Remsysteem achter

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ruud1984
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 mar 2008 08:48

Remsysteem achter

Bericht door Ruud1984 »

Beste mensen,

Gisteren had ik een afspraak om mijn remschoentjes en remcilinders achter te laten vervangen.
De garage had netjes alle spul besteld, en toen hij eraan wilde beginnen kwam hij erachter dat er een ander remsysteem op zat, dan dat zijn leverancier beweerde.

Hij had een standaard remsetje besteld en hij vertelde mij dat er een LUCAS-remsysteem bij mij was gemonteerd.
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Mijn garagist kon mij vertellen dat dit een zwaarder remsysteem was, wat vaker bij Laguna's werd toegepast.
(en slechts zelden bij Megane's).

In hoeverre klopt dit verhaal? Klopt het dat er verschillende remsystemen zijn gebruikt?
Mijn Megane is van November 1999 en is een RXT uitvoering (is dit "topmodel" standaard met een zwaarder remsysteem uitgerust?)

Alvast bedankt voor alle info!

Groetjes Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

De verschillende remsystemen worden toegepast afhankelijk van de motor variant. Er worden toegepast Brembo; Lucas en Bosch. Wordt in de fabriek bepaald. Voordat ik ga vervangen kijk ik altijd even voor welk merk ik de spullen dien te bestellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ruud1984
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 mar 2008 08:48

Bericht door Ruud1984 »

Dus mag ik er van uit gaan dat alle 1.6 16v Megane's (van bouwjaar 1999) met Lucas zijn uitgevoerd?
Er zit dus geen kwaliteitsverschil tussen de verschillende remsystemen?

Voornaamste is dat in ieder geval nu wel het Lucas-materiaal besteld is, en komende week word gemonteerd.

Groetjes Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Dit is niet alleen bij de megane, maar bij alle renaults met trommelremmen achter een probleem.
Altijd eerst kijken welk merk er op zit. Bosch/lucas/trw/girling etc..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ruud1984
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 mar 2008 08:48

Bericht door Ruud1984 »

Nou mensen,

het zit er allemaal goed en wel op!
Dinsdag voor mijn vakantie heeft de garage de remmen + remcilinders vervangen (LUCAS).
Toen ik naar mijn werk reed werkte alles perfect, echter vrijdag zouden wij op vakantie gaan.
De auto helemaal ingeladen, en toen we wegreden begon opeens mijn remvloeistoflampje te knipperen/branden.
Ik in paniek, want toen ik alle vloeistoffen had gecontroleerd, waren alle vloeistoffen nog voldoende.
Motorkap toch maar open gemaakt, en concludeerde dat mijn remvloeistofreservoir (3x woordwaarde) bijna helemaal leeg was.
Meteen de garage gebeld, en ik kon gelijk langskomen.
Bij de garage bleek dat er een ontluchtingsnippel (rechtsachter) niet goed dicht was gedraaid.
Nouja, meteen even remmen gecontroleerd, beetje schoongemaakt en alles in orde gemaakt.
Kortom directe en nette service, en een uur later dan gepland konden we toch nog op vakantie gaan!

Nou loopt alles echt zoals het hoort.
Qua remverschil merk ik niet veel, wel merk ik dat de achterkant van de wagen stabieler is tijdens remmen.

Eind goed, al goed!

bedankt voor alle tips!

groetjes Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Het komt veel voor dat de nippels na reparatie lekken. Zelf ook aantal malen gehad, zelfs al zitten ze vast kunnen ze door een korreltje zand toch al niet 100% meer afdichten.
Dus voor je de nippels losdraait altijd grondig reinigen.
Toch vervelend/gevaarlijk als er op je vakantiereis door een slecht afdichtende leiding je remsysteem leegloopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht