Centrale deurvergrendeling
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Centrale deurvergrendeling
Ik heb een Renault espace van einde 2002. Tijdens een beurt bij de vakgarage is er iets gebeurd met de elektronica die de centrale deurvergrendeling regelt. Beide afstandbedieningen werken niet meer en de auto kan alleen via het portier aan de bestuurderszijde geopend worden. De andere deuren blijven op slot en kunnen alleen met de schakelaar in de auto bediend worden. Heel lastig allemaal. Ik heb de renault dealer ernaar laten kijken. Hij gaf aan dat de besturingseenheid waarschijnlijk kapot is en dat ik deze voor 655 euro
kan laten vervangen. Na een lichte inzinking heb ik besloten om nog maar eens verder te kijken. Ik kan me niet goed voorstellen dat het computertje kapot is. Je zou verwachten dat de deuren dan helemaal niet meer te bedienen zijn. Heeft iemand een soortgelijke ervaring of een goed idee?

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Wanneer de sleutels niet meer ingelezen kunnen worden, kan het inderdaad de regeleenheid zijn die defect is.
Erg zuur maar het is helaas niet anders.
Je zou eventueel een extra cv unit kunnen monteren die de schakelaar aanstuurt.
Heb je wel weer een extra kastje aan je sleutel hangen.
En of dit helemaal 100% gaat werken durf ik ook niet te zeggen.
Antonio.
Erg zuur maar het is helaas niet anders.
Je zou eventueel een extra cv unit kunnen monteren die de schakelaar aanstuurt.
Heb je wel weer een extra kastje aan je sleutel hangen.
En of dit helemaal 100% gaat werken durf ik ook niet te zeggen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 10 jan 2012 21:02
Ik heb dit ook gehad. Ik dacht eerst dat de batterijen op waren maar het bleek dat er iets in de auto vervangen moest worden zodat hij de afstandsbedediening weer kon herkenne. Het geintje kostte me 150 euro.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
mischien heb ikn wat voor je
ik heb 2 org renault sleutels met afstands bediening.
die staan ingelezen op de regel eenheid.
mischien als je de een heid in je ato zet en het profiel(baard)van jou sleutel in de mijne plaats dat je probleem opgelost is.
dit alles komt uit een safrane.
die staan ingelezen op de regel eenheid.
mischien als je de een heid in je ato zet en het profiel(baard)van jou sleutel in de mijne plaats dat je probleem opgelost is.
dit alles komt uit een safrane.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Dat gaat bij deze auto niet werken, de decoder van de AB is verwerkt in de boordcomputer van de auto.
De startblokkering werkt ook op een andere manier als bij de Safrane.
Antonio.
De startblokkering werkt ook op een andere manier als bij de Safrane.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
- Net ingestapt
Centrale Deurvergrendeling
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Twingo van m'n vrouw. Alle oplossingen die door de garage werden aangeboden liepen behoorlijk in de papieren. Ik heb daarop een losse remote controll gekocht bij Conrad en deze in de auto gebouwd. De schakeldraden heb ik parallel aangesloten op de schakelaar waarmee je binnen de deuren open en dicht mee kunt doen. Je hebt uiteraard wel een extra kastje aan je sleutelbos. Voordeel is echter dat de deuren wel eerder open gemaakt kunnen worden. De afstand die kan worden overbrugd is met een dergelijke losse zender en ontvanger meestal groter.
succes, Frens
succes, Frens
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Hee, wat toevallig.
Ik heb precies hetzelfde, zo bleek gisteren toen ik de Espace ging afhalen na vervanging van de ... boordcomputer.
Ik heb dan ook de auto gewoon laten staan, ze moeten het maar eerst oplossen.
Dat krijg je ervan, als je de moeite niet neemt even de auto van je klant op slot te doen...
Ik heb precies hetzelfde, zo bleek gisteren toen ik de Espace ging afhalen na vervanging van de ... boordcomputer.
Ik heb dan ook de auto gewoon laten staan, ze moeten het maar eerst oplossen.
Dat krijg je ervan, als je de moeite niet neemt even de auto van je klant op slot te doen...
Hide post links |
-
- Net ingestapt
Deurvergendeling
Ik heb een paar weken geleden een mooie Renault Espace aangeschaft, bj. April 2001
en al een paar dagen na aankoop kwam ik tot de ontdekking dat de auto wat probleempjes had.
Naast een barst in de uitlaat, vlak naast de catalisator heb ik dus ook dat probleem met die
deur opener. De verkoper vertelde mij dat er pas een nieuwe board computer in de auto gezet
was door de dealer omdat de auto helemaal niet meer wilde starten. en ik moet zeggen inderdaad
ziet het zwarte kastje onder het deurtje bij de passagiers plaats er aardig nieuw uit.
Ik heb komende week een afspraak voor die kapotte uitlaat en hopelijk valt ook het kwaaltje
van de deuropener onder de aankoop garantie (geen bovag
garantie.)
Als het niet gaat lukken, heb ik op het internet nog een ander mooi alternatief gevonden,
namelijk een klap sleutel met nieuwe ontvanger.
Kijk eens op deze site: http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... rendeling/
en al een paar dagen na aankoop kwam ik tot de ontdekking dat de auto wat probleempjes had.
Naast een barst in de uitlaat, vlak naast de catalisator heb ik dus ook dat probleem met die
deur opener. De verkoper vertelde mij dat er pas een nieuwe board computer in de auto gezet
was door de dealer omdat de auto helemaal niet meer wilde starten. en ik moet zeggen inderdaad
ziet het zwarte kastje onder het deurtje bij de passagiers plaats er aardig nieuw uit.
Ik heb komende week een afspraak voor die kapotte uitlaat en hopelijk valt ook het kwaaltje
van de deuropener onder de aankoop garantie (geen bovag

Als het niet gaat lukken, heb ik op het internet nog een ander mooi alternatief gevonden,
namelijk een klap sleutel met nieuwe ontvanger.
Kijk eens op deze site: http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... rendeling/
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
@bastiaandejonge,
Dat barstje bij de kat. is een veel voorkomend probleem, dat echter eenvoudig is op te lossen zonder vervanging. Laat de kat demonteren(drie 10 mm. boutjes en een klem, en de lambda sonde losmaken). Vervolgens even een lasrups aanleggen op de scheur en klaar. Deze kat wil graag scheuren net naast de bestaande lasverbinding. SUC6
Dat barstje bij de kat. is een veel voorkomend probleem, dat echter eenvoudig is op te lossen zonder vervanging. Laat de kat demonteren(drie 10 mm. boutjes en een klem, en de lambda sonde losmaken). Vervolgens even een lasrups aanleggen op de scheur en klaar. Deze kat wil graag scheuren net naast de bestaande lasverbinding. SUC6
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-