Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Renault blijft zelf dus tegenstrijdige reacties verspreiden.
Mij is door Renault Nederland in ieder geval verteld dat als de V2G/V2H module in de auto zit deze in eerste instantie alleen zal gaan werken met de Mobilize laadpaal en met het Mobilize energiecontract. Aangezien beide nog niet leverbaar zijn in Nederland zal het hele verhaal nog wel even duren.
Daarna is het inderdaad wachten op de overige energieleveranciers.
Om V2G goed te laten werken moeten er nog een hoop hobbels worden genomen.
Wij hebben er van af gezien en 1000 euro korting genomen.
Kreeg vanavond wel een melding van een update van de boordlader...
maarten916 schreef: ↑14 mei 2025 23:20
Kreeg vanavond wel een melding van een update van de boordlader...
Die update hebben wij 2 weken geleden gehad bij de garage. Duurt max. 1 uurtje. Ook al ondervonden wij geen problemen met het laden vóór de update, dan is hij iig weer up-to-date
Heeft iemand hier al een update ontvangen van zijn\haar dealer over de verwachte levering van de Renault 5 met V2G\V2H? Ik kreeg bij bestelling te horen dat onze auto naar verwachting in juni geleverd zou kunnen worden, maar juni komt al snel dichterbij.... Tot op heden kan mijn dealer hier nog geen duidelijkheid in geven. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die al wel iets meer weten.
Kan je dealer al wel een datum geven wanneer hij gemaakt gaat worden dan?
Zodra de auto ingepland is om gemaakt te worden kan je dealer de informatie inzien.
Hierin staat dan wanneer hij gemaakt wordt en wanneer hij op transport naar Nederland gaat.
Als hij dit niet ziet vrees ik dat het nog wel even kan gaan duren.
Nee, dat kan hij (nog) niet. Dus ik vrees inderdaad ook dat het nog best een poos kan gaan duren. Mocht hier iemand zijn die inmiddels al wel meer duidelijkheid heeft over levering van zijn\haar auto met V2G, dan hoor ik het uiteraard graag. (Ter info: ik heb zelf de Renault begin november 2024 besteld).
Laatst gewijzigd door Pepone op 04 jun 2025 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Onnodige quote verwijderd. Reageert u op het laatste bericht? Dan niet quoten graag.
Ik ben zelf iemand die de Renault 5 al heeft besteld in mei 2024 met een R-pass. Ik hoor ook helemaal niets, dus ik hoop nog steeds op juli. Ze moeten niet te lang wachten, want er zit ook nog een SEPP subsidie op de auto. Als eind oktober de auto geen kenteken heeft kost mij het dus bijna 3000 euro.
Ik lees hierboven ook iemand die zegt dat het misschien in huidige modellen ook nog met een update geactiveerd kan worden, lijkt mij dat ze dat dan ook aan ons hadden verteld en wij al gewoon de auto hadden gehad. Ik wacht niet voor niets zo lang, het zou oneerlijk zijn als dat voor niets is.
Enige voordeel wat wij misschien nog zouden kunnen krijgen als Renault daarmee opschiet is de flippers achter het stuur en de One-Pedal modus, die komt namelijk ook niet op huidige modellen beschikbaar is bevestigd. Verder is het gewoon heel lang wachten wat ontzettend vervelend is, zeker door het gebrek aan communicatie.
Laatst gewijzigd door Pepone op 04 jun 2025 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Onnodige quote verwijderd. Reageert u op het laatste bericht? Dan niet quoten graag.
Renault kan het niet maken om het ook beschikbaar te maken op de huidige Renault 5'jes in Nederland, al is mij altijd verteld door Renault NL dat het technisch ook niet kan in Nederland.
Er is een hele groep mensen die al in mei 2024 (waaronder ikzelf) of later in 2024 besteld hebben, maar die in eind november zijn geïnformeerd dat de huidige R5 hardware geen V2G ondersteund in NL en dat dit ook nooit meer mogelijk wordt met de huidige modellen. We konden kiezen: geen V2G (nooit meer, ook niet via een update) en 1000 euro korting of wachten en wel een auto die op den duur V2G in Nederland ondersteund.
Het zou wel een hele grote middelvinger zijn naar de eerste bestellers, die al een jaar wachten op hun auto, als achteraf blijkt dat dit niet waar is. Daarnaast zal dit juridisch ook gevolgen hebben als mensen korting hebben gekregen en later wel ook V2G krijgen, de rest zou die korting dan ook moeten krijgen. Denk niet dat ze dat gaan doen.
De eerste lichting durf ik niet te zeggen, weet wel dat de dealer 1 auto had die ook geen V2L had dus er zullen er in het begin zeker geweest zijn die het nooit gaan kunnen.
Renault voegt die mogelijkheid nu wel standaard toe aan zijn elektrische auto's. Volgend jaar wil de automaker het ook voor Nederlandse consumenten mogelijk maken om een stekkerauto als thuisbatterij te gebruiken. Daarvoor moet dan wel een speciale laadpaal worden aangeschaft.
Bij de telefoongesprekken die ik heb gehad in het verleden zei Renault NL dat deze auto's met andere hardware zijn uitgerust dan de auto's die consumenten krijgen, en dat dit een proef is waarna het daarna ook voor ons mogelijk wordt. Ik zou het persoonlijk ook apart vinden dat Renault klanten die al een jaar wachten nog geen auto zou leveren als het via een update gewoon mogelijk is. Nu zijn onze orders echt gepauzeerd.
De tijd zal het uitwijzen, hopelijk worden wij als wachtende klanten snel geïnformeerd over de stand van zaken. Het geeft in ieder geval bij mij persoonlijk wel onrust, wat erg jammer is. Het is een prachtige auto en de aankoop zou een feestje moeten zijn
Begin november een R5 besteld. Na eerder uitstel (maart werd juli) nu het volgende bericht ontvangen van mijn dealer in Assen. Wij hebben zojuist een update ontvangen van Renault Nederland,
Ze geven in deze update aan dat levering juli niet gehaald gaat worden...
De nieuwe leveringsindicatie is eerste helft 2026, voor alle klant orders waaronder die van u is dus het aanbod van de 1000,- korting verlengt.
Dus u kan daar nog steeds aanspraak op doen voor een auto zonder V2G, wij hebben momenteel ook een aantal auto’s onderweg wellicht zit daar een tussen die voldoet aan uw wensen.
Ook is het mogelijk om de order kosteloos te annuleren.
Met tegenzin ga ik de bestelling annuleren. Juist het V2G sprak mij erg aan, jammer Renault.
Jeetje, "eerste helft 2026"?? Dat kan ook nog juni 2026 zijn...
Waarom moet het zo lang duren dan? En waarom krijg je dezelfde korting van 1000 euro, zou dat niet hoger moeten zijn i.v.m. het extra half jaar wachten?
martk schreef: ↑04 jun 2025 20:03
vervalt de SEPP als je er niet op tijd bij bent ??
Binnen 18 maanden na goedkeuring van de subsidie moet de auto op kenteken en op jouw naam staan, anders pech, weg de SEPP
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wij waren er als de kippen bij om een R5 te bestellen, gebruik makend van de R5 Pass.
Zonder de discussie te willen voeren over de toegevoegde waarde van deze pas, is er al iemand die concrete informatie heeft over wanneer zijn auto geleverd gaat...
Kan geen google verbinding krijgen - Hopeloos
Kan ook niet met Reno communiceren.
Apple Carplay soms wel en soms niet, maar niet stabiel. Verdwijnt zodra de deur opent.
Vandaag voor het eerst door de wasstraat met mijn Megane E tech. Knikkende knieën :lol: , In de N stand, automatische ruitenwisser uit en cross-vingers. Geen probleem blijkt achteraf. Een nieuwe elektrische auto was wel spannend want heb eerder...
Goedemorgen, ben ik weer... als ik de Captur in de garage zet begint hij al te piepen en rood ( de camera) te worden als ik nog een 30 cm v.d. muur af sta ?!@
Is dit in te stellen... dat het gaat waarschuwen als ik dichter bij de muur sta?
En hoe...
Ik krijg vandaag (29 april) de melding in mijn Renault app dat ik mijn 5 E-TECH moet inleveren bij de dealer vanwege de mogelijkheid van een koelvloeistoflek uit de tractieaccu en de motor van de auto .