radiostuurwielbediening
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
radiostuurwielbediening
Mijn Megane II uit 2003 heeft geen standaard radiostuurwielbediening (wel cruise control bediening). Enig idee of een originele radiobediening eenvoudig is aan te sluiten op een stuur zonder zo'n bediening? Waar precies zit dat ding aangesloten?
En waar kan ik zoiets kopen (niet gevonden op ebay of ergens anders)
En waar kan ik zoiets kopen (niet gevonden op ebay of ergens anders)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
De simpelste manier is om je wagen te ruilen voor een die dat al heeft.
Er is een totaal andere bekabeling nodig vanaf je stuurkolom, en dan ook nog een radio die daarop kan worden aangelsoten. SUC6
Er is een totaal andere bekabeling nodig vanaf je stuurkolom, en dan ook nog een radio die daarop kan worden aangelsoten. SUC6
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ik ben niet overtuigd. Originele radio is al aangeschaft en het display werkte direct. Ik kan helaas nergens een foto vinden van de locatie van de remote radiobediening van een Megane || tot 2005. Dan kan ik eens kijken of er een stekker klaar staat. Iemand een linkje naar een afbeelding?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/375432.html][img]http://images.spritmonitor.de/375432_5.png[/img][/url]
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Ik heb ook ff geen plaatje bij de hand. Hij hoort te zitten tussen je stuurwiel en je ruitenwisserhandle. Dat is volgens mij de standaard Renault (alle typen) plaats sinds lang
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Sorry, dat is echt grote onzin.WillemS schreef:De simpelste manier is om je wagen te ruilen voor een die dat al heeft.

Ik heb in mijn Megane II ph1 uit 2003 toendertijd ook de stuurwielbediening er als onderdeel vd (als occasion) aankoop laten inzetten, de verkopende dealer had dit al vaker op verzoek van een klant achteraf ingezet.
De eerste eigenaar van mijn Megane had gekozen de auto te laten leveren zonder af fabriek radio

Het aansluiten stelt niet veel voor, elke Megane II is erop voorbereid, ook als de auto zoals die van mij af fabriek niet is voorzien van een af fabriek radio. Monteur was er kwartiertje mee bezig.
Het stekkertje voor de stuurwielbediening satteliet lag ergens achter het plastic vd stuurwielkolom. De display voor de klok/radio is in elke Megane II gelijk (tenzij je een versie met pijltjes navigatie hebt, maar dan heb je dus wel een af fabriek radio (en ook een andere display). Nu zal je dus allleen de klok/temperatuur zien, het linker gedeelte is gereserveerd voor de radio.
Wel even checken of je uit de kabelboom achter de radio een kabeltje hebt met een gele mini iso connector. Als het goed is heeft elke Megane II dat, ook al is de auto af fabriek niet met Renault radio geleverd. Dit kabeltje sluit je dus achterop de Renault radio aan en is voor aansturing van de display/stuurwielbediening.
Deze dus:
Je kan dus of naar een Renault dealer gaan en dit laten aansluiten (zal 15 min werk zijn + kosten satteliet) of naar een demontage bedrijf gaan en het zelf aansluiten.
Is waarschijnlijk niet al te moeilijk, heb ik in mijn huidige Twingo ook zelf gedaan al gaat het daar iets anders (gele mini iso zit dan rechtstreeks aan de satteliet omdat er geen externe dislpay is).
Als het goed is zie je aan de rechterkant vd stuurwielkolom een rechthoekige uitsparing (afgedekt met een plasic plaatje) waar de satteliet moet komen. Anders even kijken bij een andere Megane die hem al wel heeft waar hij moet komen.
Op eBay heb ik ze niet echt gezien.
De af fabriek radio (type "Tunerlist") kan je bij elk Renault demonatage bedrijf op de kop tikken, anders staat Marktplaats er ook vol mee. Kosten rond de €80-100,-
Vraag wel om de beveiligings code

Ik had in mijn Megane II een zwaardere versie van een Laguna II Tunerlist radio ("Tunerlist Cabasse") ingebouwd, geeft een stuk mooier (voller) geluid

Succes ermee en laat even weten of het is gelukt

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut