan, een betonijzer in't vliegwiel en je deed wat je wou doen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16669
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: K4M 2006 koelvloeistof type D
Bij de meeste 1.6 16v motoren (enkele uitzondering) blijven de nokkenassen vast, en is het krukastandwiel een vrijloop exemplaar over de krukas.
Dus met de nokkenassen heb je niets vandien buiten de blokkeer lineaal.
Met der tijd zal het krukastandwiel wel vast geroest zitten op de krukas, is met m4 of m5 boutjes eruit te trekken.
Je draait de krukasbout los, en na wegnemen krukaspoulie ?multiriem) zet je de bout weer handvatten terug en draai je de krukas tegen de blokkeerpin.
Dus met de nokkenassen heb je niets vandien buiten de blokkeer lineaal.
Met der tijd zal het krukastandwiel wel vast geroest zitten op de krukas, is met m4 of m5 boutjes eruit te trekken.
Je draait de krukasbout los, en na wegnemen krukaspoulie ?multiriem) zet je de bout weer handvatten terug en draai je de krukas tegen de blokkeerpin.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 522 Weergaves
-
Laatste bericht door aarthodo
-
- 1 Reacties
- 129 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 2 Reacties
- 334 Weergaves
-
Laatste bericht door Vulptereen
-
- 2 Reacties
- 400 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 3 Reacties
- 382 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 257 Weergaves
-
Laatste bericht door Xenomatrix
-
- 9 Reacties
- 490 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147