Dieselverstuiver problemen
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 16 sep 2010 13:57
Dieselverstuiver problemen
Hallo
Ik heb een Scenic II 1,5 DCI uit 2003 met 184.000 km op de teller en nu doet zich het volgende probleem voor:
van de week ging tijdens het rijden het gele service lampje branden,met de melding in de boordcomputer: inspuiting controleren.
ik heb hem laten uitlezen en toen gaf de diagnose computer aan dat de derde verstuiver defekt was,deze verstuiver is getest en daar kwam uit,dat hij in een zodanige staat was dat hij alleen met zeer hoge snelheid problemen zou geven.
Afijn,verstuiver weer ingebouwd,maar toch nog dezelfde storing! weer uitgelezen en toen bleek verstuiver vier defekt te
zijn,deze is ook getest en deze was ook echt defekt, de retourleiding bleef openstaan, deze verstuiver is vervangen(kosten 400 euro) en hierna was de storingsmelding weg!
Totdat ik ongeveer honderdtwintig km had gereden en toch weer die storingsmelding terugkwam!, weer aan de diagnosecomputer dus, nu bleek het verstuivercircuit van verstuiver drie onderbroken te zijn,dat is vreemd want hij werkt goed,de motor loopt mooi maar hij geeft wel een probleem!, ik weet het niet meer hoor,het kost me allen maar klauwen vol geld ondertussen! iemand anders nog een idee?
Ik heb een Scenic II 1,5 DCI uit 2003 met 184.000 km op de teller en nu doet zich het volgende probleem voor:
van de week ging tijdens het rijden het gele service lampje branden,met de melding in de boordcomputer: inspuiting controleren.
ik heb hem laten uitlezen en toen gaf de diagnose computer aan dat de derde verstuiver defekt was,deze verstuiver is getest en daar kwam uit,dat hij in een zodanige staat was dat hij alleen met zeer hoge snelheid problemen zou geven.
Afijn,verstuiver weer ingebouwd,maar toch nog dezelfde storing! weer uitgelezen en toen bleek verstuiver vier defekt te
zijn,deze is ook getest en deze was ook echt defekt, de retourleiding bleef openstaan, deze verstuiver is vervangen(kosten 400 euro) en hierna was de storingsmelding weg!
Totdat ik ongeveer honderdtwintig km had gereden en toch weer die storingsmelding terugkwam!, weer aan de diagnosecomputer dus, nu bleek het verstuivercircuit van verstuiver drie onderbroken te zijn,dat is vreemd want hij werkt goed,de motor loopt mooi maar hij geeft wel een probleem!, ik weet het niet meer hoor,het kost me allen maar klauwen vol geld ondertussen! iemand anders nog een idee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Probeer eens een reinigingsmiddel in je brandstof.
Ik gebruik hiervoor altijd Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner.
Verkrijgbaar bij goede garagebedrijven.
Ik gebruik hiervoor altijd Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner.
Verkrijgbaar bij goede garagebedrijven.
Hide post links |
-
Volgens mij is die verstuiver zelf nu het probleem niet meer,maar is het een probleem in de bedrading,dan wel de aansturing.
Want hij is gisteren gereset en hij start nu gewoon netjes en loopt goed.
Want hij is gisteren gereset en hij start nu gewoon netjes en loopt goed.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
En toch adviseer ik je om 2x per jaar een conditioner in je tank te doen om de boel schoon te houden.
mvg. WillemS
mvg. WillemS
Hide post links |
-
Ik heb forte Advance Diesel Cleaner erin gegooid hoor!
Maar,er zijn nog steeds problemen,het leek alsof hij ergens lucht aanzoog tijdens het starten,dus er is een stukje brandstofleiding met het handpompje vervangen en de bedrading van verstuiver 3 is vervangen en na ongeveer
180 km rijden komt de storing weer terug en dat is nu al de tweede keer,ik word ondertussen een beetje hopeloos.
Maar,er zijn nog steeds problemen,het leek alsof hij ergens lucht aanzoog tijdens het starten,dus er is een stukje brandstofleiding met het handpompje vervangen en de bedrading van verstuiver 3 is vervangen en na ongeveer
180 km rijden komt de storing weer terug en dat is nu al de tweede keer,ik word ondertussen een beetje hopeloos.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-