Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb mij aangemeld omdat ik een probleempje van onze Kangoo wilde delen met jullie. Mijn technische kennis is niet zo heel goed.
Het zit zo: het betreft een Kangoo uit 1998. 1.4L RT, een van de eerste modellen geloof ik. Het probleem is dat hij ongelofelijk bonkt tijdens het gas geven bij bepaalde versnellingen en bij een bepaalde snelheid. Dit probleem is er al heel lang, wel meer dan een jaar geloof ik maar het wordt wel steeds erger.
De omschrijving is als volgt: het begon met gebonk tijdens half gas geven of meer in de 4de versnelling rond de 70km/uur. Dit is steeds erger geworden en hij doet het nu al in de 3de versnelling vanaf 50km/uur en ook in de 4de versnelling bij meer dan een kwart gas ongeveer. Telkens als je wat vermogen vraagt (berg op rijden) gaat ie bonken.
Nou is er in het verleden iets gebeurt. De auto begon te piepen bij het loslaten van het gas. Na enige inspectie was de hoes die om de fusee zat stuk gebleken. Ik heb toen zelf die hoes vervangen, maar misschien was de fusee toen al zo droog gelopen dat hij nu dat gebonk veroorzaakt ? De auto is met het gebonk geweest voor een kleine beurt bij de Renault dealer. Ik heb het toen ook duidelijk gezegd. Ze hebben er niks aan gedaan, alleen weer een nieuwe hoes geplaatst. Volgens mij zei de monteur dat het bij de volgende beurt wel gemaakt kon worden. Echter ben ik met mijn stomme hoofd vergeten te vragen wat het nou precies is.
Mijn vraag: is het gewoon de kapotte fusee ? Hoe zou ik dit kunnen testen en kan ik eventueel gewoon zelf de hele aandrijfas vervangen (met hulp van iemand die verstand heeft van auto's uiteraard) ? EN, ik erger mij er kapot aan !

Alvast bedankt !