Woofers en tweeters

Plaats reactie

Topic author
fgrooten
lid
lid
Actief als: particulier
Contacteer:

Woofers en tweeters

Bericht door fgrooten »

Mijn prachtige 3.5V6 Initiale beschikt over het Auditorium Cabasse geluidssysteem..... maar wat een prutgeluid komt er uit die speakertjes.

Dus, eruit met die zooi en vervangen door een fatsoenlijk setje speakers (voor en achter) en daarna de uitbreiding naar een actieve subwoofer.

Het volgende is mijn vraag: het liefst zou ik een compo-set (dus net als origineel een mid/laag in de deur en een tweeter in het dashboard) willen, eventueel met eigen filter, maar hoe en waar zit nu de huidige filtering?
Wordt dit geregeld door de versterker in de wielkast linksachterin en wordt dus elke speaker afzonderlijk aangestuurd of loopt er een fullrange signaal naar elke hoek van de auto en wordt de filtering daar pas toegepast? Of, nog erger, wordt er helemaal geen filtering toe gepast? (slechts een elcootje op de tweeter)

Vanzelfsprekend kan ik de zoektocht in mn Espace zelf gaan starten maar ik kan me niet voorstellen dat er niemand is dit dit als eens gedaan heeft, dus alle kennis is meer dan welkom!

Een fijn mede-forum-lid wees mij al op het feit dat de deurpanelen ongetwijfeld gaan meetrillen en dat denk ik op de gaan lossen door van flink dik mdf een ring te maken en deze tussen de deur en de speaker te gaan plaatsen teneinde de ophanging wat steviger te maken. Eventueel kan de binnenkant van het deurpaneel nog opgevuld gaan worden met schuursponsjes.
(lachen joh, paar jaar geleden heftig op zoek geweest naar professioneel opvulmateriaal en uiteindelijk, door een tip, 40 schuursponsjes bij de 1-euro-shopper gekocht. Met dubbelzijdig tape de hele binnenkant van de deur beplakt en het resultaat was verbluffend!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Dat zou ik wel eens willen zien, met die schuursponsjes :lol: .

Volgens mij zit er geen los filter, wordt het in de portieren gewoon doorgelusd.
In ieder geval loopt er vanaf de versteker per speaker/tweeter slechts 1 set + en - draden.

ik kan je wel de Pioneer TS-Q131C composet aanraden, die is speciaal voor Renault ontwikkelt en sluit je zo aan op de bestaande Renault speaker connectors.

Als actieve subwoofer heb ik nu zelf de nieuwe Pioneer TS-WX210A. Neemt erg weining ruimte in en geeft een prachtig geluid.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
fgrooten
lid
lid
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Ok, zoals ik al vermoedde wordt er dus passief op de tweeter gefilterd.
Enig idee waar de splitsing plaats vindt? Ergens onder het dashboard?

Euzh...…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 41 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in