Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Dat heb ik een keer andersom meegemaakt bij een MB dealer. In mijn kloffie naar binnen met interesse in een A klasse en ook keurig en serieus behandeld en een proefrit. Toen ik later ook nog stond te kijken bij een hele dikke S-klasse, mocht ik ook daar zomaar een proefrit mee maken.
Wat is btw de lol aan voor een stoplicht te staan, naast wie dan ook?
inderdaad fluisterend.... En dan vol op het gas en brullen maar!!! Toedeledokie..... Sta je dan met je éénpuntzes-achtkleppertje met kachelpijp.
Ben trouwens van het weekend begonnen aan het aanpassen van de geluidsinstallatie: de subwoofert hangt er al in.
Ook heel leuk op GTI'tjes mee te pesten
Nu nog de deuren voorzien van een fatsoenlijk setje JBL's.
Voor een stoplicht staan is ook helemaal niet leuk.... heb je een punt.
Trouwens, het zijn meestal de slechtgeklede mensen die het meeste geld hebben en zonder pardon een VW Pheaton bestellen. In tegenstelling tot jonge snelle gastjes in een strak pak die voor een VW polo komen kijken ofzo.
No offense tegen jonge snelle gastjes overigens, ben ik ook geweest. (eigenlijk, ben pas 32, hahahaha)
Terecht punt; Renault's zijn niet voorbestemd om stil te staan!
@fgrooten; Ben wel erg benieuwd naar je ervaringen met de audio upgrade. Ik kan zelf geen sub(kist) kwijt helaas... onze hond moet nou eindelijk es stoppen met groeien (ook een fransman, een beauceron).
Wel zou ik een ander setje speakers willen inhangen (op termijn). Bij pieken (laag / hoog) blijven de cabasse prestaties wat achter heb ik gemerkt....
Renault Grand Espace Initiale 3,5 Liter V6 Aut.
===============================
Renault Laguna Grand Tour Initiale 3 Liter V6 Aut.
De parkeerhulp en achteruitrij verlichting wordt 17-02 bekeken.
Nu, met dit natte weer, blijkt dat er een lekkage zit bij de achterklep. Het water loopt aan de binnenkant bijna net zo hard als aan de buitenkant .
De rubbers zien er op zich goed uit (geen scheuren of slijtage). Ik kan het lek ook niet traceren... even hopen op droog weer dus....
Het subje past bij mij psies in het linkerachtervak, mooi weggewerkt en dus ruimte voor een eventuele hond.
Ah, de alom bekende lekkage! Toevallig vorige maand bij de mijne opgelost: het is het 3e remlicht dat lek is.
Als je de achterklep opendoet en je trekt het middelste stuk plastic los kun je overal bij. 2 Schroeven, het slangetje voor de sproeier en het stekkertje van de lamp los en je wipt het hele armatuur eruit. Kitrandje erin, boeltje weer in elkaar zetten en probleem opgelost. 10 minuten werk, kind kan de was doen.
Alom bekend? Ik was te lui om al op zoek te gaan .
Dank voor de tip! Goed dat het weekend eraan komt, ik ga hem gelijk onder handen nemen.
Mooi dat die sub achterin past! Was het ook makkelijk om e.e.a. aan te sluiten (versterker met sub out op high output van de Cabasse o.i.d.?)
groet,
Roger
De cabasse-versterker heeft een hele mooi Line-Out, en zelfs een remote voor de aan/uit van de sub. Kabeltje in elkaar geflanst en de voeding van de 12v-aanstekerplug gepikt, appeltje-eitje.... En een hele welkome aanvulling op het geluid.
Zodra het beter weer wordt ga ik de speakers vervangen. Eventueel later gevolgd door vervanging van de standaard versterker. En dan zijn de tft-schermpjes in 4 hoofsteunen aan de beurt, met infraroodkoptelefoons enzo. Pffff, heb nog een hoop te doen, maarja, hobby is hobby.....
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo, ik heb een Renault Espace, Initiale Paris uitvoering, uit 2017.
Voor het on-line bestellen van onderdelen moet ik de model code invullen. Ik kan kiezen uit: jra4 jra5 jral jram jrm1 jrme. Weet iemand welk model bij welke code hoort?
ik wil de cilinderkop in/uitbouwen. Iemand hier ervaring mee? moet het motorblok uitgebouwd worden? graag mij van tips voorzien of een goede werkplaatshandboek indien mogelijk.
Hoor graag van iemand
Hallo, de vloer aan de bijrijderskant is nat en ik vermoed dat het met de airco heeft te maken. Ik zie na gebruik van de airco ook geen plasje water onder de auto.
Wie weet waar onder de auto precies de condensafvoer/slang zit bij een Scenic 3 ? Of...
Ik heb een vraag over mijn verlichting, de beide stadslichten doen het niet en mijn linker led achterlicht ook niet, alle zekeringen zijn na gekeken en de lampen zijn getest en die doen het, echter heb ik geen idee wat ik...
Al een enige tijd hoor ik een voor mij irritant geluidje bij het sturen en het lijkt alleen maar links voor bij het wiel vandaan te komen. Heel af en toe ook met een drempel.
Het geluid kan ik het beste vergelijken met een soort licht getik wat...
Welkom bij de steeds groter wordende club… ;(
Ik heb een Renault Grand Scenic 1.2 TCE uit 2015 (aangeschaft in 2021) sinds precies een jaar met dit probleem, i.c.m. hoog olieverbuik.
Om het olieverbruik aan te pakken heb ik de motor laten...