bougietype - Renault bougies met onderdeelnr. 77.00.500.155
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 28 jun 2017 14:38
bougietype - Renault bougies met onderdeelnr. 77.00.500.155
Wat is het type van Renault bougies met onderdeelnr. 77.00.500.155 ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Ohw, dat is een bougie die veel voorkomt in de standaard 1.4 16v en 1.6 16v motoren.
Wat wil je hiervan weten?
Een vervanger van een ander merk?
Antonio.
Wat wil je hiervan weten?
Een vervanger van een ander merk?
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 28 jun 2017 14:38
Onder andere.
Ik heb bij de vorige Kangoo (1.4 8V LPG) een never ending story gehad van backfire, kapotte luchtfilterhuizen, enz.
men kwam -uiteindelijk- erachter dat het gebruikte bougietype de boosdoener was. Vervangen door een ander type (GAS?)
Maar eens in de zoveel tijd slaagde men er in om toch weer het originele type te monteren. Met genoemd resultaat.
Dit soort en vergelijkbare blunders hebben me doen besluiten verder af te zien van service bij deze dealer.
Nu heb ik bij mijn 4GTL, 4F6 en 5Express het klein onderhoud altijd zelf gedaan, en dat ga ik, met hulp van mijn buurman (zelf chef werkplaats) toch maar weer doen.
Op een servicerapport vond ik dit onderdeelnr. bougie terug (maar geen type), vandaar dat ik er maar eens naar vraag.
Is er ook een type dat deze bougie op zijn beurt weer vervangt, om genoemd backfire te voorkomen, of hebben die 1.4 16V motoren daar op zich geen last meer van?
Ik heb bij de vorige Kangoo (1.4 8V LPG) een never ending story gehad van backfire, kapotte luchtfilterhuizen, enz.
men kwam -uiteindelijk- erachter dat het gebruikte bougietype de boosdoener was. Vervangen door een ander type (GAS?)
Maar eens in de zoveel tijd slaagde men er in om toch weer het originele type te monteren. Met genoemd resultaat.
Dit soort en vergelijkbare blunders hebben me doen besluiten verder af te zien van service bij deze dealer.
Nu heb ik bij mijn 4GTL, 4F6 en 5Express het klein onderhoud altijd zelf gedaan, en dat ga ik, met hulp van mijn buurman (zelf chef werkplaats) toch maar weer doen.
Op een servicerapport vond ik dit onderdeelnr. bougie terug (maar geen type), vandaar dat ik er maar eens naar vraag.
Is er ook een type dat deze bougie op zijn beurt weer vervangt, om genoemd backfire te voorkomen, of hebben die 1.4 16V motoren daar op zich geen last meer van?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
De 1.4 16v motoren die ik heb gezien op LPG hebben geen van allen backfire gehad.
Dit komt ook doordat de manier van inspuiting anders is geworden dan bij je oude kangoo 1.4 8v. Hier zit de gas aanvoerslang gewoon in het luchtfilter, en bij de 1.4 16v motoren zitten 4 losse injectoren in het inlaatspruitstuk.
Het genoemde bougietype, de 155, is prima geschikt voor LPG. Echter dien je de elektrode afstand dan wel op 0.8mm te zetten, en ze elke onderhoudsbeurt te vervangen. Vaak hebben deze motoren nog een los LPG filter onder de motorkap zitten, deze moet worden vervangen na 30.000, dan vervolgens elke 60.000km.
Dit komt ook doordat de manier van inspuiting anders is geworden dan bij je oude kangoo 1.4 8v. Hier zit de gas aanvoerslang gewoon in het luchtfilter, en bij de 1.4 16v motoren zitten 4 losse injectoren in het inlaatspruitstuk.
Het genoemde bougietype, de 155, is prima geschikt voor LPG. Echter dien je de elektrode afstand dan wel op 0.8mm te zetten, en ze elke onderhoudsbeurt te vervangen. Vaak hebben deze motoren nog een los LPG filter onder de motorkap zitten, deze moet worden vervangen na 30.000, dan vervolgens elke 60.000km.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 28 jun 2017 14:38
Thanks! Of moet ik 'Merci!' zeggen?:D
Die 155, onder welk type is die bij andere merken bekend? Dan heb ik een idee....
0,8 mm, wat is de standaard afstand? 0,6~0,7?
En als ik een vervangingstype wil, dat net zo lang meegaat als de standaard 155 bij alleen benzine?
Die 155, onder welk type is die bij andere merken bekend? Dan heb ik een idee....
0,8 mm, wat is de standaard afstand? 0,6~0,7?
En als ik een vervangingstype wil, dat net zo lang meegaat als de standaard 155 bij alleen benzine?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Heb het verhaal over de bougies met belangstelling gelezen. Echter dat veelvuldig Back-fire door de bougies zou komen kan ik niet goed plaatsen(alleen als er een totaal verkeerde bougie is geplaatst). Back-fire onstaat doordat er een brandbaar mengsel in het inlaat gedeelte tot ontbranding komt, in 9 vd 10 gevallen is een luchtlek in het inlaat gedeelte de oorzaak, of verkeerd afgestelde inlaatkleppen, c.q. verkeerde timing vd nokkenas. Wel is het zo dat mn. NGK speciale LPG bougies heeft die een gelijkmatiger verbranding bewerkstellen. Iedere goed geinformeerd garagebedrijf kan je hieraan helpen.
mvg. WillemS
mvg. WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Dit is wel het geval indien er een Vialle systeem gemonteerd is.mechanic schreef:De 1.4 16v motoren die ik heb gezien op LPG hebben geen van allen backfire gehad.
Dit komt ook doordat de manier van inspuiting anders is geworden dan bij je oude kangoo 1.4 8v. Hier zit de gas aanvoerslang gewoon in het luchtfilter, en bij de 1.4 16v motoren zitten 4 losse injectoren in het inlaatspruitstuk.
Het genoemde bougietype, de 155, is prima geschikt voor LPG. Echter dien je de elektrode afstand dan wel op 0.8mm te zetten, en ze elke onderhoudsbeurt te vervangen. Vaak hebben deze motoren nog een los LPG filter onder de motorkap zitten, deze moet worden vervangen na 30.000, dan vervolgens elke 60.000km.
Echter is er ook veelal het Eurogas systeem gemonteerd.
Deze heeft een klassiek mengstuk in het luchtfilterhuis waardoor hier toch backfire kan ontstaan.
Dit kan inderdaad tegengegaan worden door het monteren van de hiervoor genoemde NGK bougies maar ook door Bosch Super-4 bougies (FR78 of WR78).
Deze hebben Renault onderdeelnummer 7711199000 of 7711199001.
Via de online catalogus op Masterbase.nl kan je vervangende bougies vinden.
Dit door het originele onderdeelnummer in te voeren, dan geeft de site vervangers hiervoor van Champion en NGK.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 28 jun 2017 14:38
Dank je!
Dit was wat ik vroeg.
Mijn nieuwe Kangoo is trouwens een 1.6 16V
, ik vond 'm al zo vlot....
En inderdaad, hierbij zitten er 4 aparte injectoren in het inlaat spruitstuk.
Dus maar 'gewone' bougies gebruiken? Lijken er nu ook in te zitten.

Dit was wat ik vroeg.
Mijn nieuwe Kangoo is trouwens een 1.6 16V


En inderdaad, hierbij zitten er 4 aparte injectoren in het inlaat spruitstuk.
Dus maar 'gewone' bougies gebruiken? Lijken er nu ook in te zitten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht