Koppeling telefoon
-
Renault5forum
Topic author - Net ingestapt

- Actief als: particulier
Koppeling telefoon
Wij zijn sinds januari in het bezit van een Renault 5 iconic en zeer tevreden over de uitstraling en rijeigenschappen van deze Renault die bij iedereen een glimlach veroorzaakt.
We hebben alleen wat problemen met het automatisch koppelen van de telefoons aan het google systeem .
Wij rijden met meerdere personen in deze auto en als je smorgens instapt koppelt de auto met de telefoon van de vorige Bestuurder.
Je kunt dit niet wijzigen op de oprit en moet eerst de straat uitrijden en de auto aan de kant zetten met uitschakeling van het contact.
Nu lukt het wel om je eigen telefoon te koppelen ( omdat de andere buiten bereik is ) maar is toch een omslachtige methode.
Kan iemand ons helpen met een advies om dit eenvoudiger te maken.
Met vriendelijke groet
Tom
We hebben alleen wat problemen met het automatisch koppelen van de telefoons aan het google systeem .
Wij rijden met meerdere personen in deze auto en als je smorgens instapt koppelt de auto met de telefoon van de vorige Bestuurder.
Je kunt dit niet wijzigen op de oprit en moet eerst de straat uitrijden en de auto aan de kant zetten met uitschakeling van het contact.
Nu lukt het wel om je eigen telefoon te koppelen ( omdat de andere buiten bereik is ) maar is toch een omslachtige methode.
Kan iemand ons helpen met een advies om dit eenvoudiger te maken.
Met vriendelijke groet
Tom
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
KDrive
- Lid

Re: Koppeling telefoon
Ik heb geen idee of dit werkt hoor, maar je kan in de auto zelf ook verschillende gebruikers instellen. Misschien dat je daar wat mee kan?
| Hide post links |
-
Raymond 85
- Lid

De auto heeft moeite om de 2e telefoon te koppelen. Hij blijft zoeken naar de laatste gebruikte. Wat bij mij helpt is voordat ik ga rijden op de telefoon bij bluetooth MY CAR handmatig verbinding te laten maken.
| Hide post links |
-
Gucky
- 2-hit-miracle

Goedemiddag,
je kan verschillende profielen aanmaken (vinger van midden-boven naar beneden trekken)
Wanneer je dan de telefoon aan een profiel koppel en je selecteer je het juiste profiel komt het volgens mij goed.
Gr. Rob (fijne feestdagen)
je kan verschillende profielen aanmaken (vinger van midden-boven naar beneden trekken)
Wanneer je dan de telefoon aan een profiel koppel en je selecteer je het juiste profiel komt het volgens mij goed.
Gr. Rob (fijne feestdagen)
| Hide post links |
-
Klevant
- Lid

Kan je ook niet bij de telefooninstellingen de juiste aanklikken? Ik moet ook weleens handmatig CarPlay aanzetten, dan is m’n telefoon wel verbonden maar CarPlay niet geactiveerd. Ik kan me voorstellen dat daar dan gewoon meerdere gekoppelde telefoons onder elkaar staan om uit te kiezen.
| Hide post links |
-
simonsmidt
- Lid - eerste logo binnen

Ik heb hetzelfde probleem; mijn telefoon is wel gekoppeld en daardoor kan ik via de app de auto voorverwarmen bijvoorbeeld. De telefoon van mijn vrouw krijg ik niet gekoppeld. Vandaag bij Renault geweest en die zeggen doodleuk dat de app werkt en er maar 1 gebruiker gekoppeld kan worden. Hey, Renault we leven in 2026, ja!
R5 Techno groen 52kWh sinds 13/1/25
| Hide post links |
-
JvD81
- Lid - eerste logo binnen

Vwb de Renault app op meer telefoons.
Dit kan wel door hetzelfde account te gebruiken.
Mijn vrouw en ik gebruiken ook 1 hetzelfde account op de Renault app met dus 2 verschillende toestellen.
Dit kan wel door hetzelfde account te gebruiken.
Mijn vrouw en ik gebruiken ook 1 hetzelfde account op de Renault app met dus 2 verschillende toestellen.
| Hide post links |
-
jeroenclio
- repeating visitor

IK VIND HET OOK HEEL IRRITANT DAT ALS IK ALLEEN IN DE AUTO ZIT dat het systeem de telefoon probeert te koppelen van iemand die niet in de auto zit. ik kan wel telefoon verwijderen maar dan moet diegene dat weer installeren.
voorheen bij al mijn clios nooit een probleem geweest
| Hide post links |
-
Raymond 85
- Lid

jeroenclio schreef: 02 jun 2026 18:22 IK VIND HET OOK HEEL IRRITANT DAT ALS IK ALLEEN IN DE AUTO ZIT dat het systeem de telefoon probeert te koppelen van iemand die niet in de auto zit. ik kan wel telefoon verwijderen maar dan moet diegene dat weer installeren.
e auto heeft moeite om de 2e telefoon te koppelen. Hij blijft zoeken naar de laatste gebruikte. Wat bij mij helpt is voordat ik ga rijden op de telefoon bij bluetooth MY CAR handmatig verbinding te laten maken.
| Hide post links |
-
jeroenclio
- repeating visitor

doe ik nu ook maar, maar is wel raar. bij mijn vorige clio hybride gebeurde dat niet. voor de rest wel heel blij met mn 5
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-