Kan auto niet synchroniseren met app, krijg geen code op display
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01 jul 2024
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 10:50
- Actief als: particulier
Kan auto niet synchroniseren met app, krijg geen code op display
Na een reset van mijn instellingen in de auto is hij niet meer gesynchroniseerd met de app. Als ik hem probeer weer te synchroniseren zou je een code op het display moeten zien, maar ik zie niets, ook niet na 10 minuten wachten. De app geeft aan dat hij de code heeft gestuurd. Iemand enig idee waarom ik de code niet te zien krijg? Is er soms een algemene code, ik heb 123456 en 000000 al geprobeerd, maar werkt niet.
Captur II; 2020 TCE 155 EDC GPF Intens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01 jul 2024
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 10:50
- Actief als: particulier
Re: Kan auto niet synchroniseren met app, krijg geen code op display
Nog even een aanvulling. De gegevensuitwisseling in de auto staat aan en de internet ontvangst(4G) is uitstekend.
Captur II; 2020 TCE 155 EDC GPF Intens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01 jul 2024
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 10:50
- Actief als: particulier
Re: Kan auto niet synchroniseren met app, krijg geen code op display
UPDATE. Ik heb een mailtje getuurd naar Renault en kreeg het volgende antwoord:
"We hebben een service synchronisatie gestart. We willen u vragen om onderstaande stappen uit te laten voeren (in de auto). Bedankt voor uw moeite om de stappen uit te voeren.
1) Start uw auto en laat deze 5 minuten draaien
2) Hierna auto uitzetten en meteen weer aanzetten, nu is de activatie voltooid.
3) Zoeken naar updates via: Menu - Info - Systeem - Software update - Zoeken naar updates Hier komen (waarschijnlijk) geen beschikbare updates te staan, echter is dit voor het communiceren met de Renault-server.
Indien deze stappen niet hebben geholpen willen wij u vragen om de onderstaande stappen uit te voeren.
Verwijder het voertuig eerst uit de app, vervolgens de app zelf.
Zet het toestel uit en weer aan. Download daarna de app opnieuw, log in, voeg het voertuig opnieuw toe en voer de synchronisatie uit tussen de app en uw auto. Controleer daarna of alles naar behoren werkt.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
Ik heb al deze stappen gedaan, kreeg in de auto inderdaad een service update en deze werd automatisch geïnstalleerd, maar nog steeds geen code! Ik heb toen Renault gebeld en kreeg betreffende vriendelijke dame aan de lijn. Die vroeg mij een aantal foto's van de app en van de verschillende opties van het display in de auto te maken en op te sturen. Dat heb ik gedaan en tot nu toe geen nieuw reactie gehad. Ik wacht maar weer af.
"We hebben een service synchronisatie gestart. We willen u vragen om onderstaande stappen uit te laten voeren (in de auto). Bedankt voor uw moeite om de stappen uit te voeren.
1) Start uw auto en laat deze 5 minuten draaien
2) Hierna auto uitzetten en meteen weer aanzetten, nu is de activatie voltooid.
3) Zoeken naar updates via: Menu - Info - Systeem - Software update - Zoeken naar updates Hier komen (waarschijnlijk) geen beschikbare updates te staan, echter is dit voor het communiceren met de Renault-server.
Indien deze stappen niet hebben geholpen willen wij u vragen om de onderstaande stappen uit te voeren.
Verwijder het voertuig eerst uit de app, vervolgens de app zelf.
Zet het toestel uit en weer aan. Download daarna de app opnieuw, log in, voeg het voertuig opnieuw toe en voer de synchronisatie uit tussen de app en uw auto. Controleer daarna of alles naar behoren werkt.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
Ik heb al deze stappen gedaan, kreeg in de auto inderdaad een service update en deze werd automatisch geïnstalleerd, maar nog steeds geen code! Ik heb toen Renault gebeld en kreeg betreffende vriendelijke dame aan de lijn. Die vroeg mij een aantal foto's van de app en van de verschillende opties van het display in de auto te maken en op te sturen. Dat heb ik gedaan en tot nu toe geen nieuw reactie gehad. Ik wacht maar weer af.
Captur II; 2020 TCE 155 EDC GPF Intens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01 jul 2024
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 10:50
- Actief als: particulier
Re: Kan auto niet synchroniseren met app, krijg geen code op display
OPGELOST. Kreeg van Renault een mailtje dat ze binnen 5 dagen contact zouden opnemen. Na 2 dage nog maar eens geprobeerd te synchroniseren en prompt kreeg ik nu de code op het display en lukte de synchronisatie. Kennelijk heeft Renault toch iets gedaan waardoor het nu wel lukte.
Captur II; 2020 TCE 155 EDC GPF Intens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 166 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 8 Reacties
- 634 Weergaves
-
Laatste bericht door FujinTux
-
- 7 Reacties
- 1321 Weergaves
-
Laatste bericht door exroosje
-
- 0 Reacties
- 231 Weergaves
-
Laatste bericht door aub
-
- 2 Reacties
- 626 Weergaves
-
Laatste bericht door Ben1972
-
- 10 Reacties
- 1101 Weergaves
-
Laatste bericht door daf55
-
- 2 Reacties
- 250 Weergaves
-
Laatste bericht door L10 R5