Ik moest naar werk en eerst Lena wegbrengen naar het kinderdagverblijf. Omdat ik van nature uit vrij lui ben aangelegd had ik gisteren de auto's niet sneeuwvrij gemaakt en dat was allemaal lekker aangevroren.
Bij de Avantime gaat bij het openen van de deur eerst het raam een klein stukje naar beneden zodat hij niet meer in het rubber vast zit en dan gaat de deur open. Niet als het gevroren heeft uiteraard! Het raam zat muurvast en dus de deur ook. Ik weet dat je de deur wel voorzichtig open kan maken als het raam zo blijft zitten (lege accu) maar met een vastgevroren raam is dit toch een stuk ijziger! Na veel krabben en doen heb ik toch de deur open kunnen krijgen..... gelukkig is het raam ook nog heel!
Vanmiddag dus maar eens flink met de siliconenspray in de weer. Heeft iemand nog andere tips om dit in de toekomst tegen te gaan? Het blijft nog een aardige tijd koud!

Ik heb hier een eenvoudige oplossing voor.
Koop een klein 220V straalkacheltje, en zet deze op de achterbank of hoedenplank
Voordat je s'ochtends gaat etenhaal je het verlengsnoer achteruit je auto en loop ermee naar een stopcontact.
Tijdens het eten wordt je auto lekker warm en ondooien je ruiten.
Voordat je wegrijdt wel even je verlengsnoer weer achterin de auto leggen.
ik doe dit nu al de gehele winter zo, en ik kan het iedereen aanbevelen.
PS je moet natuurlijk wel in de buurt een stopcontact hebben.
Groet Martin