geen temp meter aanwezig op display

Stel hier de vragen die technisch uitsluitend met de Avantime te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
cmnveltman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:55
Actief als: particulier
Locatie: Baarn

geen temp meter aanwezig op display

Bericht door cmnveltman »

Hallo medeleden,
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende probleem, de temperatuurmeter /olieniveau meter doet het niet.
Heel vreemd, alleen het balkje op het dashboard doet het niet, verder doen alle funkties van het display het.
Ik neem aan dat het (volgens het instructieboekje) gaat om een soortgelijk balkje als de brandstofmeter.
Deze funktioneert verder prima, dus ik begrijp niet dat er een dingetje kan uitvallen op het display zonder de rest te beinvloeden.Ik heb zo links en rechts ernaaar gezocht op de site maar ben het probleem nog niet tegengekomen. Volgens het boekje moet je het olieniveau kunnen zien als je binnen 30 seconden na het aanzetten van contact op het knopje drukt van de boordcomp. Niet dus. Ik hoop maar dat ik gewoon iets over het hoofd zie!
Affijn als er iemand iets weet hou ik mij aanbevolen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

De meter voor het olieniveau wordt gecommandeerd door een sensor in het carter. Het kan zijn dat het draadje los is. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rinia
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 feb 2009 10:05
Actief als: particulier

Bericht door rinia »

Hallo,
het lijkt mij wel heel toevallig dat de temp. en olienivo-meter tegelijk stuk zijn.
Werkt het knopje van de boorcomputer wel voor andere functies?
Het ligt voor de hand maar toch, weet je zeker dat de verlichting achter het metertje wel functioneerd?
Die lampjes hebben niet het eeuwige leven (soms is ook het contact minder goed) en dan werkt alles wel
maar dat kan je dan niet zien.
Met groet en succes Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Nou ken ik het dashboard van de Avantime niet, maar van de Scenic II weet ik het volgende: Als je na het starten, (binnen een aantal seconden) op een van de knoppen van de boordcomputer drukt, veranderd de tekst van de boordcomputer in een rijtje al dan niet gevulde bolletjes, staande voor het olie niveau.
Heb je echter de laatste rit de cruise control of snelheids begrenzer aan laten staan, dan worden de bolletjes niet zichtbaar om dat dan de tekst, snelheids regelaar of begrenzer, de bolletjes overschrijft.
Wie weet is dit iets om eens te proberen bij de Avantime
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cmnveltman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:55
Actief als: particulier
Locatie: Baarn

Bericht door cmnveltman »

Bedankt voor de tips, ga ik proberen.
De verlichting achter het display ziet er verder goed uit zonder donkere plekken of zo.
Het lijkt net alsof het met opzet is afgezet als je begrijpt wat ik bedoel.
Alles werkt, je ziet zelfs vagelijk waar het balkje moet zitten maar het licht niet op.
Nu is het me een keer gelukt om het olieniveau te voorschijn te toveren door vlak na aanzetten van contact het knopje H van de klok samen met het knopje van boordcomputer in te drukken, maar het balkje verdween vrijwel meteen weer. Heel geheimzinnig. Aslof de boordcomputer een eigen leven leidt. Ik denk dat de auto en ik elkaar beter moeten leren kennen!
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perk
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jul 2008 14:41

Bericht door Perk »

Bij de Avi moet je binnen 30 seconden na het starten van de motor, eenmaal op de knop van de boordcomputer drukken (rechterstuurpookje). Dan laat hij vervolgens het koelvloeistofniveau zien, niet het olieniveau, dat moet je nog steeds ouderwets peilen.
Renault Avantime 3.0 V6 24v Privilege | Rouge de Mars | 220.000 km | 39-JB-NR

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Bericht door Valkenet »

Goedendag,


Helaas Perk, dit is niet juist, als de motor gestart is en drukt binnen een 30 sec tegen de knop die aan het uiteinde van je ruitenwisserarm zit, dan krijg je 20 sec lang aan de rechterzijde van de km teller het oliepijl te zien.
Hoe hoger het aantal volle vakjes des te hoget het oliepijl is.
Na de 20 sec geeft de meter de temp van het koelwater aan.

Het probleem is denk ik, dat de oliepijl sencor/stift defect is.
Deze zit aan de voorkant van de motor rechtsonder richting je carter (naar beneden) in de motor gedraaid.
Vergis je niet in de oliedruk sensor want deze zit er links naast (deze is recht in het blok gedraaid).

De oliepijl sencor/stift is een lange kunststof pin met een weerstanddraad erlangs, doordat de olie langs de draad komt te staan wordt dit vertaald in de hoogte van het oliepijl op het instrumentenpaneel.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perk
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jul 2008 14:41

Bericht door Perk »

Sorry voor deze misinformatie, bedankt voor de correctie Martin.
Ernst
Renault Avantime 3.0 V6 24v Privilege | Rouge de Mars | 220.000 km | 39-JB-NR

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rinia
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 feb 2009 10:05
Actief als: particulier

Bericht door rinia »

Hallo,
ik probeer het nog een keer. Veltman meldt dat hij één keer het olienivo-metertje heeft gezien,
dus het lijkt niet waarschijnlijk dat daar een storing in zit.
In het instructieboekje staat de procedure om de koelvloeistof meter uit te schakelen.
Merkwaardigerwijze staat er niet hoe je hem weer in schakelt.
Kennelijk werkt nogmaals de inschakel procedure toepassen niet.
Ik stel voor even de spanning van het display te halen in een poging het geheugen te wissen.
Dat is dan in de zekering kast voetenruimte bijrijder, F29 / nr.11 ofwel linkerij derde positie van boven.
Met groet en succes Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cmnveltman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:55
Actief als: particulier
Locatie: Baarn

temp meter

Bericht door cmnveltman »

Eindelijk!!!
Gelukt, ik weet niet precies hoe maar hij is weer zichtbaar.
Ik heb na Jan z,n bericht nog even het instructieboekje door gespeld, en het enkele keren direct na aanzetten contact
het uurknopje van de klok te samen met de knop voor de boordcomp ingedrukt, en Voila hij was er weer.
Nu overal vanaf blijven. Nu dat weer werkt, heeft iemand ervaring met contactsleutels die het slechter gaan doen en dan niet meer werken?
Batterijen zijn goed, beide 2.9 v en het controlelampje op de sleuten knippert vrolijk, maar de sleutel wordt niet door het voertuig gezien. De reserve doet het wel. Vreemd.
Wat mij verder nog opviel, is dat er vocht achter het derde remlicht is gekomen, en ook achter de rode sier driehoekjes
op de achterklep. Is daar iets aan te doen? Of behoor je er een verwarmde garage bij te kopen?
Is er trouwens iemand die weet hoe renault omgaat met de lakgarantie, want de Herpes op de daklijst is toch niet erg mooi. Of kan je het beter zelf doen. Ik heb namelijk geen zin om me te verplichten het onderhoud bij renault te doen.
Affijn goeie tips zijn welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Bericht door Valkenet »

Hio cmnveltman,

Mooi dat je oliepijlmeter weer werkt.

Wat je kan eens kijken of er in de sleutel niet iets los zit, een soldering of zo. Heb ik namelijk bij mijn vorige auto, een Espace gehad.
Mogelijk dat anders je sleutel opnieuw "ingeleerd" moet worden , ze kunnen dan ook gelijk zien of hij signaal geeft.

Dit moet gebeuren bij de dealer, daar moet je toch zijn voor de garantie voor de daklijsten.
Voor zover ik weet wordt dit nog steeds door Renault vergoed.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht