Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
De reparatie is uitgevoerd door Renaultdealer Kievit in Bergen op Zoom (NB). Ik heb de auto gekocht bij een importeur die meestal duurdere merken importeerde, maar hij had deze ook geïmporteerd, en de kilometerstand was inderdaad 45 km. Alle papieren zaten erbij inclusief de transportnota en de 0 km beurt uitgevoerd door Renault van Mossel. Ik had gisteren nog even een gesprekje met de receptionist en die zei dat ze alle betreffende E-tech motoren die binnenkomen standaard controleren op dit punt. Dus nogmaals respect voor de dealer.Grote problemen mogelijk met E-tech.
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 13 okt 2014
- Laatste bezoek: 16 mei 2025 11:01
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
@Sjaak is dat een verplicht controle punt bij Renault dealers?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 13 mar 2021
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 10:37
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
@Martijn, ik weet het niet als je het topic terugleest zul je zien dat er nogal wat verschillen zitten in de dienstverlening van de dealers.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 20 mar 2020
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Willekeur van de dealers naar de klant toe.
Benieuwd wat Renault daar van vind.
Neem aan dat ze de rekening uiteindelijk te zien krijgen.
Misschien kan Sjaak de rekening met ons delen, dan sta je wat sterker bij een dealer.
Groet, Ron.
Benieuwd wat Renault daar van vind.
Neem aan dat ze de rekening uiteindelijk te zien krijgen.
Misschien kan Sjaak de rekening met ons delen, dan sta je wat sterker bij een dealer.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 feb 2016
- Laatste bezoek: 16 mei 2025 15:46
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Zojuist een reactie van Renault Nederland ontvangen;
Wij komen niet in aanmerking voor volledige vergoeding van de reparatie omdat onze geïmporteerde Captur
niet bij een Renault-garage is onderhouden maar bij onze plaatselijke Bosch Car Service.
De auto heeft overigens wel altijd de door Renault voorgeschreven beurten gehad.
Ook wist men te vermelden dat als een reparatie volledig vergoed werd, dat de vergoeding van de dealer zelf kwam en dus niet van Renault Nederland.
Deze heeft een standaard protocol, dit betekend dus een 60-40 regeling.
Wij komen niet in aanmerking voor volledige vergoeding van de reparatie omdat onze geïmporteerde Captur
niet bij een Renault-garage is onderhouden maar bij onze plaatselijke Bosch Car Service.
De auto heeft overigens wel altijd de door Renault voorgeschreven beurten gehad.
Ook wist men te vermelden dat als een reparatie volledig vergoed werd, dat de vergoeding van de dealer zelf kwam en dus niet van Renault Nederland.
Deze heeft een standaard protocol, dit betekend dus een 60-40 regeling.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jan 2013
- Laatste bezoek: 03 jun 2025 22:20
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Ik ben nu aan de beurt, gisteren de auto een beurt laten geven, alles ok, ben nog geen 5 km weg of alle toeters en bellen gaan af, kans op versnellingsbakschade, kans op motorschade…
Auto staat nu in de garage, maandag weer verder kijken, ga vrijdag op vakantie naar Italië met de auto, echt balen.
Auto is van augustus 2022, heeft 28900 km gelopen.
Auto staat nu in de garage, maandag weer verder kijken, ga vrijdag op vakantie naar Italië met de auto, echt balen.
Auto is van augustus 2022, heeft 28900 km gelopen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
stanratterman,
Betreft het een 1.6 E-tech hybrid?
Als de volgende meldingen er niet in stonden is de kans klein dat het om het bekende o-ring probleem gaat.
Zeker gezien het bouwjaar en kmstand.
'oververhitting van de elektromotor' en/of 'DTC 0a9098'
Het lijkt eerder een software probleem wat met de beurt verkeerd is gegaan.
Zit toevallig vandaag voor een week in Italië (Bergamo)
Betreft het een 1.6 E-tech hybrid?
Als de volgende meldingen er niet in stonden is de kans klein dat het om het bekende o-ring probleem gaat.
Zeker gezien het bouwjaar en kmstand.
'oververhitting van de elektromotor' en/of 'DTC 0a9098'
Het lijkt eerder een software probleem wat met de beurt verkeerd is gegaan.
Zit toevallig vandaag voor een week in Italië (Bergamo)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jan 2013
- Laatste bezoek: 03 jun 2025 22:20
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Ha asx2023,
Ik hoop datje gelijk hebt, was ook mijn eerste gedachte, hoor maandag meer, fingers crossed!
Molto divertimento in Italia!
Ik hoop datje gelijk hebt, was ook mijn eerste gedachte, hoor maandag meer, fingers crossed!
Molto divertimento in Italia!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
stanratterman,
Toch nog even de vraag of het de 1.6 E-tech betreft?
En kon je na de foutcodes nog doorrijden?
Ben ook weer benieuwd na de afloop, houd ons op de hoogte.
Zit deze week in San Pietro d'Orzio 600m hoog bergdorpje. (echt Italiaans)
Toch nog even de vraag of het de 1.6 E-tech betreft?
En kon je na de foutcodes nog doorrijden?
Ben ook weer benieuwd na de afloop, houd ons op de hoogte.
Zit deze week in San Pietro d'Orzio 600m hoog bergdorpje. (echt Italiaans)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jan 2013
- Laatste bezoek: 03 jun 2025 22:20
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Ja klopt, 1.6 E-Tech Intens plug-in hybride, van 27-08-2022
Krijg morgen bericht van Renault Bochane Veenendaal, hoop er het beste maar van.
Je zit in een mooie ruige omgeving..
Toegevoegd in 3 minuten 4 secondes:
Kon trouwens nog een eind (15km) doorrijden ( op advies van Renault garage) tot zo,n beetje alle toeters en bellen gingen en hij echt niets meer deed, maar geen rare motorische geluiden ofzo.
Krijg morgen bericht van Renault Bochane Veenendaal, hoop er het beste maar van.
Je zit in een mooie ruige omgeving..
Toegevoegd in 3 minuten 4 secondes:
Kon trouwens nog een eind (15km) doorrijden ( op advies van Renault garage) tot zo,n beetje alle toeters en bellen gingen en hij echt niets meer deed, maar geen rare motorische geluiden ofzo.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jan 2013
- Laatste bezoek: 03 jun 2025 22:20
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Vandaag bericht van Renault gehad, moet een nieuwe versnellingsbak in, valt gelukkig onder garantie.
Hoopdat hij vrijdag weer klaar is
Hoopdat hij vrijdag weer klaar is
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
stanratterman,
Wel even een tegenvaller na 29.000 km, de versnellingsbak gaat niet kapot van een te vroeg versleten o-ring.
Wel de elektromotor als hier olie inkomt van de versnellingsbak. Blijft toch een vreemd verhaal 5 km na de servicebeurt!!
Hopelijk vóór vrijdag een nieuwe versnellingsbak en dan richting Italië.
Succes alvast gr ASX2023
Wel even een tegenvaller na 29.000 km, de versnellingsbak gaat niet kapot van een te vroeg versleten o-ring.
Wel de elektromotor als hier olie inkomt van de versnellingsbak. Blijft toch een vreemd verhaal 5 km na de servicebeurt!!
Hopelijk vóór vrijdag een nieuwe versnellingsbak en dan richting Italië.
Succes alvast gr ASX2023
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 dec 2024
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 09:21
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Dat lijkt mij juist de kern van het probleem de olie lekkende O-ring naar de elektromotor. De versnellingsbak kan niet zonder olie en de elektromotor kan niet tegen die olie. En ook de te hoge oliedruk in de versnellingsbak die de olie wegdrukt door de O-ring, wat dit laatste betreft zou de druk verlaagd zijn door een aanpassing in de instellingen na een update..... dit was de uitleg van mijn Renault garage. Succes en fijne vakantie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 13 mar 2021
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 10:37
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Pff gelukkig garantiewerk, anders zou je je vakantie echt moeten cancelen als je leest van de bedragen die ze vragen voor een nieuwe versnellingsbak.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 05 jul 2017
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 15:58
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Ga alvast maar op zoek naar vervangend vervoer. Want dat is op een paar dagen niet gedaan, zo'n reparatie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Simkaptein, dit geeft het verhaal een mooie wending.
Ben benieuwd vanaf welk bouwjaar Renault deze instelling (drukverlaging) preventief heeft aangepast.
Er van uitgaande dat de versnellingsbak onder druk gesmeerd (?) en bediend wordt zou de drukverlaging na een update een levensverlengende oplossing kunnen zijn.
Vraag me wel af of deze druk instelling via een update aan te passen is.
Wat het 'stanratterman' verhaal betreft als de versnellingsbak zoveel olie gelekt heeft richting elektromotor zal laatst genoemde ook wel vervangen moeten worden!
Ben benieuwd vanaf welk bouwjaar Renault deze instelling (drukverlaging) preventief heeft aangepast.
Er van uitgaande dat de versnellingsbak onder druk gesmeerd (?) en bediend wordt zou de drukverlaging na een update een levensverlengende oplossing kunnen zijn.
Vraag me wel af of deze druk instelling via een update aan te passen is.
Wat het 'stanratterman' verhaal betreft als de versnellingsbak zoveel olie gelekt heeft richting elektromotor zal laatst genoemde ook wel vervangen moeten worden!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 05 jul 2017
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 15:58
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Iedereen die zich zorgen maakt over de versnellingsbak die wel eens olie verliest aan de kant van dat ene O ringetje :
Het moet normaal toch voldoende zijn om het vloeistofpeil voor die bak in de gaten te houden ?
Er zit toch een reservoir onder de motorkap dat gevuld is met olie hiervoor ? Of niet ?
Indien wel : als dat peil zakt is er wat aan de hand..
Of zie ik het te simpel ?
Het moet normaal toch voldoende zijn om het vloeistofpeil voor die bak in de gaten te houden ?
Er zit toch een reservoir onder de motorkap dat gevuld is met olie hiervoor ? Of niet ?
Indien wel : als dat peil zakt is er wat aan de hand..
Of zie ik het te simpel ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Ik denk dat u het probleem inderdaad te eenvoudig ziet.
Een gewone versnellingsbak heeft geen oliepomp, deze wordt gesmeerd door de ronddraaiende bewegingen van de tandwielen. De versnellingsbak van de E-tech daarintegen is zeer gecompliceerd.
Wanneer de veel besproken o-ring lekt richting de elektromotor is het einde verhaal gezien deze auto ALLEEN elektrisch kan wegrijden!
Dus met grote gevolgen t.o.v. een gewone versnellingsbak.
Een gewone versnellingsbak heeft geen oliepomp, deze wordt gesmeerd door de ronddraaiende bewegingen van de tandwielen. De versnellingsbak van de E-tech daarintegen is zeer gecompliceerd.
Wanneer de veel besproken o-ring lekt richting de elektromotor is het einde verhaal gezien deze auto ALLEEN elektrisch kan wegrijden!
Dus met grote gevolgen t.o.v. een gewone versnellingsbak.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 05 jul 2017
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 15:58
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Ik bedoel enkel : om te weten of er wat mis is met het oliepeil van de bak of niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Stan,
Heb je misschien nog een update over het verloop van de versnellingsbak reparatie?
En is de Italië reis nog door kunnen gaan?
Gr ASX2023
Heb je misschien nog een update over het verloop van de versnellingsbak reparatie?
En is de Italië reis nog door kunnen gaan?
Gr ASX2023
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 mar 2025
- Laatste bezoek: 08 jun 2025 23:21
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Hoi allemaal,
Inmiddels zo’n 5000km gereden na de update.
Lijkt goed te gaan al vallen mij 2 dingen op na de update.
De achterramen zijn vergrendeld. Met de bediening aan de bestuurderskant kan ik ze wel bedienen, vanaf de achterportieren niet. Knopje bij de bestuurder reageer niet en rode lapje bij het knopje is uit. Kan dat een software probleem zijn? Al even naar de zekeringen gekeken maar kon daar eigenlijk niets vinden.
Nog geen tijd gehad om naar de dealer te rijden.
Ander ding is dat het mij opvalt dat ik soms wat tikjes hoor. Met name als ik versnel of afrem. Gekke is dat het de ene keer lijkt alsof het vanaf de voorkant van de auto komt en de ander keer vanaf de achterkant. Soms ook idee dat het van linksvoor/achter of rechtsvoor/achter komt. Iemand daar ervaring mee?
Inmiddels zo’n 5000km gereden na de update.
Lijkt goed te gaan al vallen mij 2 dingen op na de update.
De achterramen zijn vergrendeld. Met de bediening aan de bestuurderskant kan ik ze wel bedienen, vanaf de achterportieren niet. Knopje bij de bestuurder reageer niet en rode lapje bij het knopje is uit. Kan dat een software probleem zijn? Al even naar de zekeringen gekeken maar kon daar eigenlijk niets vinden.
Nog geen tijd gehad om naar de dealer te rijden.
Ander ding is dat het mij opvalt dat ik soms wat tikjes hoor. Met name als ik versnel of afrem. Gekke is dat het de ene keer lijkt alsof het vanaf de voorkant van de auto komt en de ander keer vanaf de achterkant. Soms ook idee dat het van linksvoor/achter of rechtsvoor/achter komt. Iemand daar ervaring mee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
bartjoosse,
Ik begrijp dat er geen mechanische problemen zijn geweest/gevonden en de eerste meldingen zoals 'elektromotor oververhit' zijn opgelost door de software update.
Wat betreft de ramen achter en de diverse bijgeluiden (tikjes)
vind ik moeilijk te combineren met de update en denk dat je hiervoor echt terug moet naar de garage!
Ben benieuwd wat zij hiervan vinden.
Gr.
Ik begrijp dat er geen mechanische problemen zijn geweest/gevonden en de eerste meldingen zoals 'elektromotor oververhit' zijn opgelost door de software update.
Wat betreft de ramen achter en de diverse bijgeluiden (tikjes)
vind ik moeilijk te combineren met de update en denk dat je hiervoor echt terug moet naar de garage!
Ben benieuwd wat zij hiervan vinden.
Gr.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Stanratterman,
Het is stil aan het front, ben erg benieuwd hoe het is afgelopen met de defecte versnellingsbak bij de Renault dealer.
Vervangen na 30.000km is natuurlijk heel ongebruikelijk, ben ook benieuwd hoe het met de elektromotor is gesteld.
Italië nog doorgegaan?
Gr ASX2023
Het is stil aan het front, ben erg benieuwd hoe het is afgelopen met de defecte versnellingsbak bij de Renault dealer.
Vervangen na 30.000km is natuurlijk heel ongebruikelijk, ben ook benieuwd hoe het met de elektromotor is gesteld.
Italië nog doorgegaan?
Gr ASX2023
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01 mei 2023
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:21
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Het is idd stil aan dit front, ook de fabrikant blijft stil.
Ik ben erg benieuwd wat er komt.
Freemt dat er gewoon afgewacht wordt tot de individuele bom (in je eigen auto) barst.
Financieel is er weinig schade als er tijdig ingegrepen word maar de voorkeur is om de schade eerst heel groot te laten worden.
Het is een fijne auto om in te rijden, een alternatief (PHEV) kan men nu alleen bij andere merken zoeken.
Voor mijn begrip is er een as die de aandrijving verzorgd van de elektromotor naar de versnellingsbak.
De versnellingsbak word met transmissieolie gesmeerd.
De elektromotor bestaat uit een droge ruimte met daarin een spoelen pakket waarin een rotor.
Om de as en tussen de doorgang hiervan in de behuizing zit een rubber ring, deze is van slechte kwaliteit en is gevoelig voor olie/ hitte/ frictie.
Of het vertrouwen in de werking en constructie hiervan is overschat door ontwerpers.
Ben zelf storingsmonteur van centrale verwarmings kachels geweest, daar werden 2 ringen toegepast om de boel af te dichten en deze lekten ook na een jaar of 14.
Ik geloof hiermee niet in een software oplossing of het moet zijn dat men het alarmniveau (warmte/ vermogen) verlaagd maar dat is voor de gek houderij.
Ik hoop dat de verslag geving hierover verder gaat.
Ik ben erg benieuwd wat er komt.
Freemt dat er gewoon afgewacht wordt tot de individuele bom (in je eigen auto) barst.
Financieel is er weinig schade als er tijdig ingegrepen word maar de voorkeur is om de schade eerst heel groot te laten worden.
Het is een fijne auto om in te rijden, een alternatief (PHEV) kan men nu alleen bij andere merken zoeken.
Voor mijn begrip is er een as die de aandrijving verzorgd van de elektromotor naar de versnellingsbak.
De versnellingsbak word met transmissieolie gesmeerd.
De elektromotor bestaat uit een droge ruimte met daarin een spoelen pakket waarin een rotor.
Om de as en tussen de doorgang hiervan in de behuizing zit een rubber ring, deze is van slechte kwaliteit en is gevoelig voor olie/ hitte/ frictie.
Of het vertrouwen in de werking en constructie hiervan is overschat door ontwerpers.
Ben zelf storingsmonteur van centrale verwarmings kachels geweest, daar werden 2 ringen toegepast om de boel af te dichten en deze lekten ook na een jaar of 14.
Ik geloof hiermee niet in een software oplossing of het moet zijn dat men het alarmniveau (warmte/ vermogen) verlaagd maar dat is voor de gek houderij.
Ik hoop dat de verslag geving hierover verder gaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
jefta,
Ben het 100% met jou theorie eens, heb zelf ook 37 jaar in het onderhoud/revisie van vacuümpompen gewerkt en nog nooit een olielek met een 'software' update kunnen oplossen!
Ik denk als Renault vanaf het begin gekozen had voor bv een NBR compound o-ring of beter (mits het een statische afdichting is) het probleem nooit tersprake was gekomen.
Hoop dat we nog wat updates krijgen van voorgaande ervaringen.
Ben het 100% met jou theorie eens, heb zelf ook 37 jaar in het onderhoud/revisie van vacuümpompen gewerkt en nog nooit een olielek met een 'software' update kunnen oplossen!
Ik denk als Renault vanaf het begin gekozen had voor bv een NBR compound o-ring of beter (mits het een statische afdichting is) het probleem nooit tersprake was gekomen.
Hoop dat we nog wat updates krijgen van voorgaande ervaringen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01 mei 2023
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:21
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Asx2023
Kort en bondige conclusie; fabrikage vuodt (ofwel grove blunder)
Jouw callname doet bij mij de volgende vragen
rijzen. (niet perse aan jou)
Waarom heeft merk Dacia geen klacht/ storing?
Heeft Mitsubishi andere keuzes gemaakt voor het onderdeel?
Kort en bondige conclusie; fabrikage vuodt (ofwel grove blunder)
Jouw callname doet bij mij de volgende vragen
rijzen. (niet perse aan jou)
Waarom heeft merk Dacia geen klacht/ storing?
Heeft Mitsubishi andere keuzes gemaakt voor het onderdeel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
jefta,
In principe worden alle 1.6 hybride motoren/versnellingsbakken van Renault Dacia Nissan en Mitsubishi in dezelfde fabrieken oa Spanje Frankrijk geproduceerd en geassembleerd.
Dus alles komt uit dezelfde keuken en dus zal ook Dacia gewoon aan de beurt komen.
Mitsubishi heeft dus géén andere keuze kunnen maken voor dit onderdeel.
In principe worden alle 1.6 hybride motoren/versnellingsbakken van Renault Dacia Nissan en Mitsubishi in dezelfde fabrieken oa Spanje Frankrijk geproduceerd en geassembleerd.
Dus alles komt uit dezelfde keuken en dus zal ook Dacia gewoon aan de beurt komen.
Mitsubishi heeft dus géén andere keuze kunnen maken voor dit onderdeel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01 mei 2023
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:21
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Asx
Lijkt hopeloos. . . .
De toekomst gaat het uitwijzen. Fingers crossed!
Wij (met de phev) rijden een uniek product, er zal geen nieuwere beschikbaar komen anders dan de Rafale.
Lijkt hopeloos. . . .
De toekomst gaat het uitwijzen. Fingers crossed!
Wij (met de phev) rijden een uniek product, er zal geen nieuwere beschikbaar komen anders dan de Rafale.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
jefta,
Zelf rijd ik een Mitsubishi ASX 1.6 hybride (Renault captur) 2023 met 45.000 km. Geen plugin.
De phev wordt inderdaad niet meer geleverd
Wat rijd jij en hoeveel km/bouwjaar?
Zelf rijd ik een Mitsubishi ASX 1.6 hybride (Renault captur) 2023 met 45.000 km. Geen plugin.
De phev wordt inderdaad niet meer geleverd
Wat rijd jij en hoeveel km/bouwjaar?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01 mei 2023
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:21
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Sinds maart 2023;
RENAULT CAPTUR E-TECH HYBRID INTENS 160PK b.j. 2021
Uit Polen van Renault dealer gekocht en nu bij eigen Renault dealer in onderhoud.
RENAULT CAPTUR E-TECH HYBRID INTENS 160PK b.j. 2021
Uit Polen van Renault dealer gekocht en nu bij eigen Renault dealer in onderhoud.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:14
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Hoeveel km heeft hij gelopen?
Phev?
Phev?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01 mei 2023
- Laatste bezoek: 02 jul 2025 16:21
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Sorry, 34750 km
PHEV , Plugin Hybride Electric Vehicle.
PHEV , Plugin Hybride Electric Vehicle.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 923 Weergaves
-
Laatste bericht door Eric1403
-
- 3 Reacties
- 498 Weergaves
-
Laatste bericht door maarten916
-
- 14 Reacties
- 1941 Weergaves
-
Laatste bericht door Dragonfly123
-
- 63 Reacties
- 10397 Weergaves
-
Laatste bericht door Sjors01
-
- 209 Reacties
- 136633 Weergaves
-
Laatste bericht door zusterpost
-
- 14 Reacties
- 1420 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone